Domeinnamen forwarden naar andere poortnummers?

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
Beste mensen,

ik heb een vraag. Op mijn domein.nl heb ik een virtuele server draaien, waar het davmail programma op staat die mijn exchange verbinding vertaalt naar IMAP, SMTP, CalDav en LDAP.

Deze services draaien op mijn domein.nl op 4 alternatieve poorten (om niet in de war te komen met mijn 'eigen' IMAP, SMTP etc).

Nu kunnen sommige gebruikers bij hun instellingen NIET het poortnummer opgeven (bijvoorbeeld LDAP op een iPhone). Ik dacht er dus aan, om bijvoorbeeld ldap.domein.nl aan te maken welke dan zou verwijzen naar dat poortnummer op mijn server.

Echter ik heb geen idee hoe ik dit aan kan pakken .. :( Op de DNS instellingen bij mijn domein kan ik alleen @ of mijn ip invullen bij een cname.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt geen poortnummers opgeven bij A-records, enkel bij zogenaamde srv-records.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En laten SRV-records nou niet gebruikt worden door webbrowsers of mail clients. Wat je in dat laatste geval wel makkelijk kunt doen is er een IMAP proxy voor plakken (dovecot kan dat, of perdition is er voor gemaakt en ik zag dat nginx er ook modules voor heeft) die dan aan de hand van de inloggegevens de juiste server pakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RielN
Ik gebruik dovecot maar dat lijkt me niet echt de goeie oplossing.

Is er een oplossing voor ?

Verwijderd

Hier gebruik je toch meerdere ipadressen voor?

• RielN
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:18:
Hier gebruik je toch meerdere ipadressen voor?
Daar was ik bang voor. Ik heb er maar één voor nu daarzo.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RielN schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:15:
Ik gebruik dovecot maar dat lijkt me niet echt de goeie oplossing.

Is er een oplossing voor ?
In dovecot kun je aangeven dat 'ie moet proxy'en naar een andere server.
http://wiki.dovecot.org/HowTo/ImapProxy

Maar het simpelste is even een perdition proxy ervoor plakken.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 30-11-2009 16:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:41

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Question Mark schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:57:
Je kunt geen poortnummers opgeven bij A-records, enkel bij zogenaamde srv-records.
Wel met MX records, maar het is erg viezzz en totaal niet RFC compl.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lijkt me sterk dat dit gaat werken. Wellicht dat je het bij een paar niet-RFC compliant DNS systemen kunt opgeven, maar dan nog zal een willekeurige smtp-server het verkeer over poort 25 blijven sturen.

De enige optie die ik ken om smtp-verkeer aan te passen, is door het defineren van een custom verbinding/connector of hoe het dan ook maar mag heten in je mailsoftware.

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RielN
Het gaat hier niet per definitie om mail:

Het davmail-programma luistert naar de volgende poorten:

1110 voor IMAP
1025 voor SMTP
1119 voor POP
10?? voor calDAV
1389 voor LDAP

nu kan een client geen verbinding maken met mijn domein.nl voor de LDAP server omdat zijn software automatisch op poort 389 inzet. Echter op mijn server draait de boel op 1389. Hij heeft geen optie om een poortnummer te wijzigen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Helas, dit gaat gewoon niet werken. Je kan niet met een DNS verwijzing een andere poort opgeven. De netste oplossing is een apart IP adres waarop je deze services laat draaien, zodat je de standaard poortnummers kan gebruiken.
Een tussenoplossing is je al genoemd: Door een soort proxy ertussen te zetten.

IIG heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken, dus gaat er een slot op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.