De laatste tijd heb ik weer regelmatig met Flash van doen, en om dat een beetje goed te laten lopen, dacht ik: ik spijker mijn verroeste kennis even wat bij. Daarom bij W3Schools naar een aantal tutorials gezocht, die klaargezet. En vorige en deze week was het dan tijd om ze 'even te doorlopen'.
Nou, dat viel me vies tegen. W3Schools zet er niet echt bij voor welke versies van Flash ze die tutorials geschreven hebben, maar tot nu toe ben ik in elke tutorial nog wel stappen tegengekomen die gewoon niet overeenkomen. Veranderen de functionaliteiten in elke Flash versie dan zó, of ben ik nou blind? denk ik dan.
Ik ben op dit moment deze simpele tutorial aan het doen. En ik loop vast:
http://www.w3schools.com/Flash/flash_button.asp
Waarom niet? Ik heb een button gemaakt, en aan een button kun je acties hangen, toch?
Vervolgens kan ik wel op het plusje klikken, zoals de tutorial aangeeft. En ik krijg een lijst opties. Een lange lijst opties
- maar allemaal grijs. Ten eerste vind ik in die ellenlange lijst opties de simpele optie 'Get' al niet terug. Die schijnt verstopt te zitten onder iets dat Language Elements heet... en atm kan ik hem niet eens vinden. Waarom is dat zo complex?
Het is niet dat het me helemaal niet lukt: met wat gepruts kan ik er ook wel omheen werken. Maar dat is juist de reden dat ik die tutorials volg: ik wil het doen zoals het hoort, en zo als het het efficiëntste gaat.
Waarom wil dat niet?
Is Flash 10 zo complex en anders dan zijn voorgangers, of mis ik stappen?
Ik dacht dat de tutorials van W3Schools toch wel goed en up to date waren
.Kunnen jullie me misschien betere aanraden?
Nou, dat viel me vies tegen. W3Schools zet er niet echt bij voor welke versies van Flash ze die tutorials geschreven hebben, maar tot nu toe ben ik in elke tutorial nog wel stappen tegengekomen die gewoon niet overeenkomen. Veranderen de functionaliteiten in elke Flash versie dan zó, of ben ik nou blind? denk ik dan.
Ik ben op dit moment deze simpele tutorial aan het doen. En ik loop vast:
http://www.w3schools.com/Flash/flash_button.asp
Ik heb net m'n plaatje tot Button gemaakt, en hij staat ook in de Library als button. Hij staat ook nog op m'n stage. Die heb ik aangeklikt, rechtsklik: actions. Dan krijg ik het actionscript-scherm onder in beeld. Ook bekend. Maar daarin staat gelijk al: Current selection cannot have actions applied to it.Step 4
Right click on the image. Choose Actions from the pop-up menu.
Waarom niet? Ik heb een button gemaakt, en aan een button kun je acties hangen, toch?
Vervolgens kan ik wel op het plusje klikken, zoals de tutorial aangeeft. En ik krijg een lijst opties. Een lange lijst opties
Het is niet dat het me helemaal niet lukt: met wat gepruts kan ik er ook wel omheen werken. Maar dat is juist de reden dat ik die tutorials volg: ik wil het doen zoals het hoort, en zo als het het efficiëntste gaat.
Waarom wil dat niet?
Ik dacht dat de tutorials van W3Schools toch wel goed en up to date waren
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs