kleur staven in excel grafiek afhankelijk van waarde maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330275

Topicstarter
Vooraf: Ik gebruik Excel 2007 (en soms OpenOffice 3.1).

Ik zou nu graag het volgende willen:
ik heb een staafgrafiek met een waardeschaal van 0-100. Nu zou het mooi zijn als de verschillende staven een kleurverloop hebben naar gelang de waarde die ze vertegenwoordigen. Dus bijv. als de waarde lager dan 50 is dan moet de staaf groen worden weergegeven. Is de waarde hoger dan 70 dan wil ik hem rood.

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
  1. Er is een help-functie in Excel
  2. Er is een functie: 'voorwaardelijke opmaak' in Excel.
We gaan je hier natuurlijk niet bij het handje nemen voordat je zelf wat hebt geprobeerd natuurlijk.
edit:
Deze post van mij is niet al te aardig inderdaad. Sry crew! :$

[ Voor 23% gewijzigd door Barleone op 30-11-2009 22:31 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barleone schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:26:
  1. Er is een help-functie in Excel
  2. Er is een functie: 'voorwaardelijke opmaak' in Excel.
We gaan je hier natuurlijk niet bij het handje nemen voordat je zelf wat hebt geprobeerd natuurlijk.
Hoho....

even voor de goede orde:
1. ik weet dat er een helpfunctie is,
2. die heb ik gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht
3. ook al gegoogeld etc. zonder resultaat
4. waarop baseer je je gedachte dat ik nog niks zelf heb geprobeerd?
4. en het belangrijkst van al: lezen is een kunst.

het gaat me nl. niet om de voorwaardelijke opmaak van een cel, maar van een grafiekonderdeel. En dat lukt me maar niet om dat te vinden, waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Barleone: als je UTFS roept, lees dan eerst de vraag even want 'voorwaardelijke opmaak' invoeren bij F1 levert echt geen oplossing. En hoe dan ook is dit zegmaar geen al te aardige binnenkomer voor een nieuwe user. Zeker daar kan je dat soort feedback beter aan de crew overlaten ;)

fritzo: welkom!

Dat gezegd hebbende: inderdaad kan het voor gegevens zelf heel erg makkelijk met voorwaardelijke opmaak en ik neem aan dat je dat al wist. De kleur van een staaf daarentegen is in de regel juist om een gegevensreeks aan te duiden en dus voor de hele reeks gelijk. Misschien kan je verschillende reeksen aanduiden. Misschien mooier: twee gegevensreeksen maken: een tot 50 en een max(0, getal-50) en dan een 'gestapelde grafiek' gebruiken. Niet helemaal wat je zoekt maar misschien wel net zo effectief om naar te kijken.

edit:

Oeh ik reageer te laat :P

Overigens is, om dit soort reacties te voorkomen en zodat niemand de verkeerde kant op gaat denken, het handig om dus in de topicstart aan te geven welke opties overwogen maar verworpen waren. Maar goed, welkom :*

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 30-11-2009 14:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

ik heb zelf geen ervaring met excel 2007, maar deze heeft wel nieuwe functionaliteit waarmee in-cell als het ware grafiekjes gemaakt mee kunnen worden, met kleurverloop, maar mss niet 100% zoals gewenst in TS.

edit:de dubbele gegevensreeks zoals F_J_K aangeeft lijkt inderdaad de beste oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 113297 op 30-11-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17-06 16:55
Is dit wat je zoekt? en Google geeft ook heel veel resultaten. Zit daar niets tussen?

[ Voor 53% gewijzigd door urk_forever op 30-11-2009 14:57 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^ Nog mooier dat wat ik in mijn hoofd had, als je de legenda weg laat dan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal.

@urk_forever:
Er stond inderdaad een bruikbare oplossing tussen de Google-resultaten. Dit was de simpelste en precies wat ik bedoelde: http://blogs.techrepublic.com.com/msoffice/?p=246

Ik moet toch eens meer in het engels gaan zoeken 8)7 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 17-06 16:55
Als het met computers te maken heeft kan je het beste in het Engels zoeken, dan heb je de meeste kans op een goed resultaat.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
Hoi fritso,
Mij hoef je in ieder geval niet te bedanken ;(, ik had gewoon een té slecht humeur en ik moet eens langs de opticiën of wat rustiger gaan lezen 8)7
Excusé moi

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barleone schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:28:
[...]

Hoi fritso,
Mij hoef je in ieder geval niet te bedanken ;(, ik had gewoon een té slecht humeur en ik moet eens langs de opticiën of wat rustiger gaan lezen 8)7
Excusé moi
No problemo. ;)
Pagina: 1