Internet stream verkleint bij schakeling 1e/2e scherm

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb al een tijdje het volgende probleem dat ik graag zou willen oplossen, hieronder wat meer informatie erover.

Dit gebruik ik en heb ik ingesteld:

Windows Vista 64 bit SP2
Nvidia geforce gts 8800 ( gebruik driver van nvidia 191.07 )

Nvidia control panel - setup multiple ( hier staan beide schermen in en geindentificeerd )

Beeldscherminstellingen ( windows zelf ). Staat mijn tweede beeldscherm aangevinkt als ( Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden )

Wat al zelf gedaan/onderzocht

Forums/google afgezocht maar kan hier vrijwel niks over terug vinden, verder vindt ik ook erg weinig instellingen terug in windows/nivdia control panel. In iedergeval niks wat het mocht verhelpen.

Het probleem

Mijn eerste scherm speel ik gewoon spelletjes op, waarbij ik meestal over het tweede scherm youtube als voorbeeld video's zit te kijken. Het probleem is echter, dat zodra ik weer op het eerste beeldscherm zit te werken of gamen, dat de videostream op het tweede beeldscherm weer verkleint wordt.
Dit is erg irritant doordat je altijd maar hele kleine venstertjes zit te kijken, terwijl dit veel groter kan.

Ik zou graag willen weten hoe ik op mijn tweede scherm volledige scherm youtube kan kijken terwijl ik mijn eerste scherm gebruik.

Alvast bedankt.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat ik gevonden heb is het volgende:

Ik weet niet of het werkt, maar in elk geval is het aan te raden om eerst een BACKUP van het bestand te maken. Je hebt trouwens een HEX editor nodig om de aanpassing te doen.

http://superuser.com/ques...video-opened-on-monitor-2
Find NPSWF32.dll (possibly at C:\Windows\System32\macromed\Flash\npswf32.dll
In version 10.0.22.87 change 0x136340 from 74 to EB
In version 9 it's 0xC1487
In version 10.0.32.18 it's 0x137349
Dit is voor flash films, andere technologieen zoals silverlight kan ik niet vinden of daar dat probleem is en of het te fixen is.

Een andere manier lijkt er niet te zijn. Flash is blijkbaar designed om dit zo te doen! Dit is dus geen probleem van je grafische kaart en/of drivers.

Verder koste mij dit 1 sec om te vinden in google door de zoekterm "full screen without focus". Gewoon ter info, zodat je misschien in het vervolg zelf betere zoektermen kan opstellen.

[ Voor 25% gewijzigd door kluyze op 30-11-2009 11:57 ]

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
kluyze schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:54:
Wat ik gevonden heb is het volgende:

Ik weet niet of het werkt, maar in elk geval is het aan te raden om eerst een BACKUP van het bestand te maken. Je hebt trouwens een HEX editor nodig om de aanpassing te doen.

http://superuser.com/ques...video-opened-on-monitor-2

[...]
Dit is voor flash films, andere technologieen zoals silverlight kan ik niet vinden of daar dat probleem is en of het te fixen is.

Een andere manier lijkt er niet te zijn. Flash is blijkbaar designed om dit zo te doen! Dit is dus geen probleem van je grafische kaart en/of drivers.

Verder koste mij dit 1 sec om te vinden in google door de zoekterm "full screen without focus". Gewoon ter info, zodat je misschien in het vervolg zelf betere zoektermen kan opstellen.
bedankt, ik zal dit eventjes uitvoeren zodra ik weer thuis ben. over de zoektermen, ik zou nooit op het without focus zijn gekomen. Ik heb er al een aantal tot veel door heen gezocht en daar kwamen geen resultaten uit. Vandaar dat ik hier ook wat hulp naar vroeg, anders zou ik het natuurlijk niet vragen.

in iedergeval bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Gatygun op 30-11-2009 12:30 ]