I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Verwijderd
kijk eerst eens naar je eigen draad die je een aantal maanden geleden gestart bent : [Excel] manuele rekenmethodes nabootsen:invoerrichting *
zijn er verder nog specifieke problemen die zich ondertussen voordoen? als je hiervoor macroknoppen wil voorzien, neem dan als start een aantal acties uit je vorige topic op en bekijk hoe je die kan aanpassen.
zijn er verder nog specifieke problemen die zich ondertussen voordoen? als je hiervoor macroknoppen wil voorzien, neem dan als start een aantal acties uit je vorige topic op en bekijk hoe je die kan aanpassen.
De oplossingen in mijn vorig topic zijn niet langer bruikbaar. Te lastige invoer en, omdat het tempo van de klas hoger is komen te liggen en de bedieningsvaardigheid van de gebruiker is afgenomen, is zelf rekenen niet meer nodig in alle gevallen.
Wat ik graag zou willen is, dat als er bijvoorbeeld, een aantal getallen onder elkaar gezet worden om op te tellen, de uitkomst met 1 klik zichtbaar wordt.Dit zou ook moeten gaan gelden voor aftrekken vermenigvuldigen en delen.
Ik weet niks van macro's.
Wat ik graag zou willen is, dat als er bijvoorbeeld, een aantal getallen onder elkaar gezet worden om op te tellen, de uitkomst met 1 klik zichtbaar wordt.Dit zou ook moeten gaan gelden voor aftrekken vermenigvuldigen en delen.
Ik weet niks van macro's.
[ Voor 6% gewijzigd door Fanaat op 30-11-2009 15:06 ]
Dit is een (excusez-le-mot) schoolvoorbeeld van gebruik van macro's - waar je goed moet nadenken over het precieze gebruik en mogelijke uitzonderingen daarop. Dat zou je toch moeten leren als je de jongen wilt helpen... Een opzetje in VBA dat je zonder begrip copypaste heb je immers niets aan als het bij de eerste de beste uitzondering fout gaat.
Zijn er bij patientenverenigingen oid geen dedicated toepassingen te krijgen?
offtopic:
Het zuigt dat zijn bedieningsvaardigheid zo snel al omlaag gaat. Sterkte
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Patientenverenigingen en revalidatiecentra. hebben niks in dit specifieke gevalF_J_K schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:11:
Dit is een (excusez-le-mot) schoolvoorbeeld van gebruik van macro's - waar je goed moet nadenken over het precieze gebruik en mogelijke uitzonderingen daarop. Dat zou je toch moeten leren als je de jongen wilt helpen... Een opzetje in VBA dat je zonder begrip copypaste heb je immers niets aan als het bij de eerste de beste uitzondering fout gaat.
offtopic:
Je moet maar eens proberen een fatsoenlijke/bruikbare bmp editor te vinden.
Maar zoals gezegd... ik weet niks van macro's dus als je een idee hebt?
Het punt is: je hebt IMHO helemaal niets aan ideeeen van anderen als je niet eerst VBA leert..
code:
Dit is wat in principe genoeg is, maar is zo ranzig als het maar zijn kan.
1
2
3
| Sub foo()
ActiveCell = ActiveCell.Offset(0, -2) + ActiveCell.Offset(0, -1)
End Sub |
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1