Gister werd ik aangenaam verrast door een nieuwe (wel besteld natuurlijk
) bluray disk in m'n brievenbus... Ondertussen heb ik al een stuk of 7 van die dingen liggen dus vol goede moed stopte ik hem in m'n PC (die ondertussen een herinstallatie naar Windows 7 x64 heeft ondergaan). Uit mijn linkerluidspreker komt een heel raar krakend geluid bij het intro filmpje...
Bij andere bluray disks geen last van gehad maar goed, eff spelen met de instellingen en wat testen... De bluray bevat standaard DTS-HD master geluid, waar ik bij andere blurays geen problemen mee heb gehad...
* DVD DTS (normaal dus) werkt oke
* Als ik PowerDVD 9 PCM laat coderen krijg ik 2.0 geluid, dit wil ik natuurlijk niet
* PowerDVD 9 in non decoded audio to external device (werkt met DVD wel goed) krijg ik dus heel rare / krakende geluiden
* Ondersteuning voor DTS is niet aanwezig in mijn Audio configuratie lijstje in Windows
Configuratie:
* ATI HD3870 - ATI HDMI output sound
* Denon AVR1908
* PowerDVD 9 met updates
* DVD: X-men 3 (DTS)
* Bluray: Transformers 2 + Australia (welke een maand geleden, voor mijn herinstallatie, Vista x64, nog wel werkte, mijn receiver gaf ook netjes DTS aan het op het display)
Het lijkt mij erop dat mijn receiver het inkomende DTS-HD formaat niet herkent (tekst in display veranderd niet naar DTS oid).
Ik ben aan het gokken op drivers of defecte receiver... iemand 'n idee?
Edit: Zowel ATI Drivers als realtek drivers getest nu, bij Realtek geeft hij nu wel officiele ondersteuning voor DTS weer maar nog steeds hetzelfde probleem.
* DVD DTS (normaal dus) werkt oke
* Als ik PowerDVD 9 PCM laat coderen krijg ik 2.0 geluid, dit wil ik natuurlijk niet
* PowerDVD 9 in non decoded audio to external device (werkt met DVD wel goed) krijg ik dus heel rare / krakende geluiden
* Ondersteuning voor DTS is niet aanwezig in mijn Audio configuratie lijstje in Windows
Configuratie:
* ATI HD3870 - ATI HDMI output sound
* Denon AVR1908
* PowerDVD 9 met updates
* DVD: X-men 3 (DTS)
* Bluray: Transformers 2 + Australia (welke een maand geleden, voor mijn herinstallatie, Vista x64, nog wel werkte, mijn receiver gaf ook netjes DTS aan het op het display)
Het lijkt mij erop dat mijn receiver het inkomende DTS-HD formaat niet herkent (tekst in display veranderd niet naar DTS oid).
Ik ben aan het gokken op drivers of defecte receiver... iemand 'n idee?
Edit: Zowel ATI Drivers als realtek drivers getest nu, bij Realtek geeft hij nu wel officiele ondersteuning voor DTS weer maar nog steeds hetzelfde probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Supermario16 op 29-11-2009 21:41 ]