Hallo tweakers:)
Ik kwam vandaag komt me vader met zijn laptop naar mij toe en zegt hij doet het niet meer, ik ben de laptop aan het bekijken wat er nou precies aan de hand is en kwam daarbij tot de ondekking windows doet het niet meer. lijkt niet erg alleen mijn 400gb aan bestanden staan er nog op .... lekker dus. ik denk wat nou als ik een linux(ubuntu) live cd erin doe en zo de bestanden kan kopieeren. dus ik doe die cd erin eventjes kijken hoe alles ook alweer zit. ik begin de instalatie en loopt hij vast bij de stap over partities dus ik herstart de laptop... en je raad het al helemaal geen beeld meer niks meer.. heb de ubuntu cd er een x uit gehaald misschien dat hij het dan deed, maar nee .. toen wou ik de cd er dus weer in doen, wil hij de cd niet accepteren (meestal slurpt hij hem op) dus mijn vraag is: wat kan dit zijn ? en is er nog een mogelijkheid waardoor ik mijn bestanden terug krijg
Ook had de laptop tijdens het booten van ubuntu last van random uitvallen.
nog eventjes op een rijtje wat ik nu heb geprobeerd
Wat heb ik tot nu toe gedaan :
Keer geprobeerd zonder netstroom (dus accu only) - gebeurd verder niks
Keer zonder accu geprobeerd (dus netstroom only) - gebeurd niks
Geprobeerd cd erin te drukken - gebeurd niks
Vaak rebooten en hopen dat er een keer wat voorkomt - gebeurd niks
Via een kabel op de tv aansluiten kijken of het niet aan het beeld lag - gebeurd niks geen beeld of wat dan ook
Kleine toevoegingen:
Acer aspire 5670(ongeveer 3 jaar oud)
1,6ghz dual core intel centrino
1gb ram(geloof ik)
ati radeon x1600 mobility
500 gb (laatst vervangen door defect in oude hardeschijf voorheen was het een 120 hitachi hardeschijf.)
Gebruikte windows xp (retestrak)
Geprobeerde ubuntu: ubuntu 9.10
Ik kwam vandaag komt me vader met zijn laptop naar mij toe en zegt hij doet het niet meer, ik ben de laptop aan het bekijken wat er nou precies aan de hand is en kwam daarbij tot de ondekking windows doet het niet meer. lijkt niet erg alleen mijn 400gb aan bestanden staan er nog op .... lekker dus. ik denk wat nou als ik een linux(ubuntu) live cd erin doe en zo de bestanden kan kopieeren. dus ik doe die cd erin eventjes kijken hoe alles ook alweer zit. ik begin de instalatie en loopt hij vast bij de stap over partities dus ik herstart de laptop... en je raad het al helemaal geen beeld meer niks meer.. heb de ubuntu cd er een x uit gehaald misschien dat hij het dan deed, maar nee .. toen wou ik de cd er dus weer in doen, wil hij de cd niet accepteren (meestal slurpt hij hem op) dus mijn vraag is: wat kan dit zijn ? en is er nog een mogelijkheid waardoor ik mijn bestanden terug krijg
Ook had de laptop tijdens het booten van ubuntu last van random uitvallen.
nog eventjes op een rijtje wat ik nu heb geprobeerd
Wat heb ik tot nu toe gedaan :
Keer geprobeerd zonder netstroom (dus accu only) - gebeurd verder niks
Keer zonder accu geprobeerd (dus netstroom only) - gebeurd niks
Geprobeerd cd erin te drukken - gebeurd niks
Vaak rebooten en hopen dat er een keer wat voorkomt - gebeurd niks
Via een kabel op de tv aansluiten kijken of het niet aan het beeld lag - gebeurd niks geen beeld of wat dan ook
Kleine toevoegingen:
Acer aspire 5670(ongeveer 3 jaar oud)
1,6ghz dual core intel centrino
1gb ram(geloof ik)
ati radeon x1600 mobility
500 gb (laatst vervangen door defect in oude hardeschijf voorheen was het een 120 hitachi hardeschijf.)
Gebruikte windows xp (retestrak)
Geprobeerde ubuntu: ubuntu 9.10