Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rackable Systems C2004 start niet op. Geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• dsmink
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:28
Op zaterdag 28 november 2009 heb ik een systeem gekocht op de HCC dagen.
Het was geen duur systeem, daarom heb ik de gok genomen.

Het betreft een rack server :
  • Rackable Systems
  • Type: C2004
  • 2U
  • Duo Opteron 2.5GHz
Zelf heb ik daaraan toegevoegd:
  • 2x 250GB Sata schijven van WD.
  • 4x 512MB ECC DDR geheugen op 266MHz
Alvorens ik het geheugen in bezig had, heb ik het systeem getest. Echter, ik kreeg 8x een BEEP en daarmee was ook alles gezegd. Ik heb geen documentatie over het systeem, maar de BEEPS geven ongetwijfeld aan dat er geen geheugen aanwezig is.

Vandaag het geheugen gekregen van een collega. Uiteraard meteen geprobeerd. Maar nog steeds heb ik geen beeld. Ondanks dat ik geen BEEPS meer hoor, gebeurd er ook helemaal niets. De Harde schijf wordt herkend (controle lampje). De Numlock van het toetsenbord gaat wel aan, ik kan het uit zetten. Weer aanzetten, maar na een paar seconden heb ik daar ook geen invloed meer op.

Ik heb echter het vermoeden dat uit de 30 systemen die er stonden ik weer precies diegene heb weten te pakken die niet functioneerd.

Ik kan er wel een console op aansluiten. Wellicht dat dat iets duidelijk maakt. Zo'n kabel kan ik vast wel regelen!

Wellicht herkent iemand het probleem? Kan ik er iets aan doen? Of zal ik het bij het grofvuil zetten?

• RonnieLwd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024

RonnieLwd

Sukkel

Heej,

ik heb het zelfde systeem vandaag gekocht en het zelfde probleem doet zich bij mij ook voor.

Ik weet zelf ook niet wat het is.

• Technoid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 11:14

Technoid

VCDS 058

Ik sluit me er ook bij aan.
Zelfde probleem.
Zelfs in elk bankje 256mb ddr werkt niet. :(
Ben gewoon opgelicht door die engelsman
Achjah 25 euro blijft een koopje maar ook duurkoop voor iets wat niet werkt!
Welk bedrijf was die van? Daar heb ik ook niet helemaal opgelet. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Technoid op 29-11-2009 22:48 ]

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 09:36
Ik heb er ook eentje meegenomen gisteren.

Vandaag inderdaad ook aan het stoeien geweest met de server maar ik heb ook dezelfde problemen.

Ik ga morgen kijken of ik morgen een console kabel kan lenen, misschien dat deze iets oplevert.

Verwijderd

Misschien eens even uitzoeken welk moederbord er nou precies in zit en welk geheugen daar bij hoort.
Als je dat weet kun je ook de beep codes opzoeken.
niet dat je ECC en non-ECC door elkaar gaat gooien...

• dsmink
Lol... ik ben dus niet de enige met het probleem. Hebben jullie ook allemaal 8 beeps? Volgens mij waren het er 8 BEEPS zonder geheugen!

Ik heb nu in ieder geval een console kabel weten te regelen op de zaak. Eens kijken wat dat opleverd. Weet iemand... Als ik die console aan zou sluiten op de COM port van mijn andere machine, dan kan ik toch gewoon zien wat er op dat scherm zou moeten gebeuren?

Heb het ooit eens mogen zien / doen met een Cisco Switch, waar ik gewoon in het Unix OS kwam. Verder geen ervaring mee.

• joassens
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08-2024
Geweldig!

Ik heb daar ook 4 Stuks van, die bordjes laten zich in ieder geval niet foppen!

Errst dien je de CMOS te clearen, anders heb je geen beeld, |:( wel is het zo dat er nog ergens een jumper is die de videokaart in of uitschakelt, hou daar rekening mee. :)

Zelf heb ik de nieuwste BIOS ingepompt met een USB Stick... (handy :D)
hoe en wat is ergens op tweakers te vinden of anders is Google je beste vriend...

Verder heb ik Windows 2003 64 Bit geïnstalleerd, wederom, lang leven de flash disks en BartPE!

al met al, ze zijn het geld zeker waard! maar je moet er wel moeite voor doen, het zijn geen pc's!

