waar auto subscriben voor topic instellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
als er een reactie op een post van mij komt, wil ik een notificatie in de mail krijgen. Waar stel ik dat hier in? Bij de meeste forums kun je je aboneren als je een post schrijft, of auto subscriben in je profiel, of zit er in het topic een knop 'abboneren'. Ik zie in dit forum geen van die dingen. Grote kans dat de helft van de reacties op posts nooit door de auteur gelezen worden. Best jammer, want dit is een goed forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/bookmark.gif Topics bookmarken ?

Eventueel een RSS-feed van je Posthistory nemen en aan de hand van een tooltje automatisch een mail laten sturen als de feed geüpdate wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 30-11-2009 16:23 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zit er ook niet in voor zover ik weet.
Maar je kunt een topic wel bookmarken (dan hoef je er zelf niet in gereageerd te hebben) en daarnaast kun je gewoon op je username klikken voor een posthistory, zodat je alle topics kan zien waarin je hebt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je gebruikt myreact voor het volgen van ''je' threads, een mailfunctie wordt vziw niet aangeboden.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

carsten888 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:18:
Ik zie in dit forum geen van die dingen.
Anders dan wat hierboven al is beschreven er niet, is ook niet nodig imo.
Grote kans dat de helft van de reacties op posts nooit door de auteur gelezen worden. Best jammer, want dit is een goed forum.
Waarom zou iemand die een topic opent niet terug komen om de reacties te lezen? Dan heeft het posten van een topic toch totaal geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik ken de functie waar jij op doelt ,maar ik denk dat hij hier niet helemaal gewenst is. Dit is namelijk een community waar zo veel mogelijk word aangemoedigd om ook met elkaar om te gaan als een community. Wanneer jij dan enkel op het forum zou komen wanneer je een notificatie per mail krijgt aangaande een reactie op jou post dan dan lijk je hier alleen te komen vanwege eigen belang. An zich is dat prima, maar om dusdanig gebruik te stimuleren lijkt me niet wenselijk.

myReact heeft natuurlijk genoeg opties op je post te monitoren ,maar externe opties zijn er wat minder.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik denk dat de servers nogal overbelast raken als deze functie aan zou staan, als je kijkt naar het ledenaantal, en het aantal topics wat hier geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

carsten888 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:18:
Ik zie in dit forum geen van die dingen. Grote kans dat de helft van de reacties op posts nooit door de auteur gelezen worden. Best jammer, want dit is een goed forum.
Dat is ook een bewuste keuze.
Wat jij beschrijft is een functionaliteit die bij uitstek garandeert dat je minder (!) bezoeken krijgt, om de simpele reden dat je hierdoor lekker achterover kan blijven hangen in je luie stoel tot de antwoorden per mail (!) naar je toe komen.

Like, zo zitten we hier niet in elkaar. ;)

Ik kwam vroeger bijvoorbeeld regelmatig langs BootLand.net maar sinds ik de hardlopende updates in de mailbox zie is de behoefte om op dat forum te kijken een stuk lager omdat ik al ongeveer wéét wat er terug te vinden is sinds mijn laatste bezoek.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
E-mail is zooo 2003, hè. Lang leve rss-feeds, want elk topic kan je door middel van het xml-bestand eenvoudig volgen en kan je jezelf ook op de hoogte houden van nieuwe reacties. Onder de menubalk staat links van het kruimelpad het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/v2/icons/rss_small.png-icoon met daarachter de rss-feed als link. Die kan je in je rss-lezer gooien en dan kan je op die manier het topic volgen.

Let er wel op dat de link voorzien is van je sessie-id, want dat geeft de mogelijkheid om topic in besloten fora te volgen. Iemand anders kan met een geldig sessie-id een topic uit bijvoorbeeld de Huiskamer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een RSS-feed met ID van je eigen posthistory zoals ik al voorstelde met een php-scriptje wat automatisch een mail stuurt is dan de functionaliteit waar de TS naar opzoek is. :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Programmeer- en dev-kennis is niet bij iedereen aanwezig en ik denk dat RSS wel zodanig is ingeburgerd bij internetters dat die mogelijkheid al een heel groot deel afvangt van 'auto subscriben' via e-mail - en laat e-mailclients tegenwoordig ook wel XML ondersteunen waardoor het eigelijk overbodig is om een mailserver te belasten met het versturen van tientallen mailtjes per seconde, want GoT is nou eenmaal zo druk.

De vraag van * carsten888 is dan ook meer dan valide, maar het is al in een andere vorm beschikbaar door je op de RSS-feed van het topic te abonneren.
Best jammer, want dit is een goed forum.
Bedankt nog voor het compliment, dat horen we maar al te graag :)
Pagina: 1