Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[w7]Opstartbeheer en Shift

Pagina: 1
Acties:

• wc-eend
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11-2020
Hallo allemaal..

Ik heb 2 vragen,

1. Als ik mijn laptop aanzet (sony vaio vgn-nw21ef) krijg ik mooi het vaio scherm te zien en daarna een scherm van opstart beheer. Hij vraagt mij te kiezen wat ik wil starten en dan kan ik kiezen uit:

OS;
Windows 7

Diagnostische Programma's;
Diagnostic Memory Test

Hij start niet net als bij een fout afgesloten windows na 30 sec automatisch op. Ik krijg gewoon elke keer dit scherm en dan druk ik op enter voor windows 7 en dan gaat hij gewoon door.

2. Als ik een tekst wil selecteren met de shift + pijltjestoets, werkt dit niet meer voor de linker shift knop, de rechter werkt nog wel. Alle andere functies van de shift knoppen werken naar behoren. Hoe kan ik dit weer aanzetten?

• wc-eend
Niemand een idee?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Het bootmenu kan je instellen en aanpassen onder Startup & Recovery in de System properties (onder Vista: rechtsklik Computer > Properties > Advanced System Properties).
Kan het zijn dat een stukje software de shift+pijl afvangt als hotkey? Doet 'ie het ook zo als je in safe-mode opstart, of onder een ander (nieuw) account?

Zo scherp als een voetbal!

• wc-eend
Reptile209 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 07:08:
Het bootmenu kan je instellen en aanpassen onder Startup & Recovery in de System properties (onder Vista: rechtsklik Computer > Properties > Advanced System Properties).
Kan het zijn dat een stukje software de shift+pijl afvangt als hotkey? Doet 'ie het ook zo als je in safe-mode opstart, of onder een ander (nieuw) account?
In opstartbeheer staat al uit dat hij me keuzes moet laten zien, en in een gast account doet de toets het ook niet..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wc-eend schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:32:
[...]
In opstartbeheer staat al uit dat hij me keuzes moet laten zien, en in een gast account doet de toets het ook niet..
Clone anders de bootentry in BCD een keer, zet er één op default met een timeout en kijk dan of het nog steeds voor komt.
Zo nee, haal dan de dubbele ongewenste entry weg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
alt-92 bedoelt bcdedit.exe vermoed ik. Een prachtige tutorial van een Microsoft medewerker of valueable partner ofzo (NL) vind je hier: http://www.pieter-arntz.info/bcdedit.html

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
de Boot Configuration Database oftewel BCD kun je bewerken met bcdedit ja ;) of met easyBCD of...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wc-eend
Ik ben niet zo'n ster in dat soort dingen maar hier is de BCDEDIT, er heeft nooit een ander OS opgestaan, windows 7, standaard installatie op de C schijf..

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/8981/knipsel.th.png

• wc-eend
Niemand een idee zeker? Dat de shift toets niet volledig werkt lijkt me een software probleem.. maar de keyboard drivers zijn up to date volgens hardware beheer..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Draai eens een live-CD om te zien of je shift het dan wel doet, dan kan je in ieder geval een hardware-probleem uitsluiten. Als je opstart in safe-mode (neem aan dat W7 dat ook nog heeft), omzeil je alle user-software en kan je zien of hij het daar nog wel doet.

Zo scherp als een voetbal!

• wc-eend
In safe mode doet hij het ook niet.. heel vaag want beide shift toetsen doen verder alles wat ze behoren te doen..

• wc-eend
Een extern toetsenboord werkt wel volledig.. maar hoe de fuck kan nou alles aan de shift toets werken maar die ene functie niet..
Pagina: 1