Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een speciale pc, een colibri x4. zie www.robust-pc.de
Deze heeft echter geen cd-romdrive, floppy en de juiste kabels om usb of ethernet aan te sluiten zitten er niet bij.
Hij heeft echter een gewiste harde schijf en nu moet er opnieuw windows op geïnstalleerd worden.
Ik kan wel de instalatie bestanden op de hd zetten want ik heb een ide naar usb converter maar hoe laat ik de hd opstarten?
Kan ik misschien er dos of windows op installeren via een andere pc?
Of moet kan ik met een bootmanager de instaltie of hd wel laten opstarten en zoja hoe moet dat dan?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

google kan je vertellen hoe je windows van een usb-stick boot, dat een idee?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Een eee pc kan je ook vanaf usb stick installeren, dus het lijkt me dat dat voor jouw pc ook wel geld. Google is your friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:28:
Deze heeft echter geen cd-romdrive, floppy en de juiste kabels om usb of ethernet aan te sluiten zitten er niet bij.
Zoals de TS aangeeft is usb ook niet echt een optie. Komt er dus op neer dat je eigenlijk helemaal niets hebt qua aansluitingen wat je kunt gebruiken? Wat je misschien zou kunnen proberen (maar wat eigenlijk niet eens echt een goede optie is) is de hardeschijf in een ander systeem zetten en vanaf daar windows te installeren. Eigenlijk geen oplossing omdat het maar zeer de vraag is of het werkt en als het werkt is de kans groot dat je problemen gaat ondervinden. Maar een alternatief heb ik eigenlijk niet op dit moment ;)

Welke aansluitingen zitten erop die je wel zou kunnen gebruiken?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:36
Goedemorgen, in de handleiding staat dat het apparaat bootfähig is via USB of netwerkaansluiting en
optioneel via bluetooth. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
wordt dan knap lastig als de usb en netwerkaansluitingen niet aanwezig zijn ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Rupie schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:24:
wordt dan knap lastig als de usb en netwerkaansluitingen niet aanwezig zijn ;)
wat voor een aansluitingen heeft het ding dan wel?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je zou een DOS er op kunnen proberen te krijgen door dat met een andere PC te doen, en gelijk de hele i386-folder van WinXP er op te installeren. Vervolgens die DOS starten, naar die i386 dir te gaan, en in die dir 'winnt' uit te voeren. Dat start setup, hoewel het traag zou zijn, en je mogelijk met een fat(32) indeling laat zitten, ik herinner me niet goed of er een NTFS conversie plaats vind tijdens setup, wat naar mijn mening een must is.

Persoonlijk zou ik die USB-adapter (http://www.robust-pc.de/en/products/colibri/accessories/ nummer 1 op het plaatje) er gewoon bij bestellen, wat heb je aan zo'n ding zonder? Overigens, als je een versie hebt met 1GB of meer, bij dat soort systemen is W7 juist bij uitstek geschikt. Er zit een redelijke Core2 duo in, en de rest van het bakkie is ook modern.

Hmmm lees net dit:

# USB ports:

* 1 x external
* 2 x internal, placed in the battery compartment left- and right-sided,
externally accessible, user-definable use (right-sided one not suitable for radio)

Waarom las je dat zelf niet? Ik bedoel: 2 USB poorten die gewoon toegankelijk zijn, maar ze zitten op de plek waar de accu zit. Ga aan netstroom zitten, yank die accu er uit, en ram een leuke W7 USB stick er in. Of XP als je dat toch liever hebt.

Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zie (in een pdf-je) dat er ethernet, com- en usb-poorten beschikbaar zijn. Misschien niet onmiddelijk, maar ze zijn er wel. Dat houdt in dat je dus (met de juiste (externe) hardware bij de hand) dit ding zou moeten kunnen installeren.

Maar het is in dit geval natuurlijk wel nodig dat je wat kabeltjes regelt... dit ding is er op ingericht dat je er niet of nauwelijks in kunt, zonder de juiste spullen. Ik denk dat je wel iets zult moeten doen om netjes aan die hardware-beperkingen te doen :)

edit:
Tab wat lang open.. nu lijk ik plots spuit elf ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jester-NL op 30-11-2009 08:48 . Reden: traaaaag ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:27:
[...]

wat voor een aansluitingen heeft het ding dan wel?
Speciale (push-pull round connectors) ;) voor onder water etc. Normaal gezien worden er de juiste kabels meegeleverd maar in de TS zijn geval dus niet. Anders een keer de documentatie doornemen;

http://www.robust-pc.de/d...english/documentation.pdf
(meestal spreken ze over de X5 maar dat model zou bijna identiek zijn)

Onder puntje 26 Recovering the Operating System staat hoe je het systeem terug kan herinstalleren.

Onder puntje 2 staat er een prentje met een pijl waar bij staat; Internal USB port,externally accessible, dus als ik het goed begrijp ga je een USB poort vinden wanneer je het ding uit elkaar gaat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:49:
[...]

Speciale (push-pull round connectors) ;) voor onder water etc. Normaal gezien worden er de juiste kabels meegeleverd maar in de TS zijn geval dus niet. Anders een keer de documentatie doornemen;
Ik had mijn best gedaan om de website van de TS te bekijken, maar daar stond ten eerste een andere versie, en mijn Duits is helaas van een dergelijk slecht nivo dat ik er verder ook niet uit kwam.

Maar, als er dus speciale onderwateraansluitingen bij de laptop zitten, waar ze geen verloopstekkertjes meegegeven hebben of bijzitten, dan kun je dus aan de buitenkant van het apparaat weinig aansluiten. En zonder enige vorm van removable media kun je dus helemaal niets (en windows installeeren over een bluetooth aansluiting is onmogelijk, danwel retesloom). Gelukkig zit er achter de battery pack nog een USB aansluiting :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

M2M: Rechts bovenaan zit een knop 'English'. En die USB aansluitingen achter een van de battery packs zei ik ook al! Maar goed, ben benieuwd wat de TS ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst hartelijk bedankt voor alle reactie's
Op mijn toestel zit maar 1 usbpoort verborgen achter de accu (zit bluetooth in) en daar kan ik niet bij.
Ik heb namelijk wel externe oplader voor de batterijen maar geen netvoeding.
De accu blokkeert de usbpoort.
Ik ga informeren of ik nieuwe kabels kan bestellen, die heb ik altijd nodig om er fatsoenlijk mee te kunnen werken.
Ik heb helaas ook geen recovery partitie, de harde schijf was gewist en bestond uit een partitie.
Ik zal eerst de "dirty" methode uitproberen totdat ik de juiste kabels heb.
Pagina: 1