Het valt me sinds enige tijd op dat mijn witte MacBook (specs later) niet meer sluimert zodra de batterij leeg is. De batterij wordt in principe gewoon elke dag gebruikt, al ben ik de laatste maanden niet echt meer bezig geweest met actief kalibreren van de batterij zoals Apple dit aanraadt.
Wat er dus gebeurt is het volgende:
- De batterij loopt netjes leeg en tussen de 5% en 10% verschijnt er een melding dat de batterij bijna leeg is en dat de computer bijna gaat sluimeren.
- De batterij blijft een tijdje op 0% hangen waarna de MacBook gewoon uitvalt en niet sluimert zoals ik dat verwacht.
Eerder viel hij op 0% stand in sluimer.
CoconutBattery meldt het volgende:

Ik heb het volgende geprobeerd om dit probleem proberen op te lossen:
- Downgrade naar 10.5 Leopard, hetzelfde gebeurt in Leopard.
- PRAM reset, SMC reset.
- Instellingen van voorkeurenpaneel Energiestand teruggezet op de standaardinstellingen.
- Geprobeerd te kalibreren, maar ik kan Apple's instructies niet afmaken (5u laten sluimeren) want hij valt direct uit op 0%.
Ik weet niet meer wat ik er verder aan kan doen. Als dit een defect is, dan neem ik aan dat Apple mij voorziet van een nieuwe batterij? MacBook heeft nog garantie tot augustus 2010 (dmv. AppleCare).
MacBook wit mid 2007
Core 2 Duo 2GHz, 2GB RAM, 80GB HD
Mac OS X 10.6.2
Wat er dus gebeurt is het volgende:
- De batterij loopt netjes leeg en tussen de 5% en 10% verschijnt er een melding dat de batterij bijna leeg is en dat de computer bijna gaat sluimeren.
- De batterij blijft een tijdje op 0% hangen waarna de MacBook gewoon uitvalt en niet sluimert zoals ik dat verwacht.
Eerder viel hij op 0% stand in sluimer.
CoconutBattery meldt het volgende:
Ik heb het volgende geprobeerd om dit probleem proberen op te lossen:
- Downgrade naar 10.5 Leopard, hetzelfde gebeurt in Leopard.
- PRAM reset, SMC reset.
- Instellingen van voorkeurenpaneel Energiestand teruggezet op de standaardinstellingen.
- Geprobeerd te kalibreren, maar ik kan Apple's instructies niet afmaken (5u laten sluimeren) want hij valt direct uit op 0%.
Ik weet niet meer wat ik er verder aan kan doen. Als dit een defect is, dan neem ik aan dat Apple mij voorziet van een nieuwe batterij? MacBook heeft nog garantie tot augustus 2010 (dmv. AppleCare).
MacBook wit mid 2007
Core 2 Duo 2GHz, 2GB RAM, 80GB HD
Mac OS X 10.6.2