Toon posts:

Aldi PC - Te mooi om waar te zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.559 views

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, nee, ik ben niet van plan deze pc te kopen, maar dit wou ik even met mijn 'mede-tweakers' delen.

Ik was net even weer op de Aldi site aan het kijken, en wat zie ik daar tot mijn verbazing staan?

Deze pc.

Je denkt nu vast, no way, dat is de Aldi ja, daar koop je geen goede PC's.

Nou het leek mij dus wel redelijk.

- Intel Core i5 Processor
- 1TB harde schijf
- 4GB RAM
- Nvidia GeForce GT240

Oké, nu staan er geen merken bij, maar die videokaart is sowieso geen merkloos dingetje, en die processor ook zeker niet dacht ik zo.

Voor 't zelfde geld zijn de HDD en de reepjes RAM van een flutmerk, maar dat staat er niet bij.

Iemand ervaring met Aldi pc's?
Een maat had een paar maanden gelenden ook ongeveer soortgelijkige pc bij de Aldi gekocht, voor minder dan 500 euro, en die staat nu ook nog steeds probleemloos te ronken.

Hulde voor de Aldi dan maar.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aldi pc's zijn leuke budget systemen, upgraden moet je niet te snel aan denken, de hardware is redelijk op maat gemaakt, dus bij een zwaardere grafische kaart, heb je ook snel een andere voeding nodig.

de GT240 zal geen extreme gamer kaart zijn, maar een spelletje moet je er wel mee kunnen spelen, alleen dan hoogstwaarschijnlijk de zwaardere niet in een hoge resolutie.

Zie ook: BatmanHorizon in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."

[ Voor 12% gewijzigd door Vincentio op 29-11-2009 17:50 ]

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

De prestaties van de kaart liggen tussen die van de 9600GT en de 9800GT, en zijn vergelijkbaar met die van AMD's ATI Radeon 4670.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Die Medion PC's bestaan uit compenten van a-merken die ge-rebrand zijn. Al die pentium 4's waren msi moederborden met MSI videokaarten zonder label. Geen idee hoe dat nu zit, weet wel dat die dingen echt prima zijn.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12 22:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Er is niets mis met Medion PC's in het algemeen. Maar je moet ze niet willen upgraden inderdaad, dat kost je uiteindelijk altijd meer geld dan je aanvankelijk in gedachten had.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

16 gb zal niet gaan functioneren , want ik neem aan w7-32, dus ik laat 'm maar staan. verder mooi kastje.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-12 21:07
Mijn ervaring met medion(aldi) pc's is dat ze in eerste instantie veel prestaties leveren voor weinig geld. Alleen je kan moeilijk of niet upgraden zoals hierboven al is aangegeven en mijn ervaring is dat ze niet oud worden. Na een paar jaar (lees net na de garantie) vallen ze vaak van ellende uit elkaar. Gewoon spontaan moederborden die stuk gaan. Ik heb zoveel van die P4 sersie gehad die allemaal een kapot moederbord hadden, allemaal na een jaar of 2.

Dus voor de korte termijn kan je er prima mee komen. Wil je er langer mee doen, dan zou ik toch ergens anders naar kijken met degelijkere onderdelen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: Je kunt de aanbieding noemen in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 6

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-12 03:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier en ook hier meer informatie over dit systeem en wat voor onderdelen er gebruikt zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 30-11-2009 02:41 ]

"When you grow up your heart dies"

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
Tnx voor het delen!! Dit systeem lijkt me wel wat. Ik zat toevallig net 5 minuten geleden op Alternate een systeem te configureren om binnenkort aan te schaffen, maar de totaalprijs van het systeem viel me nog knap tegen.

Toevallig bevat dit systeem een hoop onderdelen waar ik net naar zat te kijken. Dit lijkt me ook wel een goed systeem om later nog wat in te investeren, misschien een SSD en BluRay brander als de prijzen wat gezakt zijn...

End of Transmission

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.