Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DNS problemen met KPN/Speedtouch St780

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag zojuist het topic voorbij komen over snelheidsproblemen bij internet via KPN. Ik heb zelf de laatste tijd ook flink wat problemen, waarbij de helpdesk van KPN ook mij nul op het rekest gaf.

Mijn probleem is het volgende: sinds een aantal weken gebeurt het volgende: op volstrekt willekeurige tijdstippen (dat is: onafhankelijk van welke computer/hoeveel computers/welke applicaties er gedraaid worden) zijn er geen websites meer te bereiken vanaf deze of een andere computer hier thuis.
De eerste reactie zou zoiets zijn als "oh, internet doet het gewoon niet". Nu is het vreemde dat de diagnoses steeds aangeven dat mijn DNS server niet werkt. Dit wordt ondersteund door het wel blijven functioneren van applicaties als MSN, torrentapplicaties etc. Het is dus heel specifiek dat websites niet meer bezocht kunnen worden, maar internet wel werkt.
Dit probleem is zeer tijdelijk op te lossen door simpelweg de modem opnieuw uit en aan te zetten, al lost dit op de lange termijn het probleem niet op. Het probleem treedt regelmatig op, maar niet op gezette tijden.

Ik heb tot nu toe geprobeerd om:

- de modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen: geen verbetering.

- splitters e.d. er tussen uit te halen; geen verbetering.

- KPN bellen en door hen de verbinding laten meten: geen verbetering.

- draadloos/bedraad proberen: geen verbetering.

- splitter vervangen (suggestie van KPN): geen verbetering.

Zoeken op internet levert op dat ik als klant niet in staat ben tot het flashen van deze modem; KPN heeft dit onmogelijk gemaakt (de Speedtouch wordt dan ook geleverd onder de naam 'Experiabox 780'). Het eenvoudigweg opnieuw installeren van de modem/router software is dus doodweg onmogelijk!

Zijn er misschien meer mensen dit dit probleem hebben of er een oplossing voor weten?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Het simpelste is om een alternatieve DNS server in te stellen op je pc/laptop e.d.
OpenDNS is populair en ik gebruik het zelf ook naar tevredenheid.

In de eigenschappen van TCP/IPv4 kan je de primaire en secundaire server instellen.
208.67.222.222 en 208.67.220.220 zijn de adressen.