Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
Hallo iedereen ;)

Wij krijgen binnenkort glasvezel 100mbit.
Nu ben ik opzoek gegaan naar een router, maar ik heb eigenlijk helemaal geen idee welke ik moet gaan kiezen want ik wil ook nog dat ik Blu-ray films kan streamen naar de htpc beneden bij de televisie.

Ik heb een aantal gekochte blu-ray films heb ik op me pc gezet, want ik heb een blue-ray speler en beneden in de htpc past geen blu-ray drive.
Een aparte blu-ray speler kopen is geen optie, want er is een budget voor een nieuwe router of een blu-ray speler voor beneden.
Mijn keuze was voor de router omdat deze zowieso de 100mbit niet aankan en het zonde zou zijn om een 100mbit glasvezelverbinding te nemen en niet op deze snelheid te kunnen werken.

Mijn vraag was met welke router lukt dit volgende allemaal?
- 100mbit draadloos aankunnen(Of aardig iets in die richting)
- Het snel overzetten van bestanden van de ene computer naar de andere.
- Blu-ray films draadloos kunnen streamen naar pc beneden ( Misschien kan ik nog wel een draad leggen naar de htpc die in de woonkamer staat, maar het liefste dat het ook draadloos lukt)
- Het moet dus zowieso vanaf de pc boven draadloos, want een draadleggen naar boven kan niet.Daar is geen mogelijkheid voor.
- Het liefste ook nog een mogelijk om een printer aan te sluiten, dit ivm met homeserver die het laatst heeft begeven.

Hebben jullie suggesties voor welke router ik het beste kan gaan?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 30-11-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Draadloos HD films streamen gaat je sowieso niet lukken :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
SanderPS3 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:55:
Ook niet van 1 draadloze bron naar 1 computer met draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Gangster93 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:56:
[...]

Ook niet van 1 draadloze bron naar 1 computer met draad?
Nee, draadloos is gewoon veel te traag op het moment om een full HD film te streamen zonder stotteren.
Je zult echt een kabel moeten trekken dan ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

dat is voor een lijst met routers. Je wilt een router die een wan -> lan throughput heeft van meer dan 100mb, dan benut je je nieuwe aansluiting volledig. Ik heb zelf erg goede ervaring met het merk D-link (al heb ik dan een 50mb lijn van ziggo, maar als we ziggo mogen geloven gaan we binnen een paar maanden tot een jaar over naar 120mb).

Over het streamen, ja, draadloos is daar niet echt voor. Je kunt veel beter gewoon een gigabit NIC in je pc zetten (als die er niet al in zit natuurlijk) en een kabeltje trekken (een cat 5e of cat 6), een router kopen met met ook een gigabit switch erin en in de HTPC een gigabit NIC zetten (als die er niet al in zit) en dan ben je ook voorbereid op de toekomst.

Als je per se draadloos wilt streamen naar de HTPC dan denk ik dat het handigste het volgende is:

draad van pc naar router. een router kopen met wireless N ondersteuning en een wireless N kaart in je HTPC zetten. Als de afstand tussen de router en de HTPC niet al te groot is zal het moeten lukken. Wat ook kan (als de HTPC en de router dicht bij elkaar staan) een wireless N router kopen met ondersteuning van zowel de 2,4GHz band en de 5GHz band. Koop dan ook een draadloze N NIC die beide bands ondersteund. De 5 GHz band is een minder drukke band waardoor je daar goed op kunt streamen, maar let erop dat dat alleen goed werkt met korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Onderbouwing graag? De maximale bandbreedte van een 1080p RIP is toch echt 40 Mbit, en je hebt genoeg routers die dat draadloos over kunnen sturen, een D-link Dir-655 schijnt zéér goede doorvoersnelheden draadloos en bedraad te hebben, net als de Netgear WNDR 3700, die ook zeer goed beoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Draadloos HD streamen gaat je zelfs met Wireless N niet lukken ! Gewoon een kwalitatief hoge gigabit switch kopen en een kabel trekken ;). Wat betreft die router, inderdaad van Wan -> Lan moet hij meer dan 100mbit doorlaten ! anders heb je er niks aan !
hugoy schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:04:
[...]

