Platte patch kabel

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Graag wil ik in onze nieuwe patch kast de verbindingen tussen de switches en de patch aansluitinging met elkaar verbinden met een platte patch kabel.
De patch panels zitten vrij ver naar voren, wanneer ik nu een "gewone patch kabel gebruik steekt deze vrij ver uit (vanwegen de bocht in de kabel) hierdoor kan de deur van de patch kast niet dicht.

Nu weet ik dat er ook platte kabels bestaan, graag zou ik deze dan ook gebruiken.
Wellicht zijn er redenen om deze kabel niet te gebruiken als dat zou is dan hoor ik het graag

Een nadeel is: ik kan erg slecht een leverancier hiervoor vinden (waarschijnlijk zoek ik verkeerd)
Weet iemand hiervoor een goede leverancier

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer beide de kast en patch panels op elkaar zijn afgestemd moet het geen probleem zijn om kabels een aantal centimeter te laten uitsteken, hoor? Ik heb eigenlijk nog nooit minder dan zeker een centimeter of vijf ruimte gezien tussen paneel en deur, dus een connector met kabel past daar prima tussen. Heb je niet gewoon het verkeerde materiaal hangen? :P

Platte CAT5-kabels (of hoger) heb ik eveneens nog nooit gezien, dat zal te maken hebben met twist en eventueel schild.

Wat voor patchkast heb je hangen dan, dat dit niet past?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker dat je dat wilt? De platte kabels zijn veel gevoeliger voor storing (want niet getwist) en als er een hele berg van die dingen bij elkaar zit is er ook behoorlijk wat storingspotentie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Is dit niet een beetje het probleem verplaatsen ipv oplossen? UTP is niet voor niets rond. Die Twists zitten niet voor niets in patchkabels. Als je een stabiel netwerk wil zou ik niet gaan avonturen met platte kabels.

Kan je niet kijken of je je patchpanelen en switches niet wat verder naar achter in de kast kan monteren? Lijkt me een veel betere oplossing dan (waarschijnlijk ERG dure) platte kabels te gaan gebruiken, die waarschijnlijk OOK behoorlijk strak tegen de deur aan zullen komen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

De T in UTP staat voor Twisted. Niet draaien, én het combineren met de gemiddelde hoeveelheid spaghetti in een gemiddelde patch kast, is vragen om problemen.

Weet je zeker dat je dit niet door de war haalt met seriële kabels met rj45 head?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Uit eigen ervaring: NIET BEGINNEN AAN PLAT!

Ik heb er ernstig slechte ervaringen mee, zelfs met patchkabels van 50cm.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59

tozzke

aka tozzert

kun je de 19" rekken niet verder naar achter verplaatsen? in veel kasten zijn die te verschuiven namelijk

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Platte patchkabels?

Ik ken maar een soort platte kabels, en dat zijn console-kabels...?

Afbeeldingslocatie: http://http.cdnlayer.com/itke/blogs.dir/19/files/2007/10/olderconsolecable.jpg

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, je hebt al een vrij duidelijk antwoord denk ik. :)

Platte kabels missen de twists welke nodig zijn voor Cat5 om goed te werken. Vroeger wel eens meegemaakt dat iemand zo'n platte kabel meenam naar een LAN Party. Wilde niet geloven dat het aan zijn kabel lag dat zijn verbinding zo slecht was. Ander kabeltje, en hoppa werken.

Je kan misschien wel eens een platte kabel gezien hebben, maar die werd dan gebruikt voor telefonie.

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ok bedankt voor de reactie het worden dus ronde patch kabels
Pagina: 1