Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista 32 bit] (random) onverklaarbare freezes RAM piekt

Pagina: 1
Acties:

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
Laatste 2 weken merk ik af en toe opeens een hapering van ongeveer 10 seconde op mijn laptop,
hapering als in verschillende programma's die ik op dat momemt gebruik en die vervolgens freezen of lijken vasttelopen, als ik dan eventjes wacht gaat alles daarna weer gewoon normaal zijn gangetje.

ik heb een screenshot gemaakt van hoe deze pieken eruit zien in mijn taakbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaexpression.nl/uploadbin/RAMpiek.jpg

Het systeem waarop dit gebeurt is een SONY vaio VGN-FZ21M laptop.
2GB 800mhz RAM
2.0GHz core 2 duo T7250

programma's die draaiden teriwjl ik dit probleem had:
Firefox, internet explorer, photoshop, indesign, messenger live, fillezilla, bittorrent, windows media player, VLC.

niet allemaal tegelijk draaiend natuurlijk. maar je ziet wel dat dit er veel verschillende zijn..
waar heb ik last van en hoe verhelp ik dit vrij irritante euvel?

mijn laatste foto's op flickr

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

En als je de Task Manager gewoon een tijd open laat staan op het Process tabje en daar sorteert op CPU gebruik om te zien wat er zo piekt? (En een tijdje op Memory gebruik)

https://powershellisfun.com

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
mijn cpu gebruik heb ik nog niet gechecked, maar het vreemde is dat het geheugen gebruik volgens taskmanager gelijk bleef terwijl als ik terugkeek op de grafiek er wel zo;n piek opstond..

bijvoorbeeld, firefox als grootste verbruiker van het geheugen bleef gedurende zo;n piek gewoon 74.000kb verbruiken net als daarvoor en erna..

Ik begin bijna te twijfelen aan mijn wisselbestands geheugen op de harde schijf..dat hij dat tijdelijk aan wil spreken en dat niet lukt of iets dergelijks.. ik heb namelijk wel 2 partities met op de 1 windows, met nog zo'n 10gb over en een secundaire 10gb partitie voor wat films en die is bijna vol 1gb over,
misschien staat die 2de partitie ingesteld als wisselbestand dump schijf? hoe check ik dit?
verder nog suggesties

mijn laatste foto's op flickr

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Hi,

Wat ik als eerste even zal proberen is al je drivers checken en updaten... Er kan altijd zo'n brak dingetje tussen zitten die niet helemaal lekker werkt. De hdd in je laptop is een 5400RPM maar dit zou geen 10sec vertraging op moeten leveren. Wellicht in de toekomst een SSD? ;)

Ik vraag mij trouwens even af... er zou een 200 GB disk zitten in die sony van je. Hoeveel films heb je er op staan? ;) (of heb je veel high def films?)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

expression schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:58:
misschien staat die 2de partitie ingesteld als wisselbestand dump schijf? hoe check ik dit?
verder nog suggesties
In de System Properties onder Advanced, Performance settings. Stel daar gewoon een vaste pagefile van 4Gb in (Min en Max) op een partitie, dit zou voldoende moeten zijn.

https://powershellisfun.com