Onderbouwing graag? De maximale bandbreedte van een 1080p RIP is toch echt 40 Mbit, en je hebt genoeg routers die dat draadloos over kunnen sturen, een D-link Dir-655 schijnt zéér goede doorvoersnelheden draadloos en bedraad te hebben, net als de Netgear WNDR 3700, die ook zeer goed beoordeeld wordt.
Onderbouwing is mijn eigen ervaring. Ik heb met een HTPC met wireless N gebrobeerd HD te streamen maar dat wil gewoon niet. Stottert en hapert tot op het moment dat ik er een kabel in prik. Dan gaat alles goed ! Ik heb wel een goed accespoint, een D-Link, en niet zo'n goedkoop rot dingetje ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Bloemstukje op 30-11-2009 17:07 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Nu onderbouw je het nog niet, Sander?
Mathieuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:07:
[...]

Ik stream gewoon een HD film draadloos naar mijn laptop zonder enig probleem. Ik gebruik daarvoor een D-Link dir825 en in mijn laptop zit een intel wifilink 5100. Nooit een probleem gehad.
Same for me. Met de D-link DIR-655 van laptop naar PS3.

[ Voor 83% gewijzigd door AE86 op 30-11-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
SanderPS3 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:04:
Draadloos HD streamen gaat je zelfs met Wireless N niet lukken ! Gewoon een kwalitatief hoge gigabit switch kopen en een kabel trekken ;). Wat betreft die router, inderdaad van Wan -> Lan moet hij meer dan 100mbit doorlaten ! anders heb je er niks aan !
Ik stream gewoon een HD film draadloos naar mijn laptop zonder enig probleem. Ik gebruik daarvoor een D-Link dir825 en in mijn laptop zit een intel wifilink 5100. Nooit een probleem gehad. (oke, af en toe een kleine stottering maar niet iets waar ik me aan erger). Al ben ik het er wel mee eens dat streamen het beste gaat over een draad.

[ Voor 11% gewijzigd door Mathieuh op 30-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Mathieuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:02:
Wat ook kan (als de HTPC en de router dicht bij elkaar staan) een wireless N router kopen met ondersteuning van zowel de 2,4GHz band en de 5GHz band. Koop dan ook een draadloze N NIC die beide bands ondersteund. De 5 GHz band is een minder drukke band waardoor je daar goed op kunt streamen, maar let erop dat dat alleen goed werkt met korte afstanden.
De HTPC en de router staan ongeveer 4 meter van elkaar vandaan.
hugoy schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:04:
[...]
D-link Dir-655 moet deze snelheid dus kunnen halen? Als ik 80 mbit draadloos op me eigen pc boven haal, ben ik al blij zat ;) Hoe sneller, hoe beter natuurlijk.
Draad trekken naar pc boven kan niet.. Dat heb ik al aangegeven ;) Dus het moet draadloos.
AE86 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:07:
Dus draadloos moet volgens jou lukken? ;)
Ik stream gewoon een HD film draadloos naar mijn laptop zonder enig probleem. Ik gebruik daarvoor een D-Link dir825 en in mijn laptop zit een intel wifilink 5100. Nooit een probleem gehad. (oke, af en toe een kleine stottering maar niet iets waar ik me aan erger). Al ben ik het er wel mee eens dat streamen het beste gaat over een draad.
D-link dir 825 of een D-link dir 655 of Netgear WNDR 3700,
Daar moet het mee lukken?

Bedankt voor de antwoorden allemaal, ik ga deze is even vergelijken met elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Ik heb de specs een beetje met elkaar vergeleken.
Wel jammer is dat de WNDR 3700 van Netgear, geen printserver ondersteuning bied,maar wel de snelste is tussen die 3 routers,Gemiddeld met een centrino Wifilink 5300 van intel haalt hij 103 mbit/s,
maar met welke Adapter zou ik deze snelheid kunnen halen?
Ik kan natuurlijk niet even een laptop uit elkaar halen en dat ding eruit slopen en op een of andere manier in me pc werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
AE86 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:07:
Nu onderbouw je het nog niet, Sander?

