Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installeren Windows 7 met 2 harddisks

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc met twee hdd's, die allebei gepartitioneerd zijn. Zijn mijn bestanden (tijdelijk) veilig op die tweede hdd als ik een Clean Install ga doen van Windows 7? Ik gebruik nu Windows Vista.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zolang je geen domme dingen doet wel. Maar een nieuw OS installeren zonder eerst een backup te maken, dat is dom. Dus backuppen maar :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:00
Anders trek je het sata stekkertje van de schijf waarop je niet gaat installeren er toch even tijdelijk uit weet je zeker dat je veilig bent.

Verwijderd

Ik hoop dat je de bestanden op de 2e schijf niet beveiligd hebt met Vista's eigen encryptie :+

• Polster
  • Laatst online: 22:26
Tijdens de installatie vraagt ie gewoon op welke schijf je windows wilt installeren. Van die andere blijft ie gewoon af.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

ADDG schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:13:
Anders trek je het sata stekkertje van de schijf waarop je niet gaat installeren er toch even tijdelijk uit weet je zeker dat je veilig bent.
Dat doe ik dus gewoon ook als ik een nieuwe OS installeer.
Het klinkt belachelijk, maar dan ben je 100% zeker.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 21:22
IStealYourGun schreef op maandag 30 november 2009 @ 06:54:
[...]

Dat doe ik dus gewoon ook als ik een nieuwe OS installeer.
Het klinkt belachelijk, maar dan ben je 100% zeker.
En ik maar denken dat ik de enige ben die zijn harddisk los koppel tijdens een installatie van Windows.
Nog nooit iets kwijt geraakt daar door. 8)

Verwijderd

Ik maak een complete backup inclusief image van de oude OS/Apps-partitie, dan weet je ook zeker dat je niks kwijtraakt.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Back-up maken + sata kabel losmaken.
Ik doe deze 2 punten ook altijd maar gisteren heb ik een ander os geïnstalleerd zonder de sata kabels van me data disken los te maken.
Het ging goed maar vond het toch wel spannend volgende keer maak ik de kabels weer gewoon even los :P.

• Polster
  • Laatst online: 22:26
Better save then sorry dat is waar. Maar is het niet een beetje overdreven? Volgens mij kun je het alleen zelf maar verprutsen als je de verkeerde HDD selecteert waar je op wilt installeren.
Of zijn er daadwerkelijk voorbeelden waar windows de secundaire schijf verkloot?

Verwijderd

safe than sorry ;)

Ik kan wel een stuk of 4 sata-kabels loshalen maar waarom eigenlijk. Ik weet wat ik doe, en als het mis gaat heb ik een complete backup.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat het loshalen van sata-kabels evenveel risico is als het niet doen. Je moet maar eens de verkeerde sata kabel uittrekken :P

Dan is een Mobil Rack zoals deze een betere oplossing denk ik, dat alleen de schijf met je OS vast in je case is ingebouwd en de schijven met je data op snel even er kunt uithalen :)

Maar om op de vraag van de TS te antwoorden, ja, zolang je weet waar je mee bezig bent toch. Nu als je toch meer zekerheid wil maar je het niet echt ziet zitten om je case open te halen om van je ene schijf de sata kabel los te koppelen, schaf een externe HDD aan & neem een backup. Het is trouwens altijd veiliger om een externe backup te hebben mocht je bvb ooit kortsluiting hebben op je voeding of plots getroffen worden door een agressief virus of andere hardware problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 13:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed, maar dit is wel erg voor de hand liggend, we verwachten hier toch wel enige vorm van inzet van hersencellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.