Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:30
Goedenavond,

Afgelopen tijd ben ik op zoek geweest naar een goede navigatie met een groot scherm. En dan bedoel ik dus geen tomtom xl van 4,3 inch, maar echt groot, met een mooie resolutie. Tevens moet deze portable zijn.

Als snel kwam ik uit bij de Mio C728 al dan niet met met een tv-box erbij. Echter, de prijs viel mij ontzettend tegen, evenals de niet altijd positieve reviews.

Korte tijd heb ik grote navigatie dan ook uit mijn hoofd gezet en heb me beholpen met tomtom op mijn xperia...totdat ik vanmiddag ineens een ingeving kreeg. Na wat postieve ervaringen met dealextreme voor kleinere zaken, opladers, telefoon houders, horloges e.d besloot ik op de website te kijken en daar liep ik tegen onderstaand item aan.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26367

7 inch navigatie ogenschijnlijk merkloos / clone, voor een prijs van 177 dollar, omgerekend 118 euro.(als de douane tenminste het pakketje doorlaat zonder btw) Opvallend is dat deze navigatie geleverd wordt met iGo en je kan zonder problemen kan upgraden naar de nieuwste iGo 8.3. De specs komen grotendeels overeen met die van de Mio C728 en de software is dus ook hetzelfde. Het enige wat hij mist is een tv tuner, maar die ga ik toch niet gebruiken. Bluetooth functie zit er wel op. (verdere specs zie link)

Ondanks gemengde reacties onderaan de product pagina heb ik besloten een gokje te wagen en ik heb dan ook de navigatie besteld. Waarschijnlijk zal hij direct geupgrade moeten worden of misschien zet ik er wel andere software op maar dat zie ik nog wel. Via dit topic wil ik jullie in ieder geval op de hoogte houden van de bestelling en uiteindelijk een objectief beeld geven van het product, want als blijkt dat dit product inderdaad goed werkt mag er met recht van een extreme deal gesproken. :9

Voordat het zover is moeten we in ieder geval nog minimaal 7 dagen wachten, gezien de decembermaand misschien nog iets langer.

Tot die tijd, zijn er misschien al andere mensen die ervaring hebben met de navigatieproducten van hun website ben hier namelijk erg benieuwd naar?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
Misschien kan er ook wel TomTom op.

Dat heb ik wel eens eerder gezien in een topic hier op Tweakers. Dat ging over een Medion navigatie, die draaide ook op WinCE. Er waren wel mensen die daar TomTom draaiend op kregen (wel met wat vage bugs, maar het werkte wel)

• OriginalFlyingdutchman
TomTom zou ook wel moeten kunnen lijkt me. Ben alleen niet zo'n fan daarvan, vind het leuk om aparte dingen te proberen. Zou heel graag Navigon erop zetten, met 3d enzo, geen idee of de specs daar hoog genoeg voor zijn.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 14:18

EntonoX

Team leider

winCE 5 draait dat ding. TomTom draait op een custom linux/unix core dus dan zal je een emulator moeten gebruiken of je moet een navigatie programma gebruiken dat native op CE 5 draait.

Als navigatie programma dat native op CE 5 kan draaien raad ik je aan om eens te kijken naar "Sygic Drive" http://www.sygic.com/index.php/en/oem.html qua grafische layout (ook 3D!) en functies een zeer goed programma.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• OriginalFlyingdutchman
Status is sinds gisteren "Shipped", ik wacht in spanning, maar het zal het nieuwe jaar worden ben ik bang!

• OriginalFlyingdutchman
EntonoX schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:14:
winCE 5 draait dat ding. TomTom draait op een custom linux/unix core dus dan zal je een emulator moeten gebruiken of je moet een navigatie programma gebruiken dat native op CE 5 draait.

Als navigatie programma dat native op CE 5 kan draaien raad ik je aan om eens te kijken naar "Sygic Drive" http://www.sygic.com/index.php/en/oem.html qua grafische layout (ook 3D!) en functies een zeer goed programma.
Bedankt, dat lijkt me een goede tip! :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05
Waarom begint iedereen over TomTom als er al iGo bijgeleverd wordt?