[...]

Ik geef al aan dat ik onderbouw met mijn eigen ondervindingen. Theoretisch is alles mogelijk, zo ook bovenstaand dat betreft bitrate van een HD film en dergelijke. Maar vaak is de praktijk anders, en hoe wil je dat onderbouwen ? Tja, door middel van mijn eigen ondervinding dus :)
[...]

Over wat voor films heb jij het dan ? Ik bedoel gewoon een ingescande Blue Ray film he, rond de 18 Gigbabyte ! Ik heb het zelfs met een Wireless N accespoint nog niet voor elkaar gekregen ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
SanderPS3 schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:09:
Over wat voor films heb jij het dan ? Ik bedoel gewoon een ingescande Blue Ray film he, rond de 18 Gigbabyte ! Ik heb het zelfs met een Wireless N accespoint nog niet voor elkaar gekregen ;)
Inderdaad, ik ben d'r ook al een paar tegen gekomen die groter zijn als 18 gig, maar die heb ik alleen maar op internet gevonden, ik weetniet hoe ze zulk soort films op een blu-ray disk krijgen, want dat is meestal toch maar 25 gig? Of heb ik t fout?

Iemand nog een suggestie voor een goede usb adapter of kaartje voor in de pc? Voor dat draadloze internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
oke, nou de films die ik stream zijn meestal zo een 5GB groot, dat is inderdaad wel wat anders dan 18GB.

Voor de adapter, koop (in het geval van een usb) iets van hetzelfde merk als de router voor betere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gangster93 schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:22:

Inderdaad, ik ben d'r ook al een paar tegen gekomen die groter zijn als 18 gig, maar die heb ik alleen maar op internet gevonden, ik weetniet hoe ze zulk soort films op een blu-ray disk krijgen, want dat is meestal toch maar 25 gig? Of heb ik t fout?
Draai het schijfje om en je kan op de andere kant nog 25G wegprakken

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:08

servies

Veni Vidi Servici

Deze (draytek 2130n)lijkt me wel wat als oplossing voor je.
HD draadloos streamen gaat sowieso waarschijnlijk een probleem worden. Bijna altijd treed er wel op wat voor manier dan ook, enige congestie op wanneer de beschikbare bandbreedte goed wordt gebruikt. bij niet tijdgebonden data versturen is dat dan nog niet zo'n probleem maar bij tijdgebonden data als videostreams zal het waarschijnlijk goed merkbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
servies schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:06:
Deze (draytek 2130n)lijkt me wel wat als oplossing voor je.
HD draadloos streamen gaat sowieso waarschijnlijk een probleem worden. Bijna altijd treed er wel op wat voor manier dan ook, enige congestie op wanneer de beschikbare bandbreedte goed wordt gebruikt. bij niet tijdgebonden data versturen is dat dan nog niet zo'n probleem maar bij tijdgebonden data als videostreams zal het waarschijnlijk goed merkbaar zijn...
Ik heb geen snelheids reviews kunnen vinden over de draytek 2130N,
Is deze sneller dan alle andere routers?(draadloos)

Maakt het verschil als er wel nog een kabel komt welke router ik neem? Draadloze verhaal blijft zowieso bestaan voor de laptops. Maar is er enig verschil tussen de snelheid met kabel met verschillende routers? Of liggen deze allebei rond dezelfde snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Een beetje hoge bitrates streamen (dan denk ik aan 15mbit+) gaat je niet makkelijk lukken met wireless-N, zeker niet als er verdiepingen tussenzitten. Wat maar weinig mensen weten is waarom: de latency. Stel, je hebt een draadloos netwerk dat 80 mbit aan throughput kan halen (wat al behoorlijk hoog is voor WLAN). Hij transfert dan dus ongeveer 10 megabyte per seconde. Helaas is het protocol dat Windows gebruikt om aan je shares te komen (SMB) een beetje dom, het werkt als volgt, gegeven een latency van 4 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tijd
-------
0ms:     Windows zegt: geef mij de eerste 64 kilobyte
4ms:     Eerst bytes komen binnen van de server
8ms:   De eerste 64 kilobyte zijn binnen (64 kilobyte bij 10MB/s duurt ongeveer 4ms)
8ms:   Windows zegt: geef mij de volgende 64 kilobyte
12ms:   Eerste bytes komen binnen van de server
16ms:   De volgende 64 kilobyte zijn binnen
etc. etc.

