• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 13:22
Hallo tweakers:)

Ik kwam vandaag komt me vader met zijn laptop naar mij toe en zegt hij doet het niet meer, ik ben de laptop aan het bekijken wat er nou precies aan de hand is en kwam daarbij tot de ondekking windows doet het niet meer. lijkt niet erg alleen mijn 400gb aan bestanden staan er nog op .... lekker dus. ik denk wat nou als ik een linux(ubuntu) live cd erin doe en zo de bestanden kan kopieeren. dus ik doe die cd erin eventjes kijken hoe alles ook alweer zit. ik begin de instalatie en loopt hij vast bij de stap over partities dus ik herstart de laptop... en je raad het al helemaal geen beeld meer niks meer.. heb de ubuntu cd er een x uit gehaald misschien dat hij het dan deed, maar nee .. toen wou ik de cd er dus weer in doen, wil hij de cd niet accepteren (meestal slurpt hij hem op) dus mijn vraag is: wat kan dit zijn ? en is er nog een mogelijkheid waardoor ik mijn bestanden terug krijg

Ook had de laptop tijdens het booten van ubuntu last van random uitvallen.

nog eventjes op een rijtje wat ik nu heb geprobeerd
Wat heb ik tot nu toe gedaan :
Keer geprobeerd zonder netstroom (dus accu only) - gebeurd verder niks
Keer zonder accu geprobeerd (dus netstroom only) - gebeurd niks
Geprobeerd cd erin te drukken - gebeurd niks
Vaak rebooten en hopen dat er een keer wat voorkomt - gebeurd niks
Via een kabel op de tv aansluiten kijken of het niet aan het beeld lag - gebeurd niks geen beeld of wat dan ook

Kleine toevoegingen:

Acer aspire 5670(ongeveer 3 jaar oud)
1,6ghz dual core intel centrino
1gb ram(geloof ik)
ati radeon x1600 mobility
500 gb (laatst vervangen door defect in oude hardeschijf voorheen was het een 120 hitachi hardeschijf.)
Gebruikte windows xp (retestrak)
Geprobeerde ubuntu: ubuntu 9.10

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je nu echt een Ubuntu installatie gestart op de hardeschijf waar 400Gb aan mogelijk belangrijke bestanden op staan? (Je hebt het erover dat hij vast liep bij de stap over partities, dit vraagt hij niet als je hem op de Live manier opstart vanaf cd)

Maar de vorige hardeschijf was dus defect gegaan en die heb je laatst vervangen? De nieuwe hardeschijf zou natuurlijk ook defect kunnen zijn? Koppel die eens los en probeer dan eens te starten van een Linux cd om uit te sluiten of het andere hardware is?

https://powershellisfun.com

• ExilaaHH
Wat ik wou doen is ubuntu naast windows te instaleren ..

en over dat hardeschijf los koppelen ga ik nu ook direct doen, maar hoe krijg ik die cd in die cdla want hij pakt geen cd's meer.....

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:55:

en over dat hardeschijf los koppelen ga ik nu ook direct doen, maar hoe krijg ik die cd in die cdla want hij pakt geen cd's meer.....
Mocht de hardeschijf nu echt stuk aan het gaan zijn, dan was dat niet een goed idee... Maar je cd-speler wil echt niet meer open? (Zit er een klein gaatje in op de klep waar je een paperclip in kan doen, meestal krijg je lade zo nog wel open)

• ExilaaHH
ok de hardeschijf is er nu uit en heb hem aangezet gebeurd niks .. geen piepje van dat hij iets mist of iets anders. en nog even over de cd la .. het is zo een die cd's opslurpt dus niet waar je hem in legt en dan naar binnen gaat.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:00:
ok de hardeschijf is er nu uit en heb hem aangezet gebeurd niks .. geen piepje van dat hij iets mist of iets anders. en nog even over de cd la .. het is zo een die cd's opslurpt dus niet waar je hem in legt en dan naar binnen gaat.
Een slot-in drive dus, dan wordt het wel moeilijk... Kun je die eruit halen en kijken of hij dan opstart? (Het is natuurlijk wel raar dat hij geen cd's accepteert, lijkt wel alsof hij geen stroom krijgt)

• ExilaaHH
Nou heb ik dus net voor de laatste keer nog maar eens geprobeerd te rebooten en toen hoorde ik opeens een kleine knal uit de cd la en toen deed hij het weer ..... maar je raad het al hij viel na 10 seconden weer uit. toen wou ik hem weer rebooten en geen beeld meer

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:08:
Nou heb ik dus net voor de laatste keer nog maar eens geprobeerd te rebooten en toen hoorde ik opeens een kleine knal uit de cd la en toen deed hij het weer ..... maar je raad het al hij viel na 10 seconden weer uit. toen wou ik hem weer rebooten en geen beeld meer
"Een kleine knal ui de cd la" klinkt niet goed, zonder cd speler testen misschien?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:55:
Ouch, dat is wel het slechtste wat je kan doen. Harde schijf eruit halen, verloopstukje halen en in een gewone PC hangen.

En je vader leren dat hij backups moet maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ExilaaHH
Met een kleine knal komt er eerder op neer van opeens heel hard draaien (voor een seconde) alleen klonk niet heel gezond

Maar goed ik kan wel verloopstekkertje halen maar dit zorgt er nog niet voor dat de laptop weer beeld geeft en weer gaat doen.. verder wel bedankt voor de tip. misschien mensen ook nog tips hoe ik hem weer aan de praat krijg ?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:25:
Maar goed ik kan wel verloopstekkertje halen maar dit zorgt er nog niet voor dat de laptop weer beeld geeft en weer gaat doen.. verder wel bedankt voor de tip. misschien mensen ook nog tips hoe ik hem weer aan de praat krijg ?
Kapot is kapot, het klinkt als allerlei onderdelen die het opgeven. De bestanden redden is het eerste wat je moet doen, daarna zou ik me pas zorgen gaan maken om de rest van de laptop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die laptop lijklt gewoon niet goed meer te functioneren dus ik zou eerst maar eens zien je bestanden te redden en daarna kun je verder kijken naar of die laptop nog aan de praat te krijgen is.

• ExilaaHH
kan ik die hardeschijf op gewone sata kabels aansluiten op moet ik nog aparte kabeltjes hiervoor kopen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ExilaaHH schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:38:
kan ik die hardeschijf op gewone sata kabels aansluiten op moet ik nog aparte kabeltjes hiervoor kopen
Dat staat in de FAQ en is makkelijk te vinden met een beetje zoekwerk.

(2.5 > 3.5" connvertor kopen)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:31
gambieter schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:40:
[...]

Dat staat in de FAQ en is makkelijk te vinden met een beetje zoekwerk.

(2.5 > 3.5" connvertor kopen)
Die convertor is voor een SATA schijf niet nodig, de connectors zijn gewoon hetzelfde. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xander schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:43:
Die convertor is voor een SATA schijf niet nodig, de connectors zijn gewoon hetzelfde. :)
Ah, heb ik ook wat geleerd ;) . Met een 3 jaar oude laptop is er zeker een kans dat het pATA is, en dan is het verloop stukje nodig. De TS geeft geen informatie over het type schijf, dus het blijft gokken.

Pagina: 1