[SBS Server 2003] My Documents per computer aanwijzen?

Pagina: 1
Acties:

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-01 09:09
Hallo,

Een aantal laptops hebben problemen met het syncen met onze server. Dit komt omdat ze wel eens buiten het bedrijf zijn. Nu is dus de bedoeling dat we standaard sync uit zetten en syncback gaan gebruiken. Hiervoor is dus de bedoeling dat 'My Documents' lokaal op de laptops word gezet en dan gesynced word met de server zodat ze altijd bij hun programma's etcetera kunnen ook al is er geen connectie met de server.

Wat nu gebeurt is dat alle files in 'My Documents' word gegooid op de server.
Ik heb het volgende uitgevoerd. Een nieuwe OU maken, Hier heb ik als test een laptop in gedaan.
Aan deze OU heb ik een GPO gekoppeld die sync uit zet. Dit werkt omdat dit computer gebaseerd kan.

Nu heb ik geprobeert een GPO aan te maken en hierin aan te geven Lokaal 'My Documents' Te gebruiken, Nou is het probleem dat dit user gebaseerd is en ik alleen computers in de OU wil hebben. Dit wil ik omdat als de users op een desktop inloggen in het bedrijf dat hij de files gewoon synced met de server.

Nou is mijn vraag dus is het mogelijk om dit computer gebaseerd aan te geven in plaats van user gebaseerd?

Hoop dat ik het beetje duidelijk heb uitgelegd nu als jullie iets willen weten gewoon vragen :>

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

De bedoeling van Off-Line files is toch dat je bestanden van je homedirectory, of een netwerk share, worden gesynchroniseert richting je notebook? Als je notebook dan geen netwerkverbinding heeft richting de fileserver, dan is de data nog via dezelfde driveletter (H: bijvoorbeeld) te bereiken en zal weer op het werk worden gesynchroniseert.

Dit is, AFAIK, altijd per gebruiker in te stellen of die wel of niet off-line files mag gebruiken en niet per computer. Je kunt wel off-line files uit zetten op specifieke, niet notebook, computers zodat ze altijd online op de fileserver aan hun documenten werken.

https://powershellisfun.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Loopback processing gaat doen wat jij wilt.

• Pranger
Daar heb je gelijk in. Maar nou is het probleem dat als iemand uit Duitsland met een VPN verbinding probeert te synchroniseren dat het wel eens voorkomt dat het niet normaal te werk gaat. Nou willen we voor die mensen een Nieuwe OU aan maken en die de laptops die onderweg zijn zullen in die OU komen te staan.

Nu gaan we voor die laptops een GPO aan maken dat sync uitstaat, dit is al gelukt omdat dit makkelijk aan te wijzen is in een Computer GPO.

Daarna heb ik geprobeerd om aan te wijzen je lokale 'My Documents' te gebruiken (Syncback zal heen en weer syncen met server). Dit gaat dit via users, maar ik heb dus nu al door dat dit alleen via users mogelijk is dus dit zal ik eens proberen.

edit: Ik zag elevator's bericht gelezen naar dat ik dit verhaal hierboven had getypt, Ik heb opzocht hoe loopback proccesing werkt en hoe je het enabled en dit heb ik uitgevoerd en het werkt nu.

Beide dank voor reacties ;)

Hier linkje naar wat ik heb uitgevoerd voor mensen die toevallig dit topic vinden als ze hetzelfde zoeken!
Link

[ Voor 23% gewijzigd door Pranger op 30-11-2009 16:18 ]

• Pranger
Update:
Okay kleine uitleg, Ik heb hier een PC staan met een clean install. Het gene wat hier bovenstaat heb ik uitgevoerd en als ik met een account inlog die nog niet gebruikt is op die Laptop zal hij lokaal een My documents voor die gebruiker aanmaken.

Nu heb ik een andere laptop waar altijd al een gebruiker op heeft zitten te werken. Deze laptop heb ik aan de OU toegevoegd oftewel de GPO's zijn ook werkend op deze laptop. Als ik gpresult uitvoert bevestigd dit dat de GPO's uitgevoerd zijn.

Nou log ik in met de user die altijd al op die laptop heeft gewerkt maar hij maakt maar geen lokaal My Documents aan en blijft maar connecten naar de My Documents op de server. Als ik nou met een user inlog die nog nooit heeft ingelogged op die laptop dan maakt hij wel een lokaal My Documents aan.

Verder ben ik ook met die gebruiker ingelogged geweest op die laptop met een clean install en daar heeft hij ook gewoon een lokale My Documents aan gemaakt.

Oftewel is er een oplossing zodat hij wel lokaal een My Documents aan zal maken voor de user die altijd op die laptop heeft gewerkt?

Edit: Weer eens te vroeg geweest!
My Documents link aangepast in regedit.

[ Voor 3% gewijzigd door Pranger op 04-12-2009 16:16 ]