Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] netwerk shares van win2k zijn niet benaderbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem waar ik niet echt uitkom. Ik heb een aantal simpele shares gemaakt op een Windows2000 pc die beveiligd zijn met een username/password. In windows xp kon ik deze pad gewoon benaderen en gaf ik de username/wachtwoord op (in dit geval gewoon de standaard user account die ik in windows 2000 ingesteld had).

Alleen onder windows7 kan ik deze share niet benaderen. Hij ziet wel de share, maar zodra ik erop klik vraagt hij om een username/password, wat ik ook probeer ik kom er niet in. Windows7 zet er steeds een domein voor.

Beide pc's staan niet in een domein maar gewoon een werkgroup Als ik de hostname van de win2000 pc opgeef voor de username (win2000pc\administrator) zelfs dan werkt het niet. Hij ziet dan de win2000pc als het domain :S

Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil gewoon die share vanuit Win 7 kunnen benaderen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:06
Misschien moet je de gebruikersnaam zo invullen?

\\Pad-naar-server\Gebruikersnaam-op-server

Verwijderd

Topicstarter
nee dat lijkt me niet de oplossing want dan ziet ie de gebruikersnaam ook als een map ;)
andere ideeetjes?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:56
De useraccount waarmee je op 7 inlogt ook aanmaken op de W2000 bak met hetzelfde password. ;) Vervolgens wel de juiste rechten op de map toekennen.

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:27

Bozevkwa

The Falcons have landed

.\ voor de gebruikersnaam zetten. Dat zorgt ervoor dat het account op de locale machine wordt gevalideerd ipv in het domein

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Verwijderd

Topicstarter
Alle bovenstaande stappen werken NIET! Iemand nog een ander idee, want dit is goed waardeloos zo :(

Verwijderd

*nevermind*
verkeerd gelezen. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 19:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfixje ;)
Ik ben erg benieuwd wat er in je Eventviewer op je 2000 machine verschijnt zodra je daar met secpol.msc even de audit logging omhoog hebt gegooid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
alt-92 schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:43:
Titelfixje ;)
Ik ben erg benieuwd wat er in je Eventviewer op je 2000 machine verschijnt zodra je daar met secpol.msc even de audit logging omhoog hebt gegooid.
ik gok op NTLM authenticatie of SMB signing waar het mis gaat (en dan wil ik mijn geld voor 95% op ntlm zetten)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zal het vanavond is bekijken, in mijn ogen gaat het ergens mis omdat mijn W7 machine geen mogelijkheid blijkbaar bied om lokaal in te loggen ipv een domein. We zullen het zien ;)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:03:
zal het vanavond is bekijken, in mijn ogen gaat het ergens mis omdat mijn W7 machine geen mogelijkheid blijkbaar bied om lokaal in te loggen ipv een domein. We zullen het zien ;)
elke windows 7 kan lokaal aanmelden, niet elke windows 7 kan op een domain aanmelden echter (homebasic/premium bv)

A wise man's life is based around fuck you

• kamphuis
  • Niet online
Nog gelukt? Ik heb hier ook last van.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk dat je er last van hebt, maar 'me too' roepen terwijl er verschillende opties worden gegeven waarmee je kan achterhalen wat er nou echt mis gaat is niet echt nuttig.

Heb je zelf ook gekeken in je eventlogs wat er precies misgaat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden! Duurde ff, maar dan heb je ook wat!

http://www.tannerwilliams...le-sharing-fix-samba-smb/

De smb services moet ingesteld worden op de Windows7 machine, omdat hij verificatie vereist op een bepaald niveau wat win2000 niet standaard stuurt.
Pagina: 1