iPhone app in App Store zonder dev-account?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Ik ben momenteel met Xcode een iphone applicatie aan het schrijven die al redelijk ver af is.

Als deze applicatie af is zou deze normaal gesproken in de app store van Apple moeten komen.

De kosten zijn best hoog voor daar een app te plaatsen, zeker als het niet een zeer geavenceerde gratis applicatie is.

Daarom wil ik vragen of iemand een goed alternatief weet, of een manier om via een derde deze applicatie in de app store te krijgen.

Zelf heb ik ook al er aan gedacht om de applicatie beschikbaar te maken door de mogelijkheid te geven deze te plaatsen na een jailbreak, maar ik zit dan met 2 problemen.

Om te beginnen is de applicatie dan niet voor iedereen beschikbaar omdat niet iedereen een jailbreak op zijn toestel heeft staan.

Verder weet ik ook niet of dit legaal is om te doen, maar dat zou een kwestie van uitzoeken moeten zijn.

In principe wil ik dus vragen of iemand een alternatief weet om deze app eventueel via iemand anders in de app store te plaatsen, dit is een gratis app die enkele rss feeds parst vanaf een community website. In de toekomst zal deze nog enkele uitbreidingen krijgen zoals kunnen reageren, push notificatie en dat soort zaken. De applicatie zal in ieder geval wel altijd gratis blijven.

Hopelijk kan iemand mij hier advies voor geven, want ik denk niet dat ik de enige ben die niet van plan is Apple een hoop geld te geven voor een applicatie te verspreiden.

Alvast bedankt voor de moeite!

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je zou hem eventueel voor €.79 er in kunnen zetten en dan een paar downloads afwachten. 180 betaalde downloads en je hebt je plaatsingskosten al weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Good Fella schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:48:
Je zou hem eventueel voor €.79 er in kunnen zetten en dan een paar downloads afwachten. 180 betaalde downloads en je hebt je plaatsingskosten al weer terug.
Dat klopt idd wel, maar 180 downloads weet ik niet of ik ga halen. Vooral in het begin is het simpelweg om eens te testen of het werkt... als het allemaal werkt en als er een serieus aantal gebruikers zijn willen wij pas doorgaan met het uitwerken en ervan en ook met gebruikers zoeken voor deze app.

Verder hebben wij ook afgesproken dat we absoluut niet de gebruikers laten betalen hiervoor. Dit is een nieuw op te richten community waar iedere gebruiker eentje is waar wij weer erg blij mee zijn!

Hopelijk kan dus iemand een alternatief geven, ik weet dat via b.v. Cydia mensen zijn die gratis jouw project hosten voor je, is ditzelfde niet ergens voor de officieele Apple Store?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de appstore moet je geregistreerd zijn als developer á $99,-. Volgens mij is dit echt de enige manier om je app in de appstore te krijgen onder je eigen naam. Je zou iemand die al geregistreerd is kunnen vragen om je app te hosten, maar dan staat hij dus onder hun naam in de appstore (het is in z'n geheel niet mogelijk je naam in de appstore aan te passen, dus laat staan per app).
Als iemand anders jouw app zou kunnen hosten dan zou apple's appstore beleid natuurlijk geen zin meer hebben (aangezien die $99,- ook bedoeld is om een deel van de hobby programmeurtjes af te schrikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een app in een repository van een jailbreaked iPhone/iPod Touch (laten) plaatsen is voor zover ik weet niet illegaal. :+