Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

POST beep Generator, welk programma hiervoor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb even op internet/ tweakers gezocht naar iets om moederbord geluiden mee te maken, de toonhoogte en herhaling en vorm mee te controleren, maar ik heb niks gevonden.
Ik heb gezocht naar
post, beep, tone, generator, motherboard, sound, motherboard speaker of een combi hiervan. Toch niks gevonden, heb wel gehoord dat deze programma's bestonden, weet iemand hier iets voor?

Verwijderd

bedoel je iets om 8-bit geluidjes te maken? link volgens mij bedoel je die...

Verwijderd

Topicstarter
dit ziet er ook leuk uit! maar volgens mij komt dit geluid uit de speakers, en ik wil graag moederbord geluidjes kunnen manipuleren :)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 21:42
Leesvoer: Wikipedia.

Verwijderd

Volgens mij heb ik dat vroeger wel eens gedaan met Pascal Wikipedia: Pascal (programmeertaal)

Verwijderd

klasgenoot heeft het ooit eens gedaan in de bash shell van linux.

Verwijderd

Topicstarter
@ Mr Kips, ik weet wel wat het is, ik zoek alleen een programma om het aan te sturen :)

Ik wil zoals beschreven een programma downloaden, niet zelf programmeren..

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
je kunt linux met de pcsp driver gebruiken bijvoorbeeld. anders zoeken op beep 'pc speaker beep' en dergelijke, je komt vast wel wat tegen, ik kwam in ieder geval wel wat tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 01-12-2009 14:09 ]

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

In windows heb je dit:
[DllImport(KERNEL_NATIVE_LIBRARY, CallingConvention=CALLING_CONVENTION, SetLastError=true), SuppressUnmanagedCodeSecurity]
public static extern bool Beep(int frequency, int duration);

K'heb het ook ooit gedaan in vb6 en later in c#. We hadden een eigen xml formaat waarin we hele liedjes opsloegen (thunderbirds theme song) en hebben ook nog een convertor gebouwd voor een toenmalig ringtone formaat waar ik de naam niet meer van weet (had basically ook al de freq & duration).

Samen met een kleine scheduler @ random pc zorgde dat op school voor redelijk wat hilarische momenten.

Als je wil kijk ik nog wel eens of ik er nog iets van heb (source, liedjes)?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Apache schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:12:
Als je wil kijk ik nog wel eens of ik er nog iets van heb (source, liedjes)?
Als hij het niet wil, wil ik het wel O-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien dit puur over software gaat, hoort dit niet in de hardwarefora.

Move PMG->CSA

Verder is het geen overbodige luxe om te melden onder welk OS je programma in kwestie wilt draaien. Oplossingen in de Bash-shell zijn onder Windows niet zo relevant, omgekeerd kun je onder Linux (of DOS, of...) weinig met VisualBasic...

Oslik blyat! Oslik!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

AE86 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:15:
[...]

Als hij het niet wil, wil ik het wel O-)
Hier kan je het vinden:
http://bbox.homelinux.net:8080/~blacky/xps.zip

Bevat één xml file van de thunderbirds theme en dan een zeer crappy .net appje waar ik de source niet meer van heb (het is singlethreaded, dus blijft door gaan tot het einde zonder dat de ui reageert ... ik was nog jong!)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden, had een tijdje niet gekeken en nu ineens een stortvloed aan reacties :)
Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan, intussen ook nog een ander programmaatje van een kennis gekregen..
Pagina: 1