[windows 2000] herstelconsole

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28
Ik heb hier een hele oude computer staan van een klant, met nog windows 2000 erop. En zoals meestal bij oude computers, is ie stuk..

Ik heb de herstelconsole nodig van windows 2000 om het 1 en ander op te lossen, maar no way dat ik die kan vinden via de windows 2000 cd.

Ik citeer van de microsoft website:
Start de computer op met de Windows Setup-diskettes of met de Windows-cd-rom. Als het scherm Welkom bij Setup wordt weergegeven, drukt u op F10 of drukt u op R om aan te geven dat u de noodherstelprocedure wilt uitvoeren. Druk vervolgens op C (alleen Windows 2000) om de herstelconsole van Windows te starten.
Het maakt niet uit wanneer ik op F10 of R ram, ik zie de optie nergens staan en het lukt me ook niet om de herstelconsole tevoorschijn te toveren.

Overigens heb ik de windows 2000 cd gedownload, omdat zowel de klant als ik nergens meer zo'n cd hebben liggen.

Iemand een optie?
Floppy's zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Recovery Console kun je altijd installeren door winnt32 /cmdcons te starten vanaf je installatiecd binnen windows, maar aangezien dat blijkbaar niet is gebeurd kan dat niet meer. Je zou het echter wel vanaf de Windows 2000 cd moeten kunnen doen bij opstarten, in plaats van installeren zou je dus op R voor Recovery moeten kunnen kiezen. Wat zie je dan allemaal wel gebeuren als je van de installatie cd boot, gaat hij gelijk naar installatie over? (Maar wat voor versie van Windows 2000 is het eigenlijk? Professional of Server?)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28
Professional.

Bij het starten van de CD kun je F6 drukken om RAID drivertjes te insstalleren enzo.. en daarna kom je gewoon terrecht bij partities en installatie, maar geen mogelijkheden om de "R" in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat je zou kunnen doen is:

- Installeer Windows 2000 professional op een pc of VM met hetzelfde servicepacklevel
- In windows winnt32 /cmdcons doen vanaf de installatie cd, de recovery console wordt nu geinstalleerd in c:\cmdcons en er wordt een entry in de boot.ini weggeschreven
- kopieer deze files (c:\cmdcons en c:\boot.ini) naar een netwerklocatie
- Start de probleem pc met een Live-Cd (Ubuntu bijvoorbeeld) en kopieer de files van die netwerklocatie naar de c:\schijf, overschijf de bestaande boot.ini niet maar voeg de extra regel toe (Open dus de boot.ini vanaf de netwerklocatie en neem de regel waar c:\cmdcons in staat over)
- Start de probleem pc en kies voor Recovery Console

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je hebt ws een unattended Windows 2000 cd gedownload, die geeft vaak het 'R' scherm niet weer. Maar wat wil je precies doen vanuit de herstelconsole dat je niet toe kan met de herstelconsole van een willekeurige XP cd of een WinPe gebaseerde livecd?