Succes! :+

Joass

Voor de mensen die ervan af willen, ik zoek er nog 2 of meer!

[ Voor 24% gewijzigd door joassens op 30-11-2009 11:19 ]

• dsmink
@ JOASSENS

Kun je eens iets meer vertellen over het CMOS clearen en over het BIOS?

Ik denk dat er wellicht nog meer mensen zijn op dit forum die je hulp enorm zouden waarderen. Ik in ieder geval wel. Ik was namelijk al helemaal bang dat het apparaat niet zou werken.

CMOS heb je gecleared door de batterij eruit te halen? En heb je enige omschrijving welke jumper we moeten hebben? Er zitter er namelijk nogal een paar :D Wellicht een fototje of zo?

[ Voor 68% gewijzigd door dsmink op 30-11-2009 10:46 ]

• joassens
Tuurlijk!

Om de CMOS te clearen is het wel ff irritant, je moet de harddisk bay uit elkaar halen en de raid controller ook (wel voorzichtig doen want je kan de kaart kapot krijgen als je niet goed oplet). Daaronder zie je de batterijtje van de MOBO. Precies naast de batterij zie je twee set jumpers, en als je de voorkant van de server richting jou hebt, bevind de juiste jumper zich aan de rechter onderkant van de batterij.

Wel 1 ding, verplaats de jumper in standby toestand, start hem niet op! het schijnt dat je zo de bios ken beschadigen! voor de mensen die geduld hebben kunnen ook de batterij even 30 minuten uit de MOBO halen...

ff geheugen erbij op de DIMM slot nummer 0 (staat op het moederbord) en je hebt beeld!

SUC 6!

[ Voor 10% gewijzigd door joassens op 30-11-2009 11:19 ]

• dsmink
Tnx Man! Ik denk dat er vanavond weer heel wat peeps aan de slag kunnen :)

Vet balen dat je overdag moet werken he :D

• joassens
Idd!

Even waarschuwen van tevoren... HET IS VEEL WERK!!! no joke!
wel is het zo dat het prima game servers zijn... daarom zoek ik er nog 2....

ben namelijk bezig om een hosting bedrijf te starten, en dit zijn daar prima voor! ;)

Wel balen dat ik in Roermond ben, toen ik achterkwam dat ze werkten was Utrecht net te ver weg... 8)7 |:(

• dsmink
Lol.... Veel werk? Het uit elkaar slopen bedoel je? Maar die harddisk bay kan je toch gewoon los schroeven en dan omhoog klappen? Tenminste zo werkt dat bij mijne. Ik neem aan dat het daaronder zit namelijk.. op het mobo (yeh, waar anders). Als je namelijk die 2 schroeven losdraait aan de zijkant (die grote met ribbels), ten midden van je kast, net achter die bay, kan je de bay gewoon naarvoren halen en dan openklappen.

[ Voor 8% gewijzigd door dsmink op 30-11-2009 11:20 ]

• RonnieLwd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024

RonnieLwd

Sukkel

aah top joassens met die info kan ik wel wat mee

Thnx :D

• joassens
nou de CMOS niet, dat is zo gedaan...

het gaat mij om de softwareinstallatie en de BIOS. Houd er rekening mee de dat ACPI versie van de BIOS is INCOMPATIBEL voor VEEL MICROSOFT PRODUCTEN!!! :(

ben gewaarschuwd!

Ik heb windows server 2003 moeten patchen en de ACPI ondersteuning moeten uitzetten...

veel SUCCES!

[ Voor 56% gewijzigd door joassens op 30-11-2009 11:29 ]

• m server 2003
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 23:42
Ik heb hem ook gekocht geen problemen
misschien is er bij jou iets mis met een van de processors
matthijs

• dsmink
Ah.. oke. De Bios, maar dat is denk ik gewoon software op een USB-Stick die gewoon boot? Was die update dan nodig na het flushen van de CMOS? Ik ga er gewoon FreeBSD op rammen als ik dat kreng werkend heb. Installatie daarvan zal wel met 10 mins done zijn :)

