[iPhone] Gehacked - Gegevens?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 08:08
Ik heb een iPhone 3GS, en deze is dus afgelopen week gehackt geweest, aangezien ik dacht dat het wel mee zou vallen met die hacks (dom). Ik heb hem gelijk gerestored en daarna weer gejailbreakt, root en mobile password veranderd en SSH staat ook niet meer aan. (aka ik ben nu niet meer gevoelig voor diezelfde hack, heb weer gejailbreakt omdat ik tethering per se nodig heb, aangezien ik hier geen internetverbinding heb)

Alles goed, maar het probleem is dat ik nu geen flauw idee heb wat voor gegevens/data ze hebben kunnen vinden/stelen in de tijd dat mijn iPhone gehackt was. (Het gaat om de kwaadaardige hack, niet de rickroll hack oid)
http://tweakers.net/nieuw...logingegevens-itunes.html
Hieruit blijkt dat ze je iTunes wachtwoord mogelijkerwijs kunnen achterhalen, nu is dat niet zo'n probleem, aangezien mijn account niet aan een creditcard oid is gelinkt, maar datzelfde wachtwoord gebruik ik ook voor andere websites.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat de hacker alle wachtwoorden heeft achterhaald die ik op mijn iPhone heb gebruikt (dus niet alleen van iTunes, maar ook die ik gebruikt heb in Safari), en zo ja, moet ik nu gelijk AL mijn wachtwoorden van belangrijke accounts (Banken etc) veranderen, of zal het niet zo'n vaart lopen?

Ik ben overigens niet op een bank ingelogd op mijn iPhone, maar wel op sites met eenzelfde wachtwoord.

Robbert

P.S. Als ik iets tegen forum rules doe, please say so, mijn eerste topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Sowieso is het niet slim om overal dezelfde wachtwoorden te gebruiken, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 08:08
Ik gebruik ook niet overal dezelfde wachtwoorden voor, maar ik heb een paar wachtwoorden die ik wel voor meerdere dingen gebruik. Ik heb 3 hoofdwachtwoorden waarop ik varieer (paar tekens anders), maar aangezien ik de meeste wachtwoorden wel een keer ergens ingevoerd heb op de iphone, vroeg ik mij af of het waarschijnlijk is dat ze ALLE wachtwoorden gekregen hebben.