Goede morgen,
Ik ben bezig met het meertalig maken van een website; onder andere in het Russisch (Cyrillisch alfabet) en Pools. Omdat alle tekst werd weergegeven in de browser als ????? ???? ???? heb ik naar aanleiding van Google en T.NET ([PHP5 + MySQL] UTF-8 tekst uit database verkeerd weergegeven en \[HTML/MySQL] Character-set werkt NET niet) de volgende stappen ondernomen:
Директор/владелец предприятия
Het moet zijn:
Heeft iemand suggesties, tips of oplossingen voor mijn probleem?
Ik ben bezig met het meertalig maken van een website; onder andere in het Russisch (Cyrillisch alfabet) en Pools. Omdat alle tekst werd weergegeven in de browser als ????? ???? ???? heb ik naar aanleiding van Google en T.NET ([PHP5 + MySQL] UTF-8 tekst uit database verkeerd weergegeven en \[HTML/MySQL] Character-set werkt NET niet) de volgende stappen ondernomen:
- Ik heb de MySQL database collatie ingesteld op utf8_general_ci.
Hetzelfde geld voor alle tables en columns. Alle characters in phpMyAdmin worden prima weergegeven. - In de HTML heb ik de volgende META tag gebruikt:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> - Bij het connecten naar de MySQL database voer ik eerst de volgende queries uit:
SET NAMES UTF8;
SET CHARACTER SET UTF8;
PHP:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
$pdoParams = array( PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => 'SET NAMES UTF8;', PDO::MYSQL_ATTR_INIT_COMMAND => 'SET CHARACTER SET UTF8;' ); $params = array( 'host' => 'localhost', 'username' => '**', 'password' => '**', 'dbname' => '**', 'driver_options' => $pdoParams ); $db = Zend_Db::factory('PDO_MYSQL', $params); Zend_Db_Table_Abstract::setDefaultAdapter($db); Zend_Registry::set('db', $db);
Het moet zijn:
Heeft iemand suggesties, tips of oplossingen voor mijn probleem?
[ Voor 14% gewijzigd door basovic88 op 30-11-2009 10:22 ]