• joassens
De bios update niet per-se, er zijn wat dingetjes waar je merkt dat ie er toch sneller mee is.
en inderdaad, die dingen die hebben er geen moeite met het booten vanaf usb (wat tevens een enorme pluspunt is!) wel maakt het makkelijker om de netwerkkaarten eerst in de BIOS uit te schakkelen, dan gaat het booten een stuk sneller! (als je geen PXE gebruikt uiteraard) :P

Via PXE booten heb ik ook al geprobeerd via WDS, uiteraard, geen windows Vista, 7 en 2008 8)7 . Voor de rest is het wel goed mee te werken. Mocht iemand toch deze versies erop kunnen knallen, graag posten... :P

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Top heb het batterijtje eruit heb geduld :P
Maar waar haal je de drivers en bios update weg?
Gr.

Btw het is socket 940 voor de info met veel te veel koelpasta eronder!
Klik hier! dat is hem!

[ Voor 60% gewijzigd door Technoid op 30-11-2009 12:35 ]

• joassens
Als je me nog 2 van die servers regelt, vertel ik het jou... ;)

nee hoor grapje... je kan deze hier http://www.accelertech.co...eron/ato2161i-dib_drv.php vinden.. HDAMA is denk ik overgenomen door accelertech, want de BIOS werkt er perfect op...

alhoewel, wie deze niet nodig heeft, ik neem ze graag af!

mvg

[ Voor 14% gewijzigd door joassens op 30-11-2009 12:36 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

joassens schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:34:
Als je me nog 2 van die servers regelt, vertel ik het jou... ;)

nee hoor grapje... je kan deze hier http://www.accelertech.co...eron/ato2161i-dib_drv.php vinden..

mvg
bedankt!
Ik ga er eerst eens mee stoeien heb al 3 andere servers als deze nou sneller is houd ik hem anders hoor je direct van me
denk het haast wel heb nu een 1u ibm met 2x een pentium 3 1,4 ghz :9~
maja deze kost wel meer in deze kast

[ Voor 10% gewijzigd door Technoid op 30-11-2009 12:42 ]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 15:55
Als je me nog 2 van die servers regelt, vertel ik het jou...

nee hoor grapje... je kan deze hier http://www.accelertech.co...eron/ato2161i-dib_drv.php vinden.. HDAMA is denk ik overgenomen door accelertech, want de BIOS werkt er perfect op...

mvg
Arima.

Systemen worden oa. door SGI uitgegeven.

Hou rekening dat DDR1 ECC niet werkt. Je moet ECC Reg hebben.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Oja 1 tip als je die pci kaart er uit trekt.
Denk er om dat de aansluiting onderop die kaart de hd led al scheef zit toen je hem er uit trok en niet door je eigen schuld ik boog hem dus weer recht maar bij het terug plaatsen begrijp je die reden wel..

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Heb helaas nog geen beeld ondanks de tips..
Volgens tweakers heeft elke cpu beschikking over zijn eigen 4 ram banken moeten er 2 in?
Server vliegt trouwens ook steeds aan ook al druk ik hem uit

• dsmink
Hey, grappig dat je dat opmerkt. Ik heb gisteren avond ook een paar keer gehad, dat het systeem uit zichzelf aanging. Geen idee wat dat moest voorstellen. En volgens mij moet je het RAM geheugen verdelen onder de CPU's ja.

[ Voor 18% gewijzigd door dsmink op 30-11-2009 13:11 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Heb jij al beeld? Ik heb wel die pieps als je geen ram er in doet..

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Hardware Junk schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:43:
[...]

Arima.

Systemen worden oa. door SGI uitgegeven.

Hou rekening dat DDR1 ECC niet werkt. Je moet ECC Reg hebben.
Is dit echt zo? Ik heb alleen maar gewoon standaard kingston geheugen en dat is non ecc

• Hardware Junk
Technoid schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:45:
[...]

Is dit echt zo? Ik heb alleen maar gewoon standaard kingston geheugen en dat is non ecc
Helaas. Dat hoort niet te mogen werken. Systeem zal aan lijken te gaan. Beep codes "wrong mem" of zelfs helemaal niets. Beeld blijft uit. Ventilatoren draaien.