• Fire69
  • Laatst online: 20:31
ThinkPadd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:07:
Misschien kan er ook wel TomTom op.

Dat heb ik wel eens eerder gezien in een topic hier op Tweakers. Dat ging over een Medion navigatie, die draaide ook op WinCE. Er waren wel mensen die daar TomTom draaiend op kregen (wel met wat vage bugs, maar het werkte wel)
Er is een 'speciale' TomTom Navigator-versie die gewoon goed werkt onder WinCE. Wel niet verkrijgbaar via TomTom zelf. :P
EntonoX schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:14:

Zie hierboven. Geen emulator nodig.
Mag ik je trouwens even naar het Sygic-topic hier op Tweakers verwijzen waar toch vooral klachten staan over die software.
Ik heb hem ook getest, en je krijgt dikwijls de meest vage routes met dat ding... :/
Nielson schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:35:
Waarom begint iedereen over TomTom als er al iGo bijgeleverd wordt?
Vind ik ook raar ja, TomTom ligt eigenlijk al meerdere generaties achter op andere software, waarbij iGO toch wel het beste werkt vwb routes en graphics. :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

OriginalFlyingdutchman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:32:
Status is sinds gisteren "Shipped", ik wacht in spanning, maar het zal het nieuwe jaar worden ben ik bang!
Ga er maar vanuit dat het eind januari gaat worden, dealextreme is wel goedkoop maar de verzending is altijd erg traag. Gaat in batches daar de deur uit en volgens mij met de boot ofzo want nog nooit meegemaakt dat het er binnen 7 dagen was, eerder 3 a 4 weken.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Sick Nick schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:45:
[...]

Ga er maar vanuit dat het eind januari gaat worden, dealextreme is wel goedkoop maar de verzending is altijd erg traag. Gaat in batches daar de deur uit en volgens mij met de boot ofzo want nog nooit meegemaakt dat het er binnen 7 dagen was, eerder 3 a 4 weken.
Mijn ervaringen zijn 2 weken vanaf shiped, tel hier een paar dagen sneeuw en kerst bij op is halverwege/ eind januari realistisch.

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-11 18:02
ik ben benieuwd! klinkt inderdaad erg aanlokkelijk

• OriginalFlyingdutchman
Gisteren binnen gekomen.
Netjes verpakt in een doos met daaromheen weer bubbeltjesplastic.

Vanavond volgt meer. Maar hier alvast beknopt mijn eerste indrukken.

IGO 8.0 is geinstalleerd, deze heb ik simpel geupgrade naar 8.3 volgens standaard procedure, 5 mins werk.
Scherm is prachtig, mooie resolutie en design is ook netjes. Zwart geborstelde "aluminium" look.
Strak, geen poespas.

FM transmitter geeft boven verwachting zeer goede geluidskwaliteit in de auto. In combinatie met bluetooth sync met je telefoon heb je een goede carkit. De persoon die ik belde ervaarde de kwaliteit als goed, weliswaar klonk ik een klein beetje ver weg, misschien dat hier nog wat te tweaken valt.

Bluetoot getest met Xperia X1 en Nokia 6300.

"IGO info" is elders te vinden, maar het draait in ieder geval erg soepel, ook in 3d-weergave. Opvallend is dat zelfs Nederlandse stemmen meegeleverd worden. Het is gewoon Igo met alles erop en eraan. Alleen de NL tts stemmen moet je zelf zoeken, engelse tts zit er wel bij, maar klinkt uiteraard erg apart met onze nederlandse straatnamen.

Auto-oplader is standaard sigaretten-aansteker ding. De "normale" oplader is voorzien van een Chinese aansluiting, voltage e.d. is echter normaal, dus een converter moet dit probleem kunnen oplossen lijkt me.

De zuignap is groot en werkt erg goed. Je drukt hem tegen het raam met een ronde knop en vervolgens haal je een soort hendeltje over om hem vacuum te trekken, als je het goed doet kost dit een klein beetje kracht en het voelt daardoor erg solide aan.

