Toon posts:

Macbook Fan Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook (3,1 geloof ik), en de laatste tijd loeit dat ding als een malle. Ik heb er zelf een n ieuwe hdd ingezet met een hogere RPM en ik dacht het zal wel daardoor komen. Nu kwam ik toevallig de app Fan Control tegen waarmee ik de snelheid kan instellen.

Nu geeft deze app aan dat mijn right fan -1 RPM draai en mijn left 6000, terwijl de standaard base RPM 1500 is. Nu concludeer ik hieruit dat mijn linker fan kapot is.

mijn vraag is nu:
1. Heb ik gelijk?
2. Of is mijn sensor kapot ofzo?
3. Heeft apple 1 of 2 jaar garantie? (Dat kan ik zelf vinden weet ik, maar ik heb daar nu ff geen tijd voor)

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 14:55
Als je zelf al zegt dat hij loeit als een malle zal de andere fan er alles aan doen om het boeltje koel te houden.

Wat geeft je CPU / GPU voor warmte-waarde aan ?
word deze ook echt warmer ?

Ik zou de zaak opbellen waar de macbook is gekocht en het uitleggen, volgens mij heb je 2 jaar garantie (max) op je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was idd ook mijn conclusie.

bij 60 graden draait ie ongeveer 3500 RPM.
Bij 65-70 graden begint ie te loeien en haalt ie een RPM van 6000.

Is het dom door te laptoppen op dit ding?

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 17:32
De macbook heeft maar 1 ventilator. Zelf heb ik de macbook 1.1 gehad en die ging sinds snowleopard aardig vaak omhoog en al helemaal tijdens het bekijken van flash.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bekijken van flash is een redelijk bekend fenomeen vwb fans die aanspringen. Maar 't hoort niet te zijn als je gewoon een beetje normaal aan 't browsen bent ofzo.

Wat er waarschijnlijk wel aan de hand is, zeker als 'ie al wat ouder is, is dat de heatsink vol stof zit waardoor de effectiviteit van die fans nogal afneemt.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 01-12-2009 04:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Is bijna 2 jaar oud? Het kan idd ook door snow leopard komen, misschien moet ik dat eens testen. Goed datje het zegt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou als er volgens bijvoorbeeld iStat 1 fan niet draait, en de andere op volle toeren, waarom ga je het probleem dan in godsnaam in Snow Leopard zoeken? :? Even logisch nadenken en gewoon langs brengen bij een APR lijkt mij de enige oplossing.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
--MeAngry-- schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:52:
Nou als er volgens bijvoorbeeld iStat 1 fan niet draait, en de andere op volle toeren, waarom ga je het probleem dan in godsnaam in Snow Leopard zoeken? :? Even logisch nadenken en gewoon langs brengen bij een APR lijkt mij de enige oplossing.
Zoals al eerder vermeld, die Macbook heeft maar 1 fan en die draait gewoon volgens iStat.
Pagina: 1