En ligt aan welk model je hebt. Ze zijn er ook met 4bay 3.5" Sata. En dan met zowel socket F (1207) (Arima NM46x) en socket 940 (Arima / Rioworks HDAMA). De 1207 versies moeten ECC Reg DDR2 hebben (non-FB), de 940 ECC Reg DDR1.
Zijn flink meer waard dan 25? die in dit topic leek te vallen. Ben er zelf tijden naar op zoek geweest vanwege short-depth chasis (past in flightcases).
edit:
En eigenlijk alleen in US, ik dacht dat dit merk aanvankelijk niet in Nederland werd verkocht. Èn dat de "HCC" beurs niets meer was dan wat afstandsbestuurbare helicopters...... Als ik dit had geweten, had ik wel ff een kaartje gekocht om enkel een paar van deze kasten op te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hardware Junk op 30-11-2009 14:08 ]

• dsmink
@ DennisB

Nee, ik heb nog geen beeld. Want ik zit momenteel op mijn werk. En die kast die ligt bij mij op zolder thuis. Dus het zal even moeten wachten tot ik mij straks door de file heb geworsteld :/

• joassens
Ach, ik vind ze prachtsystemen!

Het liefste heb ik er 10 :p

maargoed, eenmaal geconfigureerd kan ik ze gebruiken voor games/hosting.

jammer dat de ACPI niet 100% compatibel is met de nieuwste software. Maar tot dusverre ik weet en in kan schatten (D.V.V. Benchmarks en G! onderzoeken) zijn deze machines krachtiger dan Intel Xeons 2.8 en op sommige vlakken verslaat ie zelfs de Xeon 3.4.

Dusjah, daaar kan je toch een paar jaar mee vooruit!

toch fijn voor die paar euro's! :P

• dsmink
@ Joassens
Staat dit ding ook niet op de HCL van ESXi Server? Altijd leuk om een paar virtuele machientjes op te hosten!

[ Voor 32% gewijzigd door dsmink op 30-11-2009 15:22 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

Beetje jammer snap eigenlijk niet helemaal waarom dat wat uitmaakt welk geheugen ecc ecc reg enz wat uitmaakt maarja het is wel wat duurder!

• joassens
@dsmink

Yes, je kan wel mee gaan virtualiseren iig... ik zal er van de week mee experimenteren, ik laat je de uitslag wel weten!

@Dennisb1
ECC geheugen is geheel anders.. heeft te maken met bufferen...

• Hardware Junk
[quote]joassens schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:28:
@dsmink

Yes, je kan wel mee gaan virtualiseren iig... ik zal er van de week mee experimenteren, ik laat je de uitslag wel weten!

@Dennisb1
ECC geheugen is geheel anders.. heeft te maken met bufferen...
[/quote]
Jij haalt ECC en Registered door de war. ECC heeft weinig te maken met bufferen. Toevoegen van registers is wel een buffering. Juist gaat de ingebouwde geheugencontroller van het AMD Opteron platform uit van een buffer, maar heeft geen ECC nodig.
Registered geheugen is fysiek anders, ECC enkel een optie. Derhalve kan dit uitgeschakeld worden, en bij plaatsing zonder ondersteuning, zal het geheugen werken maar zonder fout correctie / detectie.

Heel mooi beschreven in de faq.
4x 512MB ECC DDR geheugen op 266MHz
Tips? Compatible geheugen pakken dus! Als dit ECC Reg is, topicstart iig even aanpassen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hardware Junk op 30-11-2009 19:44 ]

• joassens
In andere woorden veiliger xD

• dsmink
Nou ik heb net de VGA jumper omgezet, maar ik heb nog steeds geen beeld :S
Ik ga even de console kabel halen van beneden... Batterijtje is er ongeveer een uur uit geweest...

Nog tips Joassens?

Console kabel levert ook niets op..

[ Voor 9% gewijzigd door dsmink op 30-11-2009 19:46 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

dsmink schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:16:
Nou ik heb net de VGA jumper omgezet, maar ik heb nog steeds geen beeld :S
Ik ga even de console kabel halen van beneden... Batterijtje is er ongeveer een uur uit geweest...

Nog tips Joassens?

Console kabel levert ook niets op..
Kijk eerst ff je geheugen na... ecc reg..

• dsmink
Pfff. ja ik dacht dat ik het goede had.. maar als ik nu start geeft ie ook geen BEEPS. Dan zou het toch goed moeten zijn zou je zeggen? Even het serienummer inkloppen.. Is het jou nu wel gelukt? DennisB? Btw.. dsmink = Dennis Smink (naamgenoot).

