Videokaart voor Desktop PC

Pagina: 1
Acties:

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een desktop pc die ik gebruik als media center. Ben erachter gekomen dat mijn X4500 onboard videochip niet toereikend is voor 1080p mkv's of bluray iso's. Nu wil ik dus een hardware accelerator hebben dus ik moet een videokaart halen. Maar welke? De pricewatch laat me niet duidelijk genoeg selecteren.

Hij moet dus passief gekoeld zijn, HDMI hebben en de afspeelmogelijkheid van 1080p. Ik had ergens gelezen dat dit vanaf de 4xxx serie geen probleem meer mag zijn. Als iemand daar anders over denkt of ervaring heeft hoor ik dat ook graag.

Maar nu heb ik onderstaande kaart gezien...

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1240921443.jpeg

Nu kan je zo te zien de bovenste vga connecter losmaken van de kaart en als ik dat een afdekplaatje te vinden krijg waar de dvi poort en hdmi poort doorpast, ben ik klaar.

Echter zie ik mezelf niet slijpen achter een of andere machine en hoop ik dat iemand hier een kaartje in gedachte heeft die bij mijn wensen past.

Thanks

Verwijderd

Wie zegt dat dat afdek plaatje er niet al gewoon bijzit? Want zo te zien op het bovenste plaatje worden ze er gewoon bijgeleverd. Even met de betreffende hardwarewinkel bellen of even langs gaan om te vragen of het erbij geleverd wordt.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:15:
Wie zegt dat dat afdek plaatje er niet al gewoon bijzit? Want zo te zien op het bovenste plaatje worden ze er gewoon bijgeleverd. Even met de betreffende hardwarewinkel bellen of even langs gaan om te vragen of het erbij geleverd wordt.
Goedemorgen Kenny 8)7 }:O :+

Toch bedankt voor de reaktie haha

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Dit is nu eenmaal een standaard bevestigings methode, ik denk niet dat je veel kaarten (behalve OEM misschien) zult aantreffen die maar de helft van dat ijzeren plaatje hebben, weet je niet toevallig of er bij een insteekkaart een stukje hoort uit te steken bij jou kast?

Ik heb hier namelijk nog een oude Geforce 2 liggen, die is nog een stukje lager dan deze kaart, en heeft maar 1 vga aansluiting, maar dan zit er gewoon 5 centimeter aan nutteloos ijzer aan :P

Een cpu upgrade is trouwens ook een optie. Ik weet niet wat voor socket je moederbord is, maar een E8400 kan volgens mij prima 1080p content afspelen zonder hulp van een videokaart, en daar heb je ook wat aan bij andere taken.

[ Voor 20% gewijzigd door hugoy op 30-11-2009 08:42 ]

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Low Profile kaarten komen in 99% van de gevallen standaard met een Normaal bracket en ene Low Profile bracket.

Bevestig dit even op de site van de fabrikant of bel de winkel, maar normaal kun je daar wel van uit gaan.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik bestel voor 30 euro maar zo'n low profile kaart. Is denk ik toch de beste optie.

Verwijderd

Een HD4350 kan trouwens niet alles aan wel verreweg het meeste maar sommige dingen is die te ligt voor een HD4550 zou daar geen last van moeten hebben.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor 1080p is de 3450 prima geschikt, maar voor PiP en/of 1080i+deinterlacing kan je inderdaad beter een 4550 kopen.

Overigens worden zo ongeveer alle low profile kaarten geleverd met de standaard bracket gemonteerd. De kleinere bracket wordt gewoon meegeleverd.
Pagina: 1