ACER laptop 3e stuk binnen garantie periode

Pagina: 1
Acties:

• peacynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Geachte Tweakers

Mijn laptop functioneert niet meer naar behoren.
Hij freezed regelmatig (zo'n 20 keer per dag). En formatteren en naar fabrieksinstellingen terugzetten etc. helpt niet.
Acer ingeschakeld en opgestuurd.
ik krijg hem binnen een week weer terug met de melding dat de harde schijf is verplaatst. Nou ik blij denkend dat hij het weer doet. Nou niet dus.
Vervolgens nog een keer opgestuurd. Dit keer krijg ik hem terug met de melding dat ze niets konden vinden...... En dat ze de ventilator maar hebben schoongemaakt.
Nou toen had ik hem helemaal zitten.

Nu voor de 3e keer gebeld en mag hem vandaag weer opsturen.
Maar als ze hem nou weer niet kunnen repareren. Wat kan ik dan het beste doen?

Ik heb geïnformeerd bij de telefoniste, wanneer ik een nieuwe laptop zou kunnen aanvragen. Ze zij dat dat bij de 4e of 5e keer mocht. Maar na deze afhandeling wil ik helemaal geen acer laptop meer.

Dus de vraag is, kan ik ook mijn geld terug vragen bij de 4e of 5e reparatie?

Alvast bedankt voor de moeite!

Florian

Verwijderd

Dit is een goed begin :)
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten en met name het stuk over garantie

Daar zal je er achter komen dat je met de fabrikant niets te maken hebt (tenzij je hem direct hebt aangeschaft, maar dat doet Acer niet zover ik weet). Je moet dus gewoon terug gaan naar de winkel, aangeven dat zij het maar moeten regelen. :) Lever wel een duidelijk stappenplan aan om te reproduceren - wanneer gebeurt het het meest, als hij belast wordt? Tijdens het gamen? Juist als hij even niets doet? Hoe meer details, hoe meer kans op succes.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 16:36 ]

• peacynl
Oke duidelijk.
Dan heb ik nog een vraag. Ik heb nu dus al 3 keer ter reparatie aangeboden. Als hij dus weer defect terug komt van ACER. Heb ik dan al gelijk recht om de koop via de webwinkel (4launch) te ontbinden, of een nieuwe aan te vragen? Of moet ik 4launch ook weer in de gelegenheid stellen om het product te repareren? Want hun sturen hem toch door naar ACER, wat in het zelfde proces resulteert.

Verwijderd

Ze zullen hem inderdaad ook daarheen sturen, maar mogelijk wel na een eerste eigen onderzoek. In ieder geval is het altijd superbelangijk een stappenplan mee te sturen. Bij een topic als dit kan het ook handig zijn even te vermelden om wat voor notebook het precies gaat :) Nu heb ik een glazen bol O-) en weet dat het om deze gaat:
pricewatch: Acer Aspire 8930G-844G64BN

Overigens doet het me gezien de 9600M GT een beetje denken aan dit:
nieuws: Nvidia biedt 'oplossing' voor defecte notebook-gpu's
(Ik dacht dat die er ook last van had)

Kijk eens in je logboeken of je daar fouten mbt de videochip kan terugvinden (eventvwr.exe)

Wat betreft een nieuwe krijgen: je moet altijd de winkel in de gelegenheid stellen zaken op te lossen. Sterker nog, zonder overleg met de winkel op eigen initiatief een ander garantie-kanaal kiezen kan ervoor zorgen dat het je eigen risico wordt. Aangezien het hier de fabrikant betreft, en die een directe garantie biedt waarvan je zou mogen verwachten ;) dat die capabel is zal dat echter meevallen.
Dus nee, direct recht op een nieuwe vanuit 4Launch heb je niet. Wel kan je (uitgebreid!) de historie ook bij 4Launch melden in de hoop dat ze wat harder duwen.

Overigens kan het zijn dat 4Launch je direct verwijst naar Acer, maar daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Ook al sturen zij hem 1:1 door. Op die manier hoef jij de discussie in ieder geval niet met Acer aan, en heb je een extra partij die (hopelijk) het probleem kan bevestigen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 18:31 ]

• peacynl
Als eerste super bedankt voor je snelle reactie!

Je zit redelijk in de buurt maar het gaat toch wel degelijk om een andere laptop: Acer Notebook Aspire 7738G-644G32MN

Het gaat hier dan ook om een Nvidia 130m en niet om de 9600gt. 130m is de opvolger hiervan.
Dus dat probleem is eigenlijk uitgesloten.

Verder heb ik inderdaad al de logboeken doorgespit in de weken dat hij niet naar behoren werkte. Echter gaf hij alleen steeds aan, dat windows niet correct was afgesloten. Dat was de enige foutmelding.

Ik krijg namelijk ook geen eens een bluescreen te zien. Mijn scherm freezed gewoon, mijn ventilator begint dan meestal als een gek te draaien. En zo kan ik hem rustig aan laten staan, hiermee bedoel ik dat hij ook niet automatisch opnieuw opstart. Dus altijd gewoon uit-knop 5 seconden ingedrukt houden.

Maar ik zal dan inderdaad na deze reparatie contact opnemen met 4launch inclusief de ACER garantie procedure die ik ondertussen heb opgebouwd.

4launch heeft me trouwens inderdaad eerst doorverwezen naar ACER en heb dat dus ook braaf gedaan. Maar deze keer zal ik de optie 4launch nemen dan. Bedankt!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:09
Heb dat ook een tijdje geleden gehad, ik kreeg toen wel een foutmelding te zien. Had iets met SP2 en de intel Sata controller te maken. De oplossing die werkte [http://www.paulscomputerservice.net/index.php?body=./os/intelSataError9.php].

Misschien dat dit het ook bij jou op lost.

• peacynl
robin84 schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:28:
Heb dat ook een tijdje geleden gehad, ik kreeg toen wel een foutmelding te zien. Had iets met SP2 en de intel Sata controller te maken. De oplossing die werkte [http://www.paulscomputerservice.net/index.php?body=./os/intelSataError9.php].

Misschien dat dit het ook bij jou op lost.
Bedankt voor de reactie, ik zal eens kijken als ik mijn notebook terug heb!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

Ik heb dit ook al eens gehad met een laptop van Acer (ben ff te lui om te zoeken en heb weinig tijd verder...)

Laptop na een tweetal maanden kapot, naar de repa, 2 maanden weg, weer terug en 1 dag werken weer kapot en dat tot tweemaal toe.

Uiteindelijk gewoon naar de winkel gegaan en het gegooid op een ondeugdelijk product en netjes geeist dat de koop ongedaan werd, dus geld terug of een nieuwe vergelijkbare.

Duurde even en moest via het hoofdkantoor van betreffende winkel maar uiteindelijk wel een nieuwe vergelijkbare (helaas weer een; ) Acer gekregen.

http://yor.minitroopers.com

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
was het nog opgelost geraakt Florian?
Pagina: 1