Mensen ik heb een probleem waar ik niet echt uitkom. Ik heb een aantal simpele shares gemaakt op een Windows2000 pc die beveiligd zijn met een username/password. In windows xp kon ik deze pad gewoon benaderen en gaf ik de username/wachtwoord op (in dit geval gewoon de standaard user account die ik in windows 2000 ingesteld had).
Alleen onder windows7 kan ik deze share niet benaderen. Hij ziet wel de share, maar zodra ik erop klik vraagt hij om een username/password, wat ik ook probeer ik kom er niet in. Windows7 zet er steeds een domein voor.
Beide pc's staan niet in een domein maar gewoon een werkgroup Als ik de hostname van de win2000 pc opgeef voor de username (win2000pc\administrator) zelfs dan werkt het niet. Hij ziet dan de win2000pc als het domain
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil gewoon die share vanuit Win 7 kunnen benaderen.
Alleen onder windows7 kan ik deze share niet benaderen. Hij ziet wel de share, maar zodra ik erop klik vraagt hij om een username/password, wat ik ook probeer ik kom er niet in. Windows7 zet er steeds een domein voor.
Beide pc's staan niet in een domein maar gewoon een werkgroup Als ik de hostname van de win2000 pc opgeef voor de username (win2000pc\administrator) zelfs dan werkt het niet. Hij ziet dan de win2000pc als het domain
Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil gewoon die share vanuit Win 7 kunnen benaderen.