MEM: KVR266X72C25/512 Kingston
512MB 266MHz DDR PC2100 ECC DIMM CL2.5

Zou het t geheugen zijn?

• Swassie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 23:57
Ik zou denken dat het het geheugen is ja. Ik heb geheugen besteld 1Gb DDR per processor ECC Reg. En als het werkt nog 4 x 500Gb erin en je kan een hele tijd vooruit.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:14
Ik heb er zondag ook 1 meegenomen. Heb het ding nog niet eens aangehad, maar heb al wel de handleiding van het bord op internet kunnen vinden ( linkje ). Misschien dat iemand er iets aan heeft.

Daarnaast gaat dit ding niet met vSphere 4.0 werken. Die heeft hardwarematige virtualisatie nodig wat deze opterons niet hebben (geen enkele s940 cpu). ESX3.5 zou wel kunnen. De SATA controller die erin zit (3Ware 9500s-4lp) wordt ondersteund. Het moederbord heeft 2 broadcom chips voor netwerk dus dat zal ook wel goed gaan.

• joassens
@dsmink

De beste manier om te testen is het volgende, heb het nl ook zelf zo getest:

Ten eerste test je het systeem zonder interne geheugen, als die piept, kan het niet aan de cpu liggen, want deze MOBO kan zonder CPU niet gaan piepen. (hij gaat aan en piept niet en gaat op sommige gevallen geeneens uit.

Daarna test je een voor een de CPU's, deze plaats je op socket 0, het moederbord kan nl ook met een cpu werken. Als beide blijken te werken, heb je de CPU probleem uitgesloten.

Ten derde test je het interne geheugen. deze moet aan de dimm slot 0 van socket 0. Deze bevindt zich op de laatste dimm slot van socket 0. (ik hoop dat dit logisck klinkt, de architectuur is iig niet logisch... )
normaal gesproken zit de dimm 0 bij de cpu en in dit geval is het andersom, houd er rekening mee! Want als je het op een andere slot doet, dan spring de server niet tot leven.

Ik hoop dat dit voldoende info is! ;)

• dsmink
Yo... ja.. zover was ik ook. Ik ben gewoon niet in bezit van het goede geheugen. Ik zie alleen in de documentatie die ' Dreamstar ' aanbied dat slot 0 op de 2e plek zit. :)

Check de docu maar eens. 1-0-2-3 is de volgorde :/

• joassens
idd, gelijk heb je... rare volgorde iig... :|

nooit zoiets meegemaakt... :/

Is er nog leven uit dat beest gekomen??? :P

[ Voor 25% gewijzigd door joassens op 02-12-2009 11:19 ]

• dsmink
Neen, nog steeds geen goed geheugen, maar goed.. ik weet waar het probleem ligt. Ben nu zo'n beetje alle bronnen aan het aanspreken om dat geheugen te zoeken. Maar goed.. anders maar een paar reepjes kopen :)

Andere peeps wel al mazzel met hun machientje?

• joassens
de ECC Reepjes zijn wel duur...

Ik heb ze ergens voor 40 Euro Op de kop weten te tikken...

• michel2506
net maar even een reepje ddr registered ecc geheugen van 512 mb besteld om te testen het zal me benieuwen.

Verwijderd

Zo ik ben even blij dat ik dit topic hier tegen kom

ik had de moed al bijna opgegeven en dacht dat ze mij daar
een kapotte server verkocht hadden op de hme beurs,

maar ik begrijp nu als ik het zo lees dat ik toch het verkeerde geheugen heb,

ik had namenlijk 2x KVR 333 X72 C25 / 1G gehaald als ik het goed begrijp is dit dus ecc geheugen
maar juist geen ecc registered en vandaar dat ik geen beeld krijg

kan iemand me vertellen welk geheugen ik dan wel kan bestellen wat zal werken op dit moederbord

Verwijderd

Je kan ECC uitschakelen in de bios, moet je er wel eerst in kunnen komen ;)
Ik krijg de raid drivers niet aan de praat onder WinXPpro. Voor de rest werkt alles!!!!!
Wie weet een oplossing voor de raid drivers?

Verwