Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb gisteren een Canon Powershot SX 200 IS besteld. Maar deze camera kan niet inzoomen tijdens het filmen, en ik herinner me dat ik ergens heb gelezen dat er een soort appje is, wat je op je SD kaart gooit, en dat je dan wel kan inzoomen tijdens het filmen. Ik weet alleen niet meer waar dat stond, en hoe dat appje heette (het waren vier letters geloof ik). Ik heb gegoogled op SD card software en SD card app, maar dan krijg ik alleen maar apps voor op je PC om dingen met SD kaarten te doen (formateren ed.). heeft iemand enig idee hoe dit appje zou kunnen heten? Kan zoiets technisch uberhaupt?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

CHDK? Dat is iig de alternatieve firmware voor Canons die je kunt laden vanaf je SD. Weet niet of het ook zoomen tijdens filmen bij jouw camera toevoegt, maar als er iets is wat het kan dan is het CHDK wel.

[ Voor 95% gewijzigd door LieveNiels op 30-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Yes! Dankje!

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47

Rannasha

Does not compute.

Wat je zoekt is CHDK, een verzameling software voor Canon camera's die de functionaliteit uitbreidt. Zie ook: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_in_Brief

Let op dat het geen eenvoudige plug-en-play oplossing is.

edit: spuit 11 :(

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 30-11-2009 13:27 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Species5618 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:26:
Let op dat het geen eenvoudige plug-en-play oplossing is.
Mwah, in principe hoef je maar 3 handelingen te verrichten en je kan niks fout doen. Dat noem ik plug-en-play :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Nog een keer bedankt!
ik ga er mee aan de gang als ik mijn camera binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Je bent dan dus wel de firmware aan het flashen.

Niks waar een echte tweaker bang voor is en net als bij een telefoon ofzo meestal geen big deal, maar dat je wel ff weet waar je mee bezig bent. Als het mis gaat (de kans daarop zal weliswaar miniem zijn) heb je kans dat je camera niks meer doet zonder vervanging van het Flash ROM, waar een fabrikant vast het nodige voor zal rekenen. Zie ook de FAQ van CHDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 13:28

BaRF

bijna kerst

Wilke schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:07:
Je bent dan dus wel de firmware aan het flashen.

Niks waar een echte tweaker bang voor is en net als bij een telefoon ofzo meestal geen big deal, maar dat je wel ff weet waar je mee bezig bent. Als het mis gaat (de kans daarop zal weliswaar miniem zijn) heb je kans dat je camera niks meer doet zonder vervanging van het Flash ROM, waar een fabrikant vast het nodige voor zal rekenen. Zie ook de FAQ van CHDK.
bijna geen risico :P je laadt het vanaf de SD kaart en op het moment dat je het van je SD af gooit dan is het ook uit je camera :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1