Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 18:22
Ik heb een probleem bij het installeren van windows xp op een Compaq Deskpro EN6/P1000SFF desktop PC.

De Windows XP installatie blijft hangen na "de hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd". Het lampje van de HDD en CDROM gaan beide uit. Hij blijft dus al hangen voor de F6 melding over installatie van SATA drivers.

Ik heb diverse Windows XP cd's geprobeerd (XP Pro, XP Pro+SP1, XP PRO+SP2, XP PRO+SP3, XP HOME+SP2, XP HOME+SP3) en alle hebben hetzelfde probleem. Windows 2000+SP4 en Vista Ultimate werken wel.

Ook het uitzetten van Sound, Netwerk, ACPI en bijna alles wat ik kon uitzetten in de BIOS heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.

Voordat ik begon met de installatie stond Windows XP Pro op deze pc, dus het moet wel kunnen....
Op Google gezocht naar een oplossing, maar kwam helaas niks tegen wat helpt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt, of weet iemand een oplossing?

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kun je in de bios de SATA modus van AHCI naar IDE veranderen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Nee, die optie is er niet, maar is ook niet nodig. Dit moederbord heeft geen SATA. De harde schijf is via PATA aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

msreuver schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:19:
Nee, die optie is er niet, maar is ook niet nodig. Dit moederbord heeft geen SATA. De harde schijf is via PATA aangesloten.
Kwam door de "Hij blijft dus al hangen voor de F6 melding over installatie van SATA drivers." in je TS, my bad :)

Hij stopt dus al voor de F6 vraag, op dat moment zoekt hij naar een floppydrive om te kijken of je daar een diskette in hebt zitten volgens mij.. (Zit er een floppydrive in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Ja, er zit een floppydrive in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kan het niet aan je cd liggen? (Of heb je echt meerdere cd's liggen van XP of gebruik je steeds weer dezelfde (mogelijk slechte) Rewritable?) Andere cd-speler proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je alleen USB toetsenbord etc erin zitten?

Zoja, doe eens een PS/2 toetsenbord en laat de muis eventjes los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Ik heb steeds andere cd's geprobeerd. Zowel met Nero als Imgburg op max. snelheid en lagere snelheid gebrand. Maar ik kan het nog proberen met een andere cd-speler.

Het toetsenbord is op PS/2 en de muis is een USB aangesloten op de PS/2 (via verloopstekker.) Ik zal vanavond ook eens een andere muis proberen...of even losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Windows XP wil niet lukken, ik heb daarom Win2000 geïnstalleerd en vanuit Win2000 de Win XP installatie gestart. Er wordt een bootmenu aangemaakt. Als ik na een herstart tijdens de XP installatie, in het bootmenu weer voor XP kies, dan blijft het systeem weer hangen (exact hetzelfde zoals het opstarten met de winxp install cd). Zou het een probleem van de harddisc kunnen zijn?
Ik heb c primair 40GB en de rest als logisch station d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

msreuver schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:33:
Windows XP wil niet lukken, ik heb daarom Win2000 geïnstalleerd en vanuit Win2000 de Win XP installatie gestart. Er wordt een bootmenu aangemaakt. Als ik na een herstart tijdens de XP installatie, in het bootmenu weer voor XP kies, dan blijft het systeem weer hangen (exact hetzelfde zoals het opstarten met de winxp install cd). Zou het een probleem van de harddisc kunnen zijn?
Ik heb c primair 40GB en de rest als logisch station d.
Of de controller? Je gebruikt de standaard onboard controller of een PCI kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Standaard onboard controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
probeer eens een bios reset, dit soort dingen heb ik in het verleden zeer vaak meegemaakt. Na een totale reset van het bios werkte het wel gewoon weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Ik had de bios al gereset en ook de batterij verwijdert. Dit heeft niet geholpen.
Ik heb nu Vista erop gezet, en krijg deze melding tijdens het opstarten:
warning: unrecognized partition table for drive 80. Please rebuild it using à Microsoft compatible FDISK tool (err=3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou voor de zekerheid toch maar even een programmaatje van de fabrikant van de HDD een nachtje laten draaien om te kijken of de HDD nog wel helemaal 100% is :)

En data backuppen natuurlijk, als er nog belangrijk spul op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 19:32
0-format je schijf is met de tool van de fabrikant van de schijf (meestal wel te vinden op de UBCD). Het lijkt erop alsof je partitie tabel niet goed is ofzo. Door hem te 0-formatten maak je hem gewoon helemaal leeg, en daarna kan je (als de xp installatie start) weer nieuwe partities aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msreuver
Bedankt voor alle hulp :) . Ik heb via het netwerk alles gebackupt, en daarna via een 0-format de (Maxtor)schijf helemaal leeg gemaakt. Windows XP is nu aan het installeren en zo te zien gaat alles goed.
Maxtor heeft trouwens 2 tooltjes voor de 0-format: een snelle en een volledige.
Bij de snelle methode ging het toch niet helemaal goed en startte de computer tijdens het opstarten van de installatiecd spontaan opnieuw op, maar na een volledige 0-format ging het goed.
Pagina: 1