Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klant een cvketel geleverd. Verder zijn er nog wat aanvullende werkzaamheden gebeurd.
Het uiteindelijke factuurbedrag kwam op € 2366 Euro. Na wat herinneringen en sommaties volgde er geen betaling.
Inmiddels ligt de zaak alweer een tijdje bij een gerechtsdeurwaarder.
Daar zijn ze erachter gekomen dat de persoon in kwestie verhuist is en zich niet opnieuw heeft ingeschreven bij een gemeente.

Nou ben ik voornemens deze persoon failliet te laten verklaren met behulp van de deurwaarder. Het vonnis heb ik inmiddels verkregen van de rechtbank.
Alleen toen ik gisteren de boekhouding deed zag ik dat deze persoon een betaling van € 100 euro gedaan had.
Is het nu nog steeds mogelijk om zo iemand failliet te laten gaan?
Volgens mij kan dat alleen als iemand is opgehouden met betalen.

Nou ben ik mij ervan bewust dat een faillissement een vergaande maatregel is, alleen het enige wat ik wil is een voldoening van de door mij geleverde diensten.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Stewie!

Keen must die!

Je hebt ook andere schuldeisers nodig om dit voor elkaar te krijgen. Wij hebben dit eenmaal gedaan met een leverancier, uiteindelijk slechts tientjes teruggekregen omdat toen het faillissement aangevraagd was er plots zoveel lakse schuldeisers mee kwamen doen dat het totale schuld bedrag vertwintigvoudigde.

[ Voor 63% gewijzigd door Stewie! op 29-11-2009 20:30 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor vonnis heb je? Ik neem aan dat je hiermee doelt op een executoriale titel m.b.t. je vordering? Kun je dit niet verder uitvoeren met diezelfde deurwaarder of wordt het te moeilijk om die klant nu nog te traceren etc?

Goeie vraag wat de definitie van 'opgehouden te betalen' is. Dit is idd een vereiste om iemand failliet te laten verklaren (art. 1 Fw). Zoals hierboven aangegeven moeten er daarnaast ook andere schuldeisers zijn. Hun schuld hoeft echter niet al opeisbaar te zijn. Maar goed, wat je sowieso kan doen is een faillissementsaanvraag indienen in de hoop dat je klant daarvan voldoende onder de indruk is en jou snel betaalt (+ de incassokosten/kosten faillissementsaanvraag). Je gebruikt het dan als incassomiddel en wil eigenlijk niet dat je klant daadwerkelijk failliet gaat. (Je kan de aanvraag weer intrekken als je klant betaald heeft) Punt is echter wel dat het indienen van een aanvraag ook het nodige geld kost want dit moet via een advocaat. Als de aanvraag dus afgewezen wordt of als er daadwerkelijk een faillissment volgt ben je dit geld waarschijnlijk kwijt.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Is het raar dat ik denk: De ketel terug er uit halen. Dan kost het je alleen nog de werkuren. En een ketel demonteren hoeft niet veel tijd meer te kosten.

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Nomis schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:53:
Is het raar dat ik denk: De ketel terug er uit halen. Dan kost het je alleen nog de werkuren. En een ketel demonteren hoeft niet veel tijd meer te kosten.
Ja, dit is zonder toestemming van eigenaar of rechter gewoon diefstal.
Besides, hoe wou je de woning binnenkomen?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Francis schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:23:
[...]

Ja, dit is zonder toestemming van eigenaar of rechter gewoon diefstal.
Besides, hoe wou je de woning binnenkomen?
En niet betalen voor iets wat je uit vertrouwen geleverd is is geen diefstal ?

Signature

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

BGB4rn schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:27:
[...]

En niet betalen voor iets wat je uit vertrouwen geleverd is is geen diefstal ?
Dat hoor je mij niet zeggen, maar zomaar iets weghalen zonder toestemming van een rechter is diefstal, als klant naar politie toe stapt en het komt voor de rechter dan ga je dat gewoon verliezen.
Eigen rechter spelen is nog altijd niet toegestaan in NL. (hoe krom het soms ook maar is).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Stop de zinnige reacties maar!

TS maakt er een hobby van om willekeurig posts van internet te kopieren, en op een ander forum neer te plakken. Dat bekent hij op http://forum.fok.nl/topic/1373538 , nadat ik hem betrapte op een lompe kopieeractie van mijn topic op http://forum.fok.nl/topic/1373395 .
Oftewel deze vervuiling van Tweakers, waarbij mensen ervanuit gaan dat het een serieus topic is, en er dus tijd en moeite aan besteden, lijkt me reden om "XraiDeD" vakkundig te bewerken met pek en veren >:)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zou jammer zijn als het zo is..

Signature

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
RemcoDelft schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:16:
Stop de zinnige reacties maar!

TS maakt er een hobby van om willekeurig posts van internet te kopieren, en op een ander forum neer te plakken. Dat bekent hij op http://forum.fok.nl/topic/1373538 , nadat ik hem betrapte op een lompe kopieeractie van mijn topic op http://forum.fok.nl/topic/1373395 .
Oftewel deze vervuiling van Tweakers
en dicht dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.