Mpeg afspelen gaat goed, maar je moet wel letten op de kwaliteit. Te hoge kwaliteit gaat niet zo best, misschien dat ook mijn goedkope micro-sd kaart hier een probleem is. (die heb ik erin gedaan icm met een converter om 8 GB ipv de standaard 2 GB ruimte te hebben). Overigens volstond het om de bestanden van de originele kaart te kopieren naar mijn andere kaart.

Er zit een handleiding bij in het engels die de menu's e.d. beschrijft.

Zoals gezegd, vanavond volgt meer info en ook wat foto's.

Conclusie tot nu toe, ongelooflijk veel waar voor je geld. Het "slechte kwaliteitsgevoel" wat ik verwacht had is uitgebleven. Bouwkwaliteit van het apparaat en de houder is solide. Software werkt intuitief en alle features doen direct wat je verwacht.

• OriginalFlyingdutchman
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:42:
[...]

Er is een 'speciale' TomTom Navigator-versie die gewoon goed werkt onder WinCE. Wel niet verkrijgbaar via TomTom zelf. :P

[...]

Zie hierboven. Geen emulator nodig.
Mag ik je trouwens even naar het Sygic-topic hier op Tweakers verwijzen waar toch vooral klachten staan over die software.
Ik heb hem ook getest, en je krijgt dikwijls de meest vage routes met dat ding... :/

[...]

Vind ik ook raar ja, TomTom ligt eigenlijk al meerdere generaties achter op andere software, waarbij iGO toch wel het beste werkt vwb routes en graphics. :)
Ik moet zeggen dat iGO me heel erg goed bevalt. Overigens net een stuk gereden en de gps is ook gewoon snel zoals het hoort. Mijn referentie hierbij is de gps op mijn xperia x1, die is een stukje trager. Tevens heb ik TomTom op mijn Xperia staan, en Igo is toch echt een stuk mooier.

• OriginalFlyingdutchman
Sick Nick schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:45:
[...]

Nou dan is er veel veranderd denk ik, De daadwerkelijke verzending duurde ongeveer 2 weken. Tijdens de kerstperiode note bene, dat vind ik heel redelijk. Overigens is het zeker geen boot, er zit een stikker op het pakketje waarop staat "par avion" ofwel luchtpost.

[ Voor 4% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 07-01-2010 13:28 ]

• Fire69
Heb het in het DealExtreme-topic ook al gezegd, blijkbaar heeft DX hun zaken goed op orde de laatste tijd. :)
Verleden jaar deze tijd moest je effectief een 4-tal weken wachten op je spullen. :P

Post je ook even wat pics en zo van het ding later? :)

• Crevatsch
jaaah! pics!

• OriginalFlyingdutchman
De gevraagde afbeeldingen:

Hopen dat het genoeg is, heb geen collector's account bij rapidshare.

http://rapidshare.com/files/332169252/P1010205.JPG.html
http://rapidshare.com/files/332169252/P1010205.JPG.html

Als referentie mijn xperia x1.

Vanmiddag post ik wat foto's met de navigatie in de auto aan het raam.

[ Voor 45% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 08-01-2010 14:28 ]

• Fire69
Waar zijn je pics? :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:04

Sebazzz

3dp

Kan je niet even naar Imagehost.org uploaden? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rapidshare sucks. Moet je xx seconden wachten voor je mag downloaden, of zoals nu, zijn hun servers 'te druk' voor niet-betalende klanten. tinypic is al een stuk beter voor foto's.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:04

Sebazzz

3dp

brama schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:50:
Rapidshare sucks. Moet je xx seconden wachten voor je mag downloaden, of zoals nu, zijn hun servers 'te druk' voor niet-betalende klanten. tinypic is al een stuk beter voor foto's.
Tinypic is brak. Ik krijg vaak geen connectie met hun hostingservers, dat heb je met Imagehost niet. Tinypic haalt ook erg snel de boel offline.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fire69
Mja, RapidShare wil inderdaad niet echt meewerken. :P

• OriginalFlyingdutchman
Gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0818/P1010205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0351/P1010206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0003/P1010208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0750/DSC_0164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0750/DSC_0164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0771/DSC_0166.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 09-01-2010 17:04 ]

• Crevatsch
ziet er goed uit zeg!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:11

sanzut

It's always christmas time

Cool! Ik houd dit even in de gaten

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
Mooi groot scherm inderdaad!

Alleen jammer dat je er verder niet zo veel mee kunt. Als er nou een x86 based processor in zat kon je Windows (of Linux) installeren en bijv. een DVB-T stickje aansluiten zodat je TV kunt kijken.

Als je genoeg karma hebt kun je ook het t.net fotoalbum activeren, kun je hier doen: http://tweakers.net/my.tnet/karmastore

Hoef je ook niet ergens anders te hosten, en die van t.net is altijd snel :)

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-01-2010 15:51 ]

Verwijderd

Ondersteunt dit apparaat tmc?

• OriginalFlyingdutchman
Het apparaat heeft een av ingang dus je kan er een tuner aanhangen.
Je kan er juist wel veel mee, zit gewoon windows CE op, genoeg applicaties hiervoor te vinden hoor.
Wat betreft TMC, geen idee, de mio software uiteraard wel. Hardwarematig nog niet naar gekeken. ik zoek het even uit als ik tijd heb.

Verwijderd

OriginalFlyingdutchman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:
Het apparaat heeft een av ingang dus je kan er een tuner aanhangen.
Je kan er juist wel veel mee, zit gewoon windows CE op, genoeg applicaties hiervoor te vinden hoor.
Wat betreft TMC, geen idee, de mio software uiteraard wel. Hardwarematig nog niet naar gekeken. ik zoek het even uit als ik tijd heb.
iGo ondersteunt TMC ja :) Alleen jammer dat de laatste versie die ik heb gebruikt geen mobiele flitscamera's weergeeft, files geeft ie wel goed weer :)

Verwijderd

Hi, ik heb in november ook zo'7" gekocht, exact dezelfde maar dan van een dealer hier in de buurt echter de software die ik erbij kreeg leek me niet helemaal de originele te zijn (details kan je via een PM krijgen als je dat wilt)

Mijn vraag is wat brutaal maar toch wil ik het proberen ;) kan ik van je originele bijgeleverde iGO een kopietje krijgen ? mijn iGO die werd bijgeleverd is een 8.3 versie die al duidelijk gebruikt was door een ander (een gehackte versie waarschijnlijk) en deze draait niet zoals het hoort op deze 7"

Overigens kan ik je vertellen dat je apparaatje een VaTop 7" inch is althans onder die merknaam heb ik hem gekocht, is een chinees importje maar werkt aardig..

Ik hoop dat je me kan helpen met mijn vraag :)

Groetjes, jan

Verwijderd

Nee er zit geen TMC hardware in en dus zal dat niet gaan helaas.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 19:26
AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Offtopic: mooi dash, wat voor wagen is dit?
Honda Insight/Civic Hybride

• OriginalFlyingdutchman
Sorry dat ik dit topic een beetje verwaarloosd heb. De navigatie software heb ik gewoon van internet geplukt, de oude heb ik overschreven. Er zat ook geen cd'tje bij. Het was voorgeinstalleerd.

@estate
Wat betreft je reeds gebruikte software, de leverancier waar je je navi hebt gekocht geeft aan het ding eerst goed te testen alvorens hem te versturen. Dat lijkt me ook handig want die dingen komen allemaal uit China.

[ Voor 36% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 11-03-2010 11:26 ]

• OriginalFlyingdutchman
418O2 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:43:
[...]

