problemen met m'n usb

Pagina: 1
Acties:

• ruud de leek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hallo iedereen,
ik heb het volgende probleem :
als ik mijn externe harde schijf (phillips)op m'n pc aansluit geeft hij op alle 8 poorten "dit apparaat kan sneller werken als u het aansluit op een 2.0 poort".maar al mijn poorten zijn 2.0 de comp is 2 maanden oud .
ik heb mycom gemaild en die zeiden dat usb2 enhanced host controller -27 cc moest verwijderen en opnieuw installeren (daarna wisten zij het ook niet meer) ook heb ik in de bios gekeken en daar stond de usb op hi speed .ik ben een leek op computer gebied maar ik heb windows 7 en de processor is een quadcore q8200.de externe harde schijf heeft aparte voeding als ik meer moet opnoemen lees ik het wel als er greageerd wordt alvast bedankt

edit: een collega dacht dat het aan agv spyware scanner lag mischien een gedachte in de goede richting?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

En die externe schijf is ook echt USB2.0? Als je de externe schijf op een andere computer aansluit, geeft hij dan dezelfde melding?

https://powershellisfun.com

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk type Philips harde schijf? Ik heb ook een wat oudere Toshiba externe harde schijf die USB 2.0 zou moeten zijn, maar die dat gewoon nooit is. Kan een incompatibiliteit zijn, maar dat mag niet gebeuren met een redelijk recente schijf, maar gebeurt dus wel met oudere schijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Probeer het probleem te isoleren:

- Check de (andere) usb-kabel.. sommige kabels zijn te dun/te weinig weerstand, waardoor je geen usb2.0 snelheid kunt behalen (klinkt gek, maar er zijn zeldzame gevallen bekend..).

- Zorg voor voldoende spanning op de kabel (desnoods met externe adapter).

- Verwijder de gehele usb-controller en laat Windows zelf de nieuwe hardware installeren.

- Heb je hetzelfde bij een gewone usb-stick?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ruud de leek
op m'n vorige pc werkte hij prima .. met dezelfde kabels enzo het is een phillips spe3051cc/00 met een externe adaptor.
ik kan alle controllers verwijderen maar ik heb de muis ook op de usb aangesloten dus dat is ook weer een uitdaging.
als ik een bestand kopieer van 13 gb dan doet hij er ca 4.5 uur over

maar wat mijn collega zei over avg is dat lariekoek?

alvast bedankt voor jullie reacties

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ruud de leek schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:17:
op m'n vorige pc werkte hij prima .. met dezelfde kabels enzo het is een phillips spe3051cc/00 met een externe adaptor.
ik kan alle controllers verwijderen maar ik heb de muis ook op de usb aangesloten dus dat is ook weer een uitdaging.
als ik een bestand kopieer van 13 gb dan doet hij er ca 4.5 uur over

maar wat mijn collega zei over avg is dat lariekoek?

alvast bedankt voor jullie reacties
Je hebt hem dus met externe adapter aangesloten op je huidige pc en dan doet hij over een file van 13Gb iets van 4.5 uur? En zo lang doet hij er ook over op je oude pc? (Het zou volgens mij wel ietsje sneller moeten gaan, iets van een half uur lijkt me normaal)

• ruud de leek
nee op m'n oude pc ging hij veel sneller

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je de reactie van Michael Knight hebt gechecked, niets? Je zou eens kunnen booten met een Linux live-cd (Ubuntu bijvoorbeeld) en dan eens kunnen testen hoe lang het duurt om 13Gb naar je HD te schrijven? Gaat dat wel snel, dan moet het wel aan je Windows installatie liggen...

• ruud de leek
ik ben met m'n computer en harde schijf terug gegaan naar mycom ..... hier zeiden ze dat het aan een oud usb protocol lag of zoiets
Pagina: 1