Effectief zie je nu dus dat Windows de helft van de tijd staat te wachten op de volgende 64 KB, in plaats van dat hij data aan het transferren is. Puur door de roundtrip latency, die bij WLAN veel hoger is dan bij een bedraad netwerk. Nu heb je in dit voorbeeld dan nog 5MB/s over - maar tel daarbij op dat je af en toe gewoon packetloss hebt op een WLAN netwerk, en in de prakijk haal je over grotere afstanden nog maar 3MB/s. En dat was uitgaande van een basissnelheid van 80mbit!

Je kan twee dingen doen om dit latency effect minder erg te maken:

1) Vraag om grotere blokken dan 64KB tegelijk. De nieuwste SMB protocollen (SMB2) in Windows Vista / 7 ondersteunen dit geloof ik, maar dan moet je ook Windows Home Server als server hebben. NFS kan dit ook, maar alleen de linux-implementatie ondersteunt dit (alle Windows NFS clients doen zelfs max 32KB).
2) Pipelining - voordat de eerste 64KB klaar zijn, vraag vast om de volgende 64KB. Dit doet NFS zeker, SMB2 weet ik niet zeker, SMB zeker niet.

Als je Windows Home Server in combinatie met Vista/Win 7 gebruikt maak je nog een kans dat het enigszins goed werkt, maar ik zou er zeker niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
@ Finwe
Ik snap het verhaal ;)

Heb een bedrijf gebeld, om te kijken of het mogelijk is een netwerk kabel naar me woonkamer en me pc boven te trekken.

Ik gebruik trouwens geen WHS of Nas.

Misschien wel een externe hdd die ik nog heb liggen die ik aan de Draytek Vigtor 2130N wil koppelen(Als deze goede snelheden haalt!),
Maar dan moet ik wel weten of die Draytek Vigtor 2130N een goede snelheid haalt als er een externe-hdd aan hangt.
Ik heb zowieso nog geen echte cijfers in MB/s gezien van dat aparaat. Iemand deze al kunnen vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
Heb zelf de CAT-6 utp kabel langs de normale electriciteits draden getrokken. Je moet dan wel wat wandcontactdozen openen en het pad vinden, maar het is op zich erg goed te doen.
Heb nu bedraad 100Mb netwerk tot aan de tv en op de studeerkamer.

Iemand wat kengetallen LAN-LAN bij de hand?
Had een DIR-655 gekregen met reboot issues.
Met deze router haal ik LAN-LAN tussen XP PC en FreeNas slechts 4-5Mb doorvoer snelheid.
PC en NAS hebbben 1Gb netwerk kaart.

Met een Linksys wrt150n haal ik 70-90Mb doorvoer snelheid.

Kan iemand de gangbare getallen met een DIR-655 laten weten.
Wil best een nieuwe DIR-655 halen, maar dan moet het wel significant meer zijn dan wat de Linksys haalt.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-09 10:47

xTmPizzaMan

Error

Beste vrienden,

Het is niet de bedoeling om een topic te kicken maar ik vond het onnodig om een nieuwe topic te starten aangezien de titel zo goed mijn probleem omschrijft.

Ik heb twee weken geleden een NAS server gekocht (DS210j van Synologic) waarop ik dvds heb gezet. Mijn netwerk bestaat uit een Modem van Online, Linksys WRT54g router. Mijn NAS server zit gekoppeld aan mijn modem. Tussen mijn NAS en modem, modem en router zit een 100mbit netwerk. Ik benader de DVD mappen als een shared locatie in het netwerk. Als ik dvd's wil afspelen op mijn laptop die op mijn NAS server bevinden ondervind ik streaming probleempjes. Soms schokt het beeld tijdens het kijken van een film. Dit gebeurt zowel onder OSX als Windows. Ik gebruik Windows media player op Windows en de standaard Front row op OSX.

