Toon posts:

Stel domme vragen :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus @home internet delen met 2 pc's via de meerdere pc's service van @home. Nu is het zo dat ik 2 netwerkkaarten heb. Moet ik nu nog zo'n hub (10mb/s) hebben? (wat the hell is een hub ps)

dus
1) wat is een hub precies
2) moet ik nou zo'n hub?
3) hoeveel kost een hub
4) hoeveel kost een UTP kabel (Een stuk straight UTP-kabel ,categorie 5, met RJ45 stekkers) p/meter?
5) heeft er iemand met ervaring nog meer tips?

BTW> voor als je het nog niet zag..ik ben een newbie :):)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Als je niet percé aparte IP's nodig hebt, dan hoef je die meedere PC optie van @home niet eens te gebruiken. (en hoef je dus ook geen HUB te kopen)
Zet op de bak die aan internet hangt gewoon een software-routertje.
Het mag dan officieel van @home niet, maar ik vind 90,- per maand al genoeg hoor.
Als je niet echt thuis bent in dit soort dingen is sygate echt makkelijk. Voor de gevorderde is er winroute (of natuurlijk een dedicated linux routertje)
Succes

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

1) Met een hub kun je meerdere PC's verbinden met elkaar doormiddel van UTP kabel. Een HUB is een soort stekkerdoos.
2) Als je 3 of meer PC's heb lijkt het met wel nodig ja. Heb je maar 2 PC's dan kun je ook een cross kabel gebruiken
3) Prijzen verschillen veel. 3Com is duur maar goed. Er zijn ook goedkoope hub's die ook best wel goed werken. Prijs hangt ook af van snelheid (10 mbit/sec of 100 mbit/sec)
4) Geen idee :)
5) Wel ervaring, tips: koop goeie kabels, en probeer niet zelf iets in elkaar te knutselen als je het niet kan (of de middelen niet hebt).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik heb 2 netwerkkaartjes..1 van @home en 1 van mezelf. Moet ik dan een 3e kopen of kan ik die van @home ook aansluiten voor intern gebruik? Zoja ..hoe?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 05 maart 2001 16:39 schreef Horus het volgende:
of natuurlijk een dedicated linux routertje
Heb ik dus ook, is super makkelijk. Je zoekt gewoon een ouwe 486 op zolder uit en download FreeSCO.
Deze houd ook lekker stats bij, check deze maar es. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Servertje is veel te ingewikkeld om internet met 2PC's te delen.

Dus: schaf je een HUB aan, sluit op 1 poort t UTP kabeltje aan uit je modem en op 2 andere poorten 2 PC's.
Geen extra netwerkkaart nodig dus en een HUB kost je rond de 100 piek.

Dit is de simpelste oplossing en voor jou denk ik ook de beste, zeker als je het 'legaal' doet met de meerdere PC service @home.

suc6

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet de kabel van mijn kabelmodem in de hub doen en de UTP kabels van mijn 2 netwerkkaartjes ook.?

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Inderdaad

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
tnx...dan blijft alleen de vraag over de prijzen over

Verwijderd

- Prijzen van hubs staan op http://www2.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=hub

- UTP kabels, ligt eraan hoegroot de afstand is, istie klein kan je best bij de local-pc-shop een voorgestampte kabel kopen, is het langer dan 20m kan je het beter zelf maken maar heb je wel de stekkertjes en een tang nodig(duur!! dus probeer er een te lenen).
Let ook op of je gewoon heb of crossover, met een hub moet je gewoon standaart hebben, ga je met 2kaarten naar elkaar communiceren dan heb je crossover nodig, zo heb ik ook mijn Internet geshared maar dan heb je wel het nadeel dat je altijd een computer aan moet hebben staan als je op de andere ook wil Internetten:(
Pagina: 1