MacBook Pro wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Goedenavond,

Zit met een groot probleem. Gisterenavond heb ik mijn Macbook pro (feb 2008) gewoon dicht gemaakt. Vandaag wilde ik mijn laptop laten ontwaken uit de sluimerstand.
Maar dat ging niet dus paar keer op aanknop gedrukt en open en dicht gemaakt maar hij wilde niet ontwaken uit de sluimer. Toen heb ik de aanknop 10 sec ingehouden dat die weer normaal deed opstarten maar als dan aanzet valt naar enkele seconden helemaal uit. Je hoort dat de hardeschijf gaat draaien en dat gaat zoeken naar cd maar dan valt die uit. Lijkt net of de spanning eraf haalt. Heb RAM er uit gedaan en opnieuw gestart met één module erin en een keer omgewisseld maar start nog steeds niet op.
Ik heb al geprobeerd om zonder batterij op te starten en zonder netspanning. Maar als aanknop langer in gedrukt houd lijkt wel door te starten maar dan gaat indicator lampje snel knipperen en één keer kort. Maar daarna gaat gewoon uit. (zie video: http://www.youtube.com/watch?v=-fxGkXORKuw )
Ik snap niet dat in eens niks meer doet. Sinds ik die macbook pro heb ik er nooit problemen meer gehad. Draait nog Mac OS X 10.5 met altijd de laatste updates.

Maar wat kan ik het nu aan doen?
Is nog manier om mbp te resetten?
Wat betekend dat geknipper van indicator lampje?

Alvast bedankt,
Gerwin

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Klinkt alsof je hier last van hebt: weet je zeker dat de geheugenmodule(s) goed geplaatst zijn?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
breinonline schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:50:
Klinkt alsof je hier last van hebt: weet je zeker dat de geheugenmodule(s) goed geplaatst zijn?
Weet bijna zeker dat RAM goed erin zit. Maar ga morgen even andere RAM module er in te stoppen. En kijken wat dan doet. O-)

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 18:31
koop windows?

sorry dat moest even xD

heb je naast het RAM eruithalen nog iets anders gedaan? misschien eerder daarvoor aan de HDD gezeten en die niet goed vastgezet, dat hij bij het neerleggen "los is geschoten" oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Want dat fixt een probleem zoals dit, waarbij niet eens voorbij de initiele POST/EFI load gekomen kan worden?

@LamSchaap:
Weet je zeker dat je Macbook niet leeg is en/of je lader niet kapot is?

Heb je al een PRAM reset geprobeerd?
Resetting PRAM and NVRAM

1. Shut down the computer.
2. Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
3. Turn on the computer.
4. Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
5. Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
6. Release the keys.
De knipperende LEDs zouden het volgende kunnen betekenen:
New World Macs (1999 onward) and Intel-based Macs

The beep codes were revised in October 1999,[2] and have been the same since. In addition, on some models, the power LED would flash in cadence.

* 1 beep = no RAM installed
* 2 beeps = incompatible RAM types
* 3 beeps = no good banks
* 4 beeps = no good boot images in the boot ROM (and/or bad sys config block)
* 5 beeps = processor is not usable

[ Voor 22% gewijzigd door Kanarie op 29-11-2009 23:57 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Kanarie schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:55:
[...]

Want dat fixt een probleem zoals dit, waarbij niet eens voorbij de initiele POST/EFI load gekomen kan worden?

@LamSchaap:
Weet je zeker dat je Macbook niet leeg is en/of je lader niet kapot is?

Heb je al een PRAM reset geprobeerd?

[...]

De knipperende LEDs zouden het volgende kunnen betekenen:

[...]
Accu is volledig opgeladen en Adapter is nog goed, ook geprobeerd met een andere adapter.

PRAM heb ik proberen te resetten maar scherm gaat niet aan en hoor ook geen opstart geluidje.

Maar RAM wat ik heb liggen is PC3 en mijn MacBook Pro is PC2. Sad
Maar zonder de RAM begint wel te piepen dat geen RAM in zit. En valt niet meteen uit.
Hoop niet dat moederbord kapot is.

Maar dit doet die als hem aanzet
http://www.youtube.com/watch?v=6hkRuTFmRPo
En dat als de knop inhoud
http://www.youtube.com/watch?v=-fxGkXORKuw

Kwalitatief blaten

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Sorry dat ik dit topic efkes weer tot leven breng na twee weken.

Ben nieuw op tweakers, toen ik zag dat iemand hetzelfde probleem had als ik. Veel afgezocht in het engels maar niets gevonden.

@ original poster: wat was nu het probleem?

Super veel merci alvast!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Het zou de grafische kaart kunnen zijn, de 8600M GT is een bekende probleemkaart en het zwarte scherm is er meestal wel een indicatie van. Zie: http://www.google.com/sea...ook+Pro&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Het goeie nieuws is dat je automatisch 3 jaar garantie krijgt als het aan de grafische kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Heb hem binnengedragen en het probleem zou voor mij aan de stroomtoevoer in de laptop zelf liggen. Dat kan gerust, want een maand geleden heeft mijn adapter een kortsluiting gehad: die was compleet zwart vanbinnen. Laptop heeft het nu na een maand dan ook begeven. (laptop is anderhalf jaar oud, maar heb gelukkig apple care)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zero Grav schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:20:
Het zou de grafische kaart kunnen zijn, de 8600M GT is een bekende probleemkaart en het zwarte scherm is er meestal wel een indicatie van. Zie: http://www.google.com/sea...ook+Pro&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Het goeie nieuws is dat je automatisch 3 jaar garantie krijgt als het aan de grafische kaart ligt.
Bij dit probleem boot de laptop wel gewoon maar krijg je geen beeld. Been there, done that :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertraan schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 02:08:
Heb hem binnengedragen en het probleem zou voor mij aan de stroomtoevoer in de laptop zelf liggen. Dat kan gerust, want een maand geleden heeft mijn adapter een kortsluiting gehad: die was compleet zwart vanbinnen. Laptop heeft het nu na een maand dan ook begeven. (laptop is anderhalf jaar oud, maar heb gelukkig apple care)
Lol kortsluiting in de adapter:P
Pagina: 1