Wijzigingen Zorgeloos Mobiel Internet voorwaarden (Vodafone)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Vodafone heeft sinds een aantal weken dus besloten om VOIP niet meer toe te staan als je een contract hebt afgesloten met Zorgeloos Mobiel internet. Om nu nog gebruik te kunnen maken van VOIP moet je een duurder mobiel internet abbonament af gaan sluiten. Dit is niet waar ik een jaar geleden voor heb getekend toen ik mijn contract afsloot, en mijn vraag is dus ook :

Kan ik op basis van deze wijzigingen aan de voorwaarden mijn rekening per direct laten stopzetten, of is diet in principe gewoon toegestaan wat vodafone doet ? Mij lijkt dit namelijk een contractbreuk.

Ben benieuwd wat jullie er van denken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zover ik weet heb je nooit voip mogen gebruiken,zover ik weet stond dit ook in de voorwaarden vermeld.
Zou ik op moeten zoeken

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
mrsar schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:54:
zover ik weet heb je nooit voip mogen gebruiken,zover ik weet stond dit ook in de voorwaarden vermeld.
Zou ik op moeten zoeken
Nja ik had het er laatst met een medewerker van vodafone over, en er staat niks in de voorwaarden over of je nou wel of niet voip mag gebruiken. Hij gaf wel aan dat je VOIP wel hebt kunnen gebruiken met het huidige mobiel internet abbonament.

Anyway, met dat voip gedoe hebben ze zoiezo toch de voorwaarden aangepast, en wanneer de voorwaarden worden aangepast is het gewoon een contractbreuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 30-11-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Succes met opzeggen en hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik hou jullie zeker op de hoogte, maar ik vroeg met gewoon even af of ik uberhaupt wel een poot heb om op te staan. Mij lijkt het logisch maar wou even wat van de rest horen voordat ik een brief ga sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kan op het moment alleen de voorwaarden vinden van oktober 2009
Zorgeloos Internet
– Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen
Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele
telefoon, dat wil zeggen dat het datagebruik
niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per
maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers.
– Indien Contractant een datagebruik heeft
dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik
echter drie maanden binnen een
periode van 12 maanden, dan behoudt
Vodafone zich het recht voor om Zorgeloos
Internet te beëindigen en Contractant een
passend aanbod te doen.
– Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet
toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken
als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP
en SMSoIP.
– Vodafone behoudt zich het recht voor om
ingeval van misbruik Zorgeloos Internet per
direct te beëindigen.
– Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het
buitenland uitgesloten. Datagebruik in het
buitenland wordt apart in rekening gebracht
tegen de daarvoor geldende tarieven

mischien dat de oudere nog ergens anders te vinden is

uit 2007 http://www.vodafone.nl/Vo...Postpaid_mei_07_final.pdf
staat dat voip niet is toegestaan

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 30-11-2009 14:13 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij hebben ze niet zo zeer iets gewijzigd maar het alleen opnieuw omschreven en er een nieuw product bij op de markt gezet.

VOIP was al niet toegestaan alleen werkte dit voorheen nog. Nu ze iets in het netwerk hebben aangepast waardoor het niet meer werkt, gaan er natuurlijk vragen van klanten komen en dat wilde ze voor zijn denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 30-11-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hier staan ook nog wat meer AV. In de 'Dienstvoorwaarden Vodafone BloX Postpaid' vanaf november 2007 staat ook iets dergelijks over VOIP als wat hierboven wordt genoemd, maar ik heb geen idee wat voor de TS geldt, dat kan hij het beste in de voorwaarden opzoeken die hij voor afsluiten van het abo heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Nipje schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:58:
[...]

Nja ik had het er laatst met een medewerker van vodafone over, en er staat niks in de voorwaarden over of je nou wel of niet voip mag gebruiken. Hij gaf wel aan dat je VOIP wel hebt kunnen gebruiken met het huidige mobiel internet abbonament.

Anyway, met dat voip gedoe hebben ze zoiezo toch de voorwaarden aangepast, en wanneer de voorwaarden worden aangepast is het gewoon een contractbreuk.
@Nipje

Helaas voor je maar de voorwaarden veranderen helemaal niet voip was nooit toegestaan met de internet blox en dit stond ook gewoon in de voorwaarden.
Maar ze gaan nu de voorwaarden m.b.t. het voip verbod streng toepassen.Niet door te controleren op voip misbruik maar door voipen technisch niet meer mogelijk te maken.
Is ook vrij normaal nu er een duurdere blox is waarmee je wel mag voipen.

