Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 aansluiten op pc monitor

Pagina: 1
Acties:

• ed-culinair
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2010
Beste helpmij.nl gebruikers

ik zit met een vraagje. Onlangs heb ik een playstation 3 aangeschaft, en daar ik een 22 inch monitor heb, en geen hd tv wil ik hem op mijn monitor aansluiten.

Mijn monitor (Asus vw220t) heeft echter dvi en de playstation 3 hdmi. Nu heb ik hiervoor een converter, dus een hdmi kabel moet voor het beeld genoeg zijn. Nu heb ik echter mijn pc ook op dit beeldscherm aangesloten, dus lijkt het mij handig om zowel de ps3 en de pc dmv een dvi splitter aan te sluiten (hoe swich ik tussen beide apparaten?)

Ik ben er van op de hoogte dat het geluid in deze opstelling niet word meegezonden, en zit dus met een probleem. Hoe kan ik het geluid van mijn ps3 ook doorsturen naar mijn monitor/computerspeakers.

Nu heb ik hier een 2.1 speakersetje staan, waar ik een verloopje op heb van tulp (de aansluiting op de subwoofer) naar 3,5 mm jack (de aansluiting op de monitor). Als ik dan dit uiteinde in de koptelefoonuitgang van mijn monitor stop, en hrt beeld via dvi laat lopen, heb ik dan het geluid van mijn ps3 over mijn 2.1 speakerset? of gaat dit niet werken?

Graag zou ik van jullie horen of dit werkt, en zo niet andere opties/tips krijgen!

Alvast bedankt!

MvG

Eddie de Bruin

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
We zitten hier op tweakers.net, niet helpmij.nl :>.

Maar on topic:
Met het HDMI-DVI verloopje aansluiten (en evt die splitter kopen, kan gewoon met een simpel kastje, questie van googlen). De PS3 heeft de mogelijkheid om het geluid over een ander kanaal te sturen, dus via de tulpjes ipv HDMI. Dus je kan gewoon die tulp aansluitingen gebruiken voor het geluid, en de HDMI aansluiting voor het beeld.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zijn diverse omvormertjes te bestellen op allekabeltjes.nl

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Beste helpmij.nl gebruikers
:')?
ik zit met een vraagje. Onlangs heb ik een playstation 3 aangeschaft, en daar ik een 22 inch monitor heb, en geen hd tv wil ik hem op mijn monitor aansluiten.

Mijn monitor (Asus vw220t) heeft echter dvi en de playstation 3 hdmi. Nu heb ik hiervoor een converter, dus een hdmi kabel moet voor het beeld genoeg zijn. Nu heb ik echter mijn pc ook op dit beeldscherm aangesloten, dus lijkt het mij handig om zowel de ps3 en de pc dmv een dvi splitter aan te sluiten (hoe swich ik tussen beide apparaten?)
Met een KVM switch. Maar zoek wel even uit of je monitor ook HDCP ondersteunt, anders kom je ook niet verder.
Ik ben er van op de hoogte dat het geluid in deze opstelling niet word meegezonden, en zit dus met een probleem. Hoe kan ik het geluid van mijn ps3 ook doorsturen naar mijn monitor/computerspeakers.

Nu heb ik hier een 2.1 speakersetje staan, waar ik een verloopje op heb van tulp (de aansluiting op de subwoofer) naar 3,5 mm jack (de aansluiting op de monitor). Als ik dan dit uiteinde in de koptelefoonuitgang van mijn monitor stop, en hrt beeld via dvi laat lopen, heb ik dan het geluid van mijn ps3 over mijn 2.1 speakerset? of gaat dit niet werken?
Thuis had ik deze opstelling ook. Ik heb gewoon die 3,5mm jack (van mn geluidsset) in mn monitor gedaan, waar je normaal je headset in zou steken, dat werkte gewoon. Ik zou het even testen op een mp3 speler oid eerst.

[ Voor 7% gewijzigd door Hymanz op 30-11-2009 11:29 ]

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Ik heb nog even gekeken of je monitor HDCP ondersteunde, en dat doet ie. Dus het zou geen problemen moeten opleveren

Ik weet zo even niet of je geluid ook via DVI kan laten lopen, volgens mij niet. Maar de PS3 kan wel via SPDIF aangesloten worden, maar dat moet jouw 2.1 ook ondersteunen.

[ Voor 42% gewijzigd door Hymanz op 30-11-2009 11:37 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hymanz schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:34:
Ik weet zo even niet of je geluid ook via DVI kan laten lopen, volgens mij niet.
Ik weet het wel zeker. ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
helpmij.nl... :/

Buiten het aanpassen van je copypaste ben je denk ik ook nog vergeten Het algemeen beleid door te lezen. Aanhef en groeten zijn echt niet nodig, en Spielerij - Problemen & Vragen is het juiste subforum voor je problemen en vragen met games en gaminghardware. Ik geef het even een schopje in de juiste richting...
Pagina: 1