Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Een tijd geleden was er een afbeelding van K3 die, nadat de afbeelding wed geselecteerd met <ctrl-a> of met de muis, veranderde. De geklede dames waren na de selectie opeens naakt.

Nu gaat het mij niet om de afbeelding, maar om de gebruikte techniek. Weet iemand een tutorial van de gebruikte techniek of kan iemand mij deze techniek uiteenzetten.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De foto bestaat eigenlijk uit twee foto's, waarbij gebruik is gemaakt van eenzelfde soort techniek als dat je in het echt ook wel eens ziet met die "bewegende" plaatjes die je moet kantelen om een andere afbeelding te zien.

In dit geval werkt het doordat IE er bij het selecteren van een afbeelding een raster overheen tekent, wat precies op de beeldpunten van een van de foto's valt. Hierdoor zie je alleen de foto met de naakte dames nog.

Op de even beeldpunten staat bv. de normale foto en op de oneven punten de naaktfoto (afgewisseld per rij met pixels).

Dit werkt trouwens alleen in IE. Andere browsers gebruiken een echt geblend kleurtje ipv zo'n brak raster :)

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 30-11-2009 14:43 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat werkte omdat er een blauw raster (dambord)over het plaatje werd gelegd wanneer deze geselecteerd werd. Door het naakte plaatje te stoppen in de pixels die niet werden afgedekt door het raster kwam dit naar boven zodra het plaatje geselecteerd werd. In IE werkt dat nog steeds zo (tenminste, in IE7), maar in Chrome bijvoorbeeld niet. In Chrome wordt het selecteren niet met een raster gedaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Bedankt voor de toelichting maar ik ben wat onduidelijk geweest in mijn vraag.
Ik wil zelf zo'n plaatje maken en ik weet dat ik ooit ergens een how-to heb gelezen. Het lijkt mij sterk dat ik kan volstaan met een afbeelding in dambordmotief en een afbeelding in contra-dambord motief en deze samenvoeg (in mijn optiek zijn dan beide afbeeldingen (gedeeltelijk)zichtbaar).

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MrE schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:50:
(in mijn optiek zijn dan beide afbeeldingen (gedeeltelijk)zichtbaar).
Dat klopt, dat was bij de naaktfoto van K3 ook.

Je zag het alleen minder goed omdat het maar deels dubbel was en de kleuren grotendeels hetzelfde waren (of iig in de buurt zaten van het origineel).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Door in de naaktfoto de helft van de pixels de gemiddelde kleur van de K3 foto te geven is de naaktfoto minder aanwezig dan de K3. van elke 4 pixels zijn er dus 2 van K3, 1 is grijs en 1 is naakt. Bij het afdekken zijn er 2 blauw, 1 grijs en 1 naakt en zie je dus een ietwat grijzig blauwe naaktfoto.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
die k3 foto is wel grappig :P
spoiler:
google: k3 afbeelding selecteren

zijn er meer van sulksoort plaatjes?
Pagina: 1