Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE 8 link werken niet

Pagina: 1
Acties:

• mcik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 10:48
Ik heb het volgende probleem,

Het gaat om windows 7 pro pc met ie 8,
Als ik bijvoorbeeld in ie 8 de links van bijv www.geenstijl.nl probeer te openen
gebeurd er gewoon helemaal niks. :/
Zelfs geen errors etc.
Als ik dezelfde links in firefox of chrome probeer te openen is er niks aan de hand.
kan iemand mij helpen misschien ?!??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dus je gaat naar een willekeurige website toe, en als je op een willekeurige link klikt gebeurt er niets? Hetzelfde probleem heb je op bijvoorbeeld Google? Welke plugins heb je geïnstalleerd in IE?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

mcik schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:01:
Ik heb het volgende probleem,

Het gaat om windows 7 pro pc met ie 8,
Als ik bijvoorbeeld in ie 8 de links van bijv www.geenstijl.nl probeer te openen
gebeurd er gewoon helemaal niks. :/
Zelfs geen errors etc.
Als ik dezelfde links in firefox of chrome probeer te openen is er niks aan de hand.
kan iemand mij helpen misschien ?!??
Misschien moet je je urlmon.dll even op nieuw registreren en eens kijken naarhoe up to date te antivirus software is die je gebruikt

• mcik
njah als ik op links van bijv. google klik is er helemaal niks aan de hand.
Het lijkt dat links naar andere websites niet werken?
Het is echt een heel vaag probleem

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geen meldingen in je Application Log van IE? Grijpt je Anti-Virus misschien in op een bepaald type link? Misschien deze pagina eens checken? http://www.brighthub.com/...tform/articles/44681.aspx

https://powershellisfun.com

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 07:12
Ik heb hetzelfde probleem ik kan alleen beter uitfilteren wanneer het gebeurt. Ik draai Win 7 met IE8. Wanneer ik in dit topic op de eigen links van het forum klik bv "geplaatst op zondag etc...." dan werkt de link wel in zowel de 64 als de 32 bit versie. Wanneer ik echter op de links klik die in de post zelf staan, bv die van geenstijl.nl dat werkt die link alleen NIET in IE8 32 bits versie en wel in de 64 bits?

Aanvankelijk werkte op mijn systeem geen enkele link in de office applicaties, maar dat heb ik kunnen oplossen door de browser in standaardprogramms eerst uit en dan weer aan te zetten en even op en neer te switchen tussen de IE8 als standaad browser en Firefox als standaard browser.

As beveiliging gebruik ik uitsluitend MS security essentials.

[ Voor 4% gewijzigd door RedGolf op 03-12-2009 07:57 ]

Verwijderd

RedGolf schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:35:
Wanneer ik echter op de links klik die in de post zelf staan, bv die van geenstijl.nl dat werkt die link alleen NIET in IE8 32 bits versie en wel in de 64 bits?
Dan is des te relevanter welke addons je geinstalleerd hebt. De meeste addons werken namelijk alleen in de 32 bits versie. (geldt trouwens ook voor veel adware, spyware). Dit is mogelijk te testen door IE8 zonder extensies/addons op te starten

Het valt ook zeker aan te bevelen om in ieder geval even uit te testen of je url monitor en je actxpry te herregistreren (en IE8 te herstarten) omdat sommige software programma's deze uitschakelen/overrulen.
(als admin op de commando prompt)
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 actxprxy.dll

• RedGolf
Het is een hardnekkig geval. Ik heb urlmon.dl en actxprxy.dll opnieuw geregistreerd zonder foutmeldingen. Dat loste niets op. Vervolgens heb ik alle add ons er afgegooid, IE8 uitgeschakeld - herstart en weer ingeschakeld, geen resultaat. Java is er ook helemaal vanaf, de vm helper heb ik er echter via regedit uitgehaald. Er stonden op een gegeven moment 2 identieke java's in de add ons met een helper VM klasse. Die laatste ging er niet uit met uninstallen en daarom heb ik in het register 2 sleutels verwijderddie naar de bewuste dll verwezen. Java is er nu af, maar ook geen resultaat.

En dat alles alleen in de 32 bits IE8, zucht.

Wat ik dus echt niet begrijp is dat de links hier 'links' op de site allemaal werken, behalve onderin dus "Tweakblogs, Computableheadlines en CRN Headlines" niet.

[ Voor 11% gewijzigd door RedGolf op 03-12-2009 21:57 ]

Verwijderd

RedGolf schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:18:
Wat ik dus echt niet begrijp is dat de links hier 'links' op de site allemaal werken, behalve onderin dus "Tweakblogs, Computableheadlines en CRN Headlines" niet.
Heb je die specifieke links al eens bekeken met de ingebouwde development tools van IE8 ?

• RedGolf
Ik begrijp er steeds minder van. Wanneer ik deze pagin opsla (bronweergeven->Html Bron opslaan) op mijn bureau, en hem vervolgens met de 32 bits versie open maak, werken alle links zo als het hoort, ik zie dan ook niets bijzonders aan de broncode, maar via het web nog steeds hetzelfde probleem met bepaalde links. Het zelfde gebeurd wanneer ik een pagina van geenstijl.nl lokaal opsla, dan werkt het ook goed.

Wanneer ik met de muis over de links beweeg, verschijnt wel het vingertje en de link verkleurt, maar bij klikken gebeurt er niets :(

• RedGolf
Mijn probleem is eindelijk opgelost, maar dat was wel ff zoeken.

Uiteindelijk heb ik op de social networks van microsoft dit gevonden.

Een lang verhaal kort, de problemen zijn veroorzaakt door waarschijnlijk het installeren van Java 64 bit. Ik kreeg Java er ook niet op de normale manier vanaf en heb uiteindleijk CCleaner de boel helemaal opgeruimd.

Door hierboven genoemd script te draaien, is het register kennelijk weer gecorrigeerd en nu werken zowel de 32 als 64 bit IE8 weer.

Ik hoop dat een ander er ook wat aan heeft want ik ben er bijna een week ieder avaond mee zoet geweest.

Cheers >:)

• mcik
RedGolf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:50:
Mijn probleem is eindelijk opgelost, maar dat was wel ff zoeken.

Uiteindelijk heb ik op de social networks van microsoft dit gevonden.

Een lang verhaal kort, de problemen zijn veroorzaakt door waarschijnlijk het installeren van Java 64 bit. Ik kreeg Java er ook niet op de normale manier vanaf en heb uiteindleijk CCleaner de boel helemaal opgeruimd.

Door hierboven genoemd script te draaien, is het register kennelijk weer gecorrigeerd en nu werken zowel de 32 als 64 bit IE8 weer.

Ik hoop dat een ander er ook wat aan heeft want ik ben er bijna een week ieder avaond mee zoet geweest.

Cheers >:)
ik ga het eens proberen bedankt alvast !!

• mcik
mcik schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:02:
[...]

ik ga het eens proberen bedankt alvast !!
ik heb het geprobeerd maar die fix fixte het niet.
vervolgens heb ik combo fix geprobeerd en daarna werkte het weer prima !!

iedereen bedankt !
Pagina: 1