Nu zijn er verschillende mogelijkheden die mijn probleem vast zullen verhelpen. Is het bijvoorbeeld zinnig om LAN netwerk naar een gigabit en mijn Wireless netwerk naar een N netwerk up te graden? Mijn laptop bevind zich ongeveer 6 meter van de router af. Zou dit het schokken kunnen verhelpen?

Of zou ik beter kunnen streamen via een ander protocol / applicatie? Zo ja welke?

Nog een opmerking, mijn NAS server voert tijdens het streamen van de DVD geen andere taken uit.
Opmerking 2: Ik probeer geen BlueRay films te streamen maar gewoon DVD (ik weet niet of DVD in de HD categorie valt.)

Al vast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door xTmPizzaMan op 20-07-2010 16:10 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

xTmPizzaMan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:06:
Nu zijn er verschillende mogelijkheden die mijn probleem vast zullen verhelpen. Is het bijvoorbeeld zinnig om LAN netwerk naar een gigabit en mijn Wireless netwerk naar een N netwerk up te graden? Mijn laptop bevind zich ongeveer 6 meter van de router af. Zou dit het schokken kunnen verhelpen?
DVD snelheid is maximaal 9,8 Mbit/s (in theorie en de helft in de praktijk), dus als jij met een file transfer een constante snelheid kunt halen van 2 megabyte per seconde(=16 megabit) zou je geen probleem mogen hebben.

Verder zijn je vragen specifiek voor jouw netwerk en zul je moeten testen
-volgens mij moet je met een wirelss a/g netwerk geneog snelheid hebben op korte afstand.
-Test met een tool die constant de netwerk snelheid weergeeft (b.v. filezilla heeft een optie om continue snelheid weer te geven, explorer geeft je denk ik een gemiddelde, waarmee je dips niet ziet). Zoek anders eens benchmark tools hiervoor. (METEN!!)
-Als er andere netwerk stations zich op de wireless melden kan dat dips op jouw transfer veroorzaken (juist als die stations zich verder weg bevinden... :? )
-Bottleneck kan zich uiteraard ook op de server (ander programma dat stiekum toch diskaccess doet) of client (raar programma dat af en toe veel CPU verbruikt) bevinden.

100Mbit is dus meer als voldoende, dat hoef je niet te upgraden voor dit doel naar gigabit.
wireless N heeft meer capaciteit, maar of dit het probleem is is de vraag.

Wellicht kun je ook eens met andere player experimenteren:
-VLC (kan je buffer ook ruimer instellen.)
-Mediaplayer classic
-Geen idee of je de buffering van mediaplayer 11 nog ruimer kunt zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Onzin. Want dan komen mijn 1080p films op mijn PCH zeker via kaboutertjes vanaf de NAS gevlogen.

Het is wel aan strikte voorwaarden verbonden: Wireless N/300Mbit, Line of Sight (geen betonmuren/plafonds) en max een metertje of tien tussen zender en ontvanger.

Niet geloven? Je mag altijd komen kijken. Ik heb onder deze voorwaarden (zelfs mét een muur en gesloten houten trap ertussen, dus geen LOS) een prima 300Mbit verbinding met de mediaplsyer. 1080p BR films met 80 Mbit spelen prima af. Moderne mediaplayers gebruiken ook hun buffer erg goed om niet al te grote fluctuaties in de stream op te vangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Edgarz op 20-07-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoop dat dit de goede plek is.
Door wat interne verhuizingen is mijn game/download pc verhuisd naar de bijkeuken en draadloos via G protocol verbonden met mijn Netgear WNDR3700 router. Aan deze router hangt bedraad een film PC.
Ik heb echter nog een grote hoeveelheid Divx/Xvid fllms op de download pc staan die ik middels een mount (gemaakt op de filmpc) stream.
Geregeld komt het voor dat tijdens het streamen de film stilvalt (en soms ook niet meer verder gaat na even wachten) Na chekcen blijkt mijn draadloze netwerkkaart software in de game PC een verbinding van 1mbps aan te geven (terwijl dit doorgaans ergens tussen de 18-54 is)
Dit gebeurt alleen tijdens het streamen.
De gamepc en de router staan ong. 5 van elkaar met enkel een scheidingswandje van de bijkeuken ertussen (overigens zit de keuken hier ook tussen met koelkast en magnetron. in de bijkeuken staan ook een vaatwasser, wasmachine en wasdroger wat voor de nodige storing kan zorgen)

