laptop naar hd ready tv geen beeld. hdmi-->hdmi

Pagina: 1
Acties:

• snuifduif1985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 15:33
Ik heb laatst een nieuwe laptop aangeschaft bij deze laptop wou ik mijn samsung tv aansluiten
via de hdmi. Dit was bij mij oude laptop geen probleem ik sloot mijn hdmi kabel aan en hij deed het.

Nu geeft de tv weer dat hij geen signaal kabel aangesloten heeft als ik de hdmi kabel heb aangesloten.
Als ik mijn oude laptop aansluit en naar het hdmi kanaal ga krijg ik meteen beeld.
als ik daarna de nieuwe laptop aansluit krijg ik wel beeld maar blijft er in beeld staan signaal kabel aansluiten.

De nieuwe laptop is een asus g60vx met een nvidia gtx 260.
De ouide laptop is een xxodd 8252ds met een nivia 8600s.
Op beide systemen draaien windows 7.

De nieuwe laptop herkent de tv wel in het control pannel.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

* Het scherm gekloont via het control panel.
* De resolutie verandert in verschillende resolutie.
* In de bios gekeken of hier wat in gesteld kon worden.
* Beeldscherm van de laptop uitgeschakeld.
* Het beeldscherm uitgebreid naar tv

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.

• JT888
  • Laatst online: 06-04 13:59
* Beeldscherm van de laptop uitgeschakeld.
* Het beeldscherm uitgebreid naar tv
Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat je het scherm geswitched hebt met een knopje op je laptop

Ik heb deze laptop niet dus ik weet ook niet exact waar het aan kan liggen heb je geen programma van asus op je laptop zitten waar je het beeld dient om te schakelen van VGA/DVI naar de HDMI poort ?

De meeste HD ready tv's kunnen een max res aan van 1366x768 (res veranderen naar deze zou ik zeggen)

Jouw laptop is neem ik aan Full HD 1980x1080

[ Voor 118% gewijzigd door JT888 op 30-11-2009 12:20 ]

• snuifduif1985
de resolutie van de laptop is 1366x768. maar heb deze resolutie ook al naar beneden gezet toen ik hem cloonde. bijvoorbeeld naar 1024x786 maar dit werkte ook niet. Dit alles op 60 hertz

het beeldscherm uitbreiden heb ik op verschillende manier gedaan.
ten eerste met win toets p, ook heb ik een toets op mijn laptop zitten
waarmee je kan kiezen welke source je wilt gebruiken dit hielp ook niets.
ook heb ik het control panel van nvidia gebruikt om aan te geven dat het beeld gekloond moet worden

• JT888
Vaag probleem aangezien het normaliter inderdaad zo zou moeten werken

Ik heb je post nogmaals gelezen en lees dat je wel beeld krijgt via de nieuwe laptop maar dat het echte probleem is dat je de melding signaal kabel aansluiten in beeld blijft staan.

Heb je al geprobeerd de laptop met een andere HDMI kabel aan te sluiten ?

Ik zou als ik jouw was even contact opnemen met de winkel mischien is er een defect aan de HDMI poort van de laptop aangezien de tv aangeeft dat er geen signaal is met deze laptop en de tv wel gewoon werkt met je oude systeem

Hopenlijk komt er ook nog een tweaker langs met hetzelfde probleem en of laptop die dit probleem niet heeft

• snuifduif1985
Ik heb nog geen andere kabel geprobeerd.
Op zich zou dit het probleem ook niet moeten zijn omdat hij mijn oude laptop wel
gewoon werkt.

het klopt dat ik wel beeld krijg maar dan moet ik wel eerst de oude laptop aansluiten zodat
de tv naar het hdmi kanaal gaat. Het vreemde is ook dat de laptop de tv wel herkent dus het hij zou
wel kunnen ontvangen van de tv maar niet kan zenden.

Ik zal het nog is proberen met een andere kabel.

• snuifduif1985
andere kabel geprobeerd het zelfde probleem
JT888 alvast bedankt voor de hulpt

• JT888
Heb je de meest recente asus drivers op je laptop draaien ?

Zo nee even de laatste drivers downloaden van de asus website. zo ja probeer de drivers voor de HDMI poort en of hotkeys van je laptop te herinstalleren.

Heb je de knop op de remote van je tv om te switchen tussen de verschillende scart en hdmi kanalen ook al geprobeerd in neem aan van wel maar je weet maar nooit vandaar dat ik het even voorstel.

Anders zou je het even moeten proberen op een andere tv die ook een HDMI aansluiting heeft eventueel bij familie en of vrienden en desnoods bij BCC of Media markt, Saturn met een smoes dat je wilt zien hoe goed het beeld is met een laptop...

Er kunnen dan 2 dingen gebeuren

Het werkt wel of het werkt niet

Werkt het daar wel dan ligt het aan je tv die op een of andere manier niet compatibel is met deze laptop.

Werkt het helemaal niet dan zou ik de winkel benaderen waar je de laptop vandaan hebt voor reparatie van de HDMI poort van je laptop.

Verder kan ik ook niets meer bedenken hoe en of wat de eventuele oorzaak kan zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door JT888 op 01-12-2009 16:58 ]

Pagina: 1