Brommende speakers sinds verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-02 12:00
ik ben dus nu al een weekje aan het verhuizen en heb vandaag mijn apparatuur verhuisd *O*
maar nu zit ik dus door een andere manier van aansluiten met een irritante brom. ik zal het proberen uit te leggen

ik heb een vrij oduerwetse versterker (kenwood AX43) en een hoop apparatuur

het zit als volgt aangesloten

CD speler --> Versterker (Tulp) --> niks aan de hand
Tuner --> Versterker (tulp) --> niks aan de hand
Mediacenter --> Versterker (Tulp-jack) --> brommen
Mediacenter --> TV (HDMI) zit geen geluid op
Playstation 3 --> versterker --> (ps3-tulp) --> brommen
Playstation 3 --> TV (HDMI) zit geen geluid op

het is dus gruwelijk irritant dat die ps3 en die mediacenter brommen, nu vermoed ik dat het komt doordat ik lussen maak door de

ps3 > naar radio en tv
en de MCE naar radio en tv...

nu is het probleem alleen? hoe los ik het op?, ik kan pas morgen avond dingen gaan proberen en helaas pas dinsdag reageren aangezien ik zonder internet zit tot dinsdag maar alle tips zijn welkom!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Die brom wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een aardlus.
Als je even de search gebruikt en zoekt naar het woord aardlus, dan kom je garandeerd een aantal oplossingen tegen :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb (al 5 jaar) hetzelfde probleem als ik mijn AC3-versterker aan mijn computer hang... Heel vervelend, en ik ben altijd te lui geweest om het op te lossen, dus ik lees even mee :)

• Reloader
die aardlussen gaan meestal over de coax.. maar ik heb geen coax aangesloten. ik ben nu ook niet in mijn nieuwe woning dus kan het ook niet testen. maar heb vanmiddag wat aan de kabels lopen rommelen dus ik verwacht ook wel dat het een aardlus is want dat klinkt logisch.
maar via de search heb ik zogauw geen oplossing gevonden

• job

job

Je hebt dus geen coax kabel in je tv zitten of in je tuner?

Het wordt inderdaad meestal veroorzaakt door een coax omdat die een ander aardpunt heeft (wijkkast) dan je eigen installatie (meterkast). Nu gaat er in jouw installatie blijkbaar door een andere reden een stroom lopen tussen apparatuur. Heb je alle apparatuur op dezelfde groep (stoppenkast groep) aangesloten?

[ Voor 85% gewijzigd door job op 29-11-2009 22:18 ]

• Reloader
ja ik heb een een/kamer appartementje waardoor zo´n beetje alles een groep is..

er zit overigens op dit moment wel coax in de tuner.. maar de Tuner bromt 100% niet als hij aangesloten is

[ Voor 39% gewijzigd door Reloader op 29-11-2009 22:58 ]

• job

job

Trek die coax er eens uit.. en test het nog eens. :)
Is de brom dan weg... dan loopt er dus een spanning van playstation en mediacenter via de versterker (brom op speakers) weg via de coax van de tuner.

Je weet dat pc voedingen (en vele andere voedingen) door hun ontwerp 115 volt op de behuizing zetten??
Grote kans dat dat de veroorzaker is van die brom. Is de brom zonder coax weg.. dan weet je wat het is. Of je dit nou ook een aardlus mag noemen weet ik niet. Het is niet een probleem tussen twee aardpunten. Maar als de coax eruit trekken werkt.. kan je de volgende oplossingen proberen:

- tussen versterker (waar de coax inzit) en tuner optisch kabel gebruiken (voor jou geen oplossing)
- werken zonder coax kabel (geen oplossing denk ik)
- mantelstroomfilter aanschaffen (paar euro)
- zelf zo'n filter maken met wat electronica onderdelen (+/- 1 euro).

[ Voor 42% gewijzigd door job op 30-11-2009 08:54 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Had je in je oude huis wel geaarde stopcontacten en in deze niet? Of andersom?

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 12:06

Malloot

bekijk eens wat anders

Een Isolator ertussen zetten is de makkelijkste oplossing. Dan kom je er misschien meteen achter of het inderdaad door 1 apparaat komt, of dat het gebouw gewoon onder stroom staat :)

• Reloader
het blijkt dat in mijn oude huis/slaapkamer niet geaard was :| kom ik nu gewoon pas achter :(

maar goed de brom bleek toch door de coax te komen.. dus het probleem is opgelost! bedankt voor de tips
Pagina: 1