Mijn plan is om mn huidige netwerkkaart te vervangen door een Linksys WMP600N Dual-Band op 5GHz.
Ik vind het toch heel raar dat de verbinding tijdens het streamen zo terugvalt.
Iemand enig idee waar dit door komt? Volgens mij moet G protocol toch wel voldoende zijn om simpele dingen als Divx te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Hier anders een WL-306 van Sitecom die dat prima doet (1080p) naar mijn laptop.
De gemiddelde snelheid van mijn wireless ligt tegen de 50mbit aan, ruimschoots voldoende om Full HD te streamen.

[...]

Onderbouwing is mijn eigen ervaring. Ik heb met een HTPC met wireless N gebrobeerd HD te streamen maar dat wil gewoon niet. Stottert en hapert tot op het moment dat ik er een kabel in prik. Dan gaat alles goed ! Ik heb wel een goed accespoint, een D-Link, en niet zo'n goedkoop rot dingetje ;)
1080p BR films met 80 Mbit
Lijkt me vrij stug, die BR film heeft geen bitrate van 80mbit; dat extra wat hij binnenhaalt kan eventueel een buffer zijn maar het is niet nodig in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Mental op 22-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-09 10:47

xTmPizzaMan

Error

Hey

Het is inmiddels een paar dagen verder maar ik heb mogen testen met een gigabit router met wireless N.
Ik heb mijn NAS server aan de router verbonden met een gigabit kabel. Ik heb mijn laptop ingesteld dat er verbinding wordt gemaakt met het N netwerk. Nadat ik deze infrastructuur heb aangelegd heb ik inmiddels al 4 films gekeken en met geen van elk problemen gehad. Ik heb dit getest met diverse applicaties (Windows media center, WMP, Apple quicktime. All works fine.

Ik heb met een wireless network sniffer een scan uitgevoerd. En ik heb gemerkt dat er meer access points of draadloze apparaten in de buurt van mijn huis bevinden dat ik had gedacht. Deze zenden ook veelal op de zelfde zendgolf. Mogelijk was dit een oorzaak van mijn probleem dat er af en toe een daling in mijn connectie was.

Wat ik nog moet doen is een HD film testen.
Tevens ga ik nog mijn oude netwerk testen met VLC en een grote buffer:) Bedankt voor de hints!

[ Voor 20% gewijzigd door xTmPizzaMan op 27-07-2010 16:35 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Mental schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:16:

Lijkt me vrij stug, die BR film heeft geen bitrate van 80mbit; dat extra wat hij binnenhaalt kan eventueel een buffer zijn maar het is niet nodig in ieder geval.
Mijn PCH geeft piekrates aan bij hoge kwaliteit gecodeerde BR's van 115-125 Mbit/s (ja, streamen via N). Maar heb wel enkele BR's die 80 Mbit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Edgarz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:38:
[...]

Mijn PCH geeft piekrates aan bij hoge kwaliteit gecodeerde BR's van 115-125 Mbit/s (ja, streamen via N). Maar heb wel enkele BR's die 80 Mbit trekken.
Hmmm, niet compliant, of optimistische meetapparatuur (bruto wireless bitrate)
BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

leuk_he schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:48:
[...]

Hmmm, niet compliant, of optimistische meetapparatuur (bruto wireless bitrate)

[...]
Geen wireless bitrate: gebruik een N wireless bridge. Is de indicatie van PCH zelf, maar die hoeft ook niet foutloos te zijn. Moet er wel bij zeggen dat het niet om untouched BD disc maar maar om ripjes (thuiskopie ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door Edgarz op 27-07-2010 22:40 ]

Pagina: 1