Verklaring van Vodafone:
"Conform de voorwaarden van onze Zorgeloos Internet BloX is het gebruik van VoIP, SMSoIP op je telefoon en het gebruik van je telefoon als modem niet toegestaan. Voor klanten die VoIP via hun mobiele telefoon willen gebruiken, hebben we sinds 5 oktober een Zorgeloos Internet Totaal BloX geïntroduceerd, waarbij het gebruik van VoIP is toegestaan. Om dit prijsverschil ook richting de klanten te kunnen rechtvaardigen, hebben we technologie geïmplementeerd om dit te kunnen handhaven".

edit:
Na een beetje zoeken heb ik hier de voorwaarden van mei 2007 en daar stond het ook al in:

http://www.vodafone.nl/Vo...Postpaid_mei_07_final.pdf

Plus op 3 maart 2008 om 19.41u plaatst iemand het volgende op een forum , deze zijn m.b.t. de fup iets anders dan die hier boven staan maar over voipen zijn ze toch heel duidelijk.

En even de complete voorwaarden van Vodafone:
Zorgeloos Internet
- Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het
datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het
gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met
Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden
binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om
Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in
het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende
tarieven.

Bekijk de post van 3 maart 2008 om 19.41u:
http://forum.fok.nl/topic/1131577

[ Voor 42% gewijzigd door janzeeschuimers op 30-11-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt Google Talk eigenlijk gezien als SMSoiP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
janzeeschuimers schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:48:
[...]

@Nipje

Helaas voor je maar de voorwaarden veranderen helemaal niet voip was nooit toegestaan met de internet blox en dit stond ook gewoon in de voorwaarden.
Maar ze gaan nu de voorwaarden m.b.t. het voip verbod streng toepassen.Niet door te controleren op voip misbruik maar door voipen technisch niet meer mogelijk te maken.
Is ook vrij normaal nu er een duurdere blox is waarmee je wel mag voipen.

Verklaring van Vodafone:
"Conform de voorwaarden van onze Zorgeloos Internet BloX is het gebruik van VoIP, SMSoIP op je telefoon en het gebruik van je telefoon als modem niet toegestaan. Voor klanten die VoIP via hun mobiele telefoon willen gebruiken, hebben we sinds 5 oktober een Zorgeloos Internet Totaal BloX geïntroduceerd, waarbij het gebruik van VoIP is toegestaan. Om dit prijsverschil ook richting de klanten te kunnen rechtvaardigen, hebben we technologie geïmplementeerd om dit te kunnen handhaven".

edit:
Na een beetje zoeken heb ik hier de voorwaarden van mei 2007 en daar stond het ook al in:

http://www.vodafone.nl/Vo...Postpaid_mei_07_final.pdf

Plus op 3 maart 2008 om 19.41u plaatst iemand het volgende op een forum , deze zijn m.b.t. de fup iets anders dan die hier boven staan maar over voipen zijn ze toch heel duidelijk.

En even de complete voorwaarden van Vodafone:
Zorgeloos Internet
- Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het
datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het
gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met
Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden
binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om
Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in
het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende
tarieven.

Bekijk de post van 3 maart 2008 om 19.41u:
http://forum.fok.nl/topic/1131577
Bedankt voor je reactie, erg interessant. Het is niet zo zeer jammer voor me, ik blijf namelijk gewoon liever bij vodafone zolang er niet iets word gewijzigd waar ik een jaar geleden voor heb getekend, vandaar mijn bezorgdheid.

Ik dacht dat een wijziging in de voorwaarden, wat de wijziging ook mag zijn, al voor een contractbreuk zou zorgen. Helemaal als er wijzigingen worden aangebracht op dat mobiel internet blox gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Alleen wijzigingen in je nadeel bij mijn weten. En die VOIP belemmering heeft er bij Vodafone dus al lange tijd in gestaan.

Het is trouwens verstandig om bij verlenging/contract aangaan altijd een kopie te maken van de huidige voorwaarden zodat je daar later altijd naar terug kan kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik dacht altijd dat je de AV ter hand gesteld hoort te krijgen, een kopie is dan niet echt nodig, gewoon goed bewaren.
Pagina: 1