Honda Insight/Civic Hybride
Eh, een civic hybride. Een honda insight heeft een totaal ander dash....een van de redenen waarom de civic van binnen een stuk mooier is :)

[ Voor 12% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 11-03-2010 11:28 ]

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
beste Dutchman,

Ik vroeg me af hoe de betaling verliep via extreme. de wijze van betaling en hoe de dollar ten opzichte van de euro.
of is een creditcard noodzakelijk

alvast bedankt.

daarnaast ben ik benieuwd of je al een andere media player geinstalleerd hebt? of volstaat de geinstalleerde versie.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

BpeterB schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:50:
beste Dutchman,

Ik vroeg me af hoe de betaling verliep via extreme. de wijze van betaling en hoe de dollar ten opzichte van de euro.
of is een creditcard noodzakelijk

alvast bedankt.

daarnaast ben ik benieuwd of je al een andere media player geinstalleerd hebt? of volstaat de geinstalleerde versie.
mischien mag ik ook reageren :) maar de betaling kan ook gewoon via paypal, en werkt goed wordt direct omgerekend naar euro

[ Voor 3% gewijzigd door agaam op 03-07-2010 13:31 ]

• BpeterB
kunnen jullie al iets meer vertellen over de gebruikservaring.
bijv hoe bluetooth werkt als je muziek aan het luisteren bent? gaat de inkomend gesprek voor het muziek?

Ik ben namelijk ook voornemens om er een aan te schaffen. de Vatop 7096. deze is identiek aan de dealextreme 7inch GPS. maar heb bij deze iets meer vertrouwen ivm verzekering etc.

dus alle gebruikservaring is welkom. ook ben ik benieuwd welke extra software men garantie heeft.

Dank alvast

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:32

The Executer

Lekker belangrijk!

Moet zeggen dat het er inderdaad goed uitziet voor 130 euro. Jammer is dat er geen FM radio op zit. Heb je bijvoorbeeld zo'n geval van Chinavision heb je ook 7 inch, tevens kantelbaar scherm, DVD speler, FM tuner en draait ook op CE. Kosten zijn 50 euro meer. Lastig lastig...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb gister ook de vatop 7098 opgehaald bij Vatop, heel mooi en goed degelijk apparaat. heb al even geprobeerd een avi film er op te draaien en gaat gewoon goed, de ondertitel van een film is makelijk te lezen op zo,n groot scherm. verder ga ik nog even testen met navigatie wel er op willen draaien, welke startup ben ik nog niet tegen gekomen.
tot zover even de eerste info

• BpeterB
agaam schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:30:
ik heb gister ook de vatop 7098 opgehaald bij Vatop, heel mooi en goed degelijk apparaat. heb al even geprobeerd een avi film er op te draaien en gaat gewoon goed, de ondertitel van een film is makelijk te lezen op zo,n groot scherm. verder ga ik nog even testen met navigatie wel er op willen draaien, welke startup ben ik nog niet tegen gekomen.
tot zover even de eerste info
is het al gelukt om een goed werkend navigatiesysteem erop te zetten.
Ik zit te zoeken naar een 6 inch (aangezien de 7 inch net niet past in de auto). Heb bij vatop de 6inch in bestellingstaan maar ben ook aan het kijken bij een ander merk. Ben dus erg benieuwd naar je bevindingen met het installeren van navigatie.

Verwijderd

Die is veel te groot om op die plek te doen , dat neemt een heel stuk aan de rechterkant van de weg weg :o

• BpeterB
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:39:
Die is veel te groot om op die plek te doen , dat neemt een heel stuk aan de rechterkant van de weg weg :o
op wie reageer je nou?

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

BpeterB schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:13:
[...]

is het al gelukt om een goed werkend navigatiesysteem erop te zetten.
Ik zit te zoeken naar een 6 inch (aangezien de 7 inch net niet past in de auto). Heb bij vatop de 6inch in bestellingstaan maar ben ook aan het kijken bij een ander merk. Ben dus erg benieuwd naar je bevindingen met het installeren van navigatie.
o sorry ben net terug van vakantie, maar heb inmidels Igo Primo perfect aan het draaien, en gaat heel goed met zo,n mooi groot scherm.

• BpeterB
IgoPrimo, ergens van het internet gehaald? of een officiele versie.

Ik zit nog eenbeetje in dubio. Zit te twijfelen tussen 2 versies. de een heeft 800 bij 480 de ander 480 bij 270.
Nu wil ik er geen films op gaan kijken ofzo, maar zou je dit verschil zien op een 6 inch?

over het installeren zal ik me dan maar geen zorgen meer maken. Verder nog software draaien?
Pagina: 1