Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Product key office te herleiden tot versie?

Pagina: 1
Acties:

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:24
Ik heb voor een collega zijn laptop opnieuw geinstalleerd (HP compaq laptop) omdat deze grondig in de soep was gelopen. Nu heb ik er wel aan gedacht om de product key van office even te achterhalen en noteren, maar ben vergeten om te checken welke versie van office erop stond.
Nu heb ik de CD's er niet bij, en kan dus ook daaraan niet zien welke versie het is.

Is er een manier waarop ik via het de product key kan achterhalen voor welke versie deze bestemd is?

De enige optie die ik met fora/google e.d. afstruinen heb gevonden is het bellen van de MS helpdesk. Dat is een optie, maar ik vroeg me af of er ergens een site is waar ik dit kan achterhalen.

Ik dacht dat het Office 2007 was, en heb mijn eigen DVD gebruikt, maar de code was daar niet op te gebruiken.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:59
Het feit dat de code niet op jouw Office 2007 CD werkt, kan komen doordat elke versie weer een andere productcode heeft. Je hebt namelijk de professional, home&student, etc. met elke eigen codes.

Het enige wat je zou kunnen doen is Microsoft bellen en hopen dat ze wat voor je kunnen doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het verschil tussen Office 2007 en eerdere versies is makkelijk te herkennen. Had je de ribbon met tabbladen in Excel en Word, of had je allemaal menu's en losse toolbars?

En weet je nog precies welke office-applicaties je geinstalleerd had staan? Uit de aanwezige combinatie is misschien te herleiden welke versie je mogelijk had.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:24
@ sanfranjake: Weet ik helaas allemaal niet (werd door de kinderen van mijn collega gebruikt, hij weet het dus ook niet).

Ik heb de helpdesk van Microsoft gemaild, en die laten zich weer van hun beste kant zien. Ik kreeg een mailtje terug dat ze aan de serial inderdaad kunnen zien voor welke versie van Office deze geld. Maar dat voor het installeren van Office zowel de originele CD als de serial benodigd zijn... Einde verhaal.
Ik meende me toch te herinneren dat je het gebruiksrecht koopt op Office, om het op 1 (of meer naar gelang de licentie) pc te installeren. Of ik dat met een iso doe of met de "originele" CD zou imho geen hol mogen uitmaken.
Dan maar op de een andere manier.

Chapeau MS!