Mijn werkgever bied mij een auto van de zaak aan. Ik ben blij met de regeling, maar vind de boeteregeling aan de te hoge kant. Het leasebuget is 890 Euro (incl. brandstof).
Wie kan mij aangeven wat een normale boeteregeling is, want de door mijn werkgever aangeboden regeling lijkt mij aan de te hoge kant?
--------------------------------------------------------------------------------
De boeteregeling:
Voortijdig vertrek op initiatief van de werknemer.
Bij voortijdig vertrek, op initiatief van de werknemer, zal XXXXX aan deze werknemer het door de leasemaatschappij opgelegde afkoopbedrag in rekening brengen.
Dit bedrag wordt als volgt berekend:
Te betalen termijnen : Verstreken looptijd maanden :
18 ------------------------------------6
13 ------------------------------------12
9 --------------------------------------18
7 --------------------------------------24
5 --------------------------------------30
4 --------------------------------------36
3 --------------------------------------42
* ---------------------------------------48
* Helft van de resterende termijnen.
Voor de calculatie wordt het leasebedrag exclusief brandstof gebruikt.
Werknemer wordt als alternatief in de gelegenheid gesteld het leasecontract over te laten nemen door de nieuwe werkgever (onder voorbehoud credit check door Direct Lease). In dit geval worden de kosten voor het overschrijven van het contract (2009: €250,-) in rekening van werknemer gebracht.
.
Het kenteken staat op naam van de leasemaatschappij.
--------------------------------------------------------------------------------
Het netto bedrag van mijn gewenste auto is 726 Euro.
Dit komt neer bij vertrek in het eerste halfjaar op 18 * 726 = 13068 Euro en zelfs na twee jaar 7 * 726 = 5082 Euro.
De auto heeft een leasetermijn van 39 maanden.
Hmmm, in de laatste maand van mijn leasecontract heb ik dus een boeteregeling van 3 maanden.
Voorbeelden en hulp wordt gewaardeerd.
Wie kan mij aangeven wat een normale boeteregeling is, want de door mijn werkgever aangeboden regeling lijkt mij aan de te hoge kant?
De boeteregeling:
Voortijdig vertrek op initiatief van de werknemer.
Bij voortijdig vertrek, op initiatief van de werknemer, zal XXXXX aan deze werknemer het door de leasemaatschappij opgelegde afkoopbedrag in rekening brengen.
Dit bedrag wordt als volgt berekend:
Te betalen termijnen : Verstreken looptijd maanden :
18 ------------------------------------6
13 ------------------------------------12
9 --------------------------------------18
7 --------------------------------------24
5 --------------------------------------30
4 --------------------------------------36
3 --------------------------------------42
* ---------------------------------------48
* Helft van de resterende termijnen.
Voor de calculatie wordt het leasebedrag exclusief brandstof gebruikt.
Werknemer wordt als alternatief in de gelegenheid gesteld het leasecontract over te laten nemen door de nieuwe werkgever (onder voorbehoud credit check door Direct Lease). In dit geval worden de kosten voor het overschrijven van het contract (2009: €250,-) in rekening van werknemer gebracht.
.
Het kenteken staat op naam van de leasemaatschappij.
Het netto bedrag van mijn gewenste auto is 726 Euro.
Dit komt neer bij vertrek in het eerste halfjaar op 18 * 726 = 13068 Euro en zelfs na twee jaar 7 * 726 = 5082 Euro.
De auto heeft een leasetermijn van 39 maanden.
Hmmm, in de laatste maand van mijn leasecontract heb ik dus een boeteregeling van 3 maanden.

Voorbeelden en hulp wordt gewaardeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 14:08 ]