• Gerben
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-11 18:30
Hoi tweakers!
Ik heb probleem met mijn pc. Hij start sinds gisteren niet meer op. Als ik hem aandoe krijgt het beeldscherm geen signaal door en blijft dus op standby staan.
Ik heb zelf een andere videokaart geprobeert, batterij van het moederboard eruit gehaald en een zo kaal mogelijke boot proberen te doen. Niks hiervan helpt.

Specs:
AMD Phenom 9550 (met kleine overclock naar 2.55Ghz)
Nvidia XFX 9800GTX+
Gigabyte MA78GM-S2H moederboard
460W Cooler Master voeding
2 WD HDD's
6GB Kingston RAM

Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen (kapot moederboard oid?) voordat ik de hele pc uitelkaar haal en andere onderdelen probeer.

Alvast bedankt!

Edit: Oja heb ook nog een BIOS reset geprobeert (stroom eraf, 20 sec powerknop inhouden). En meerdere beeldschermen in de verschillende aansluitingen.
Onboard VGA ook geprobeerd, maar werkt ook niet. Waarschijnlijk moet die aangezet worden in de BIOS?

[ Voor 16% gewijzigd door Gerben op 29-11-2009 21:36 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen? Probeer in ieder geval te booten met zo weinig mogelijk onderdelen, dus alleen een bankje memory en videokaart, en vanaf daar verder gaan. Je hebt geen hardware dingen gedaan gisteren?

https://powershellisfun.com

• Gerben
Ja ik heb de troubleshooter ook nog doorgenomen, kom er niet veel verder mee omdat mijn pc niet eens in de bios komt zo. Verder heb ik geen hardware of softwarematige dingen veranderd.
Booten met zo weinig mogelijk onderdelen heb ik al geprobeerd.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:15

D4NG3R

kiwi

:)

MrTerror schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:40:
Ja ik heb de troubleshooter ook nog doorgenomen, kom er niet veel verder mee omdat mijn pc niet eens in de bios komt zo. Verder heb ik geen hardware of softwarematige dingen veranderd.
Booten met zo weinig mogelijk onderdelen heb ik al geprobeerd.
Haal alles van je Mobo af op 1 streepje ram en je CPU na... (en stroom natuurlijk) kijk hoever je dan komt.

Probeer daarna 1 voor 1 alle onderdelen apart

(telkens 1 stripje Ram toevoegen bijv) zodra die blijft hangen haal je het laatst toegevoegde eruit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gerben
Oke, ga ik morgen proberen. Weinig kans denk ik maar het is te proberen.

• Gerben
Vandaag PC naar pc boer gebracht, kan slotje op

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:24
Je wilt hem zelf repareren of je wilt het niet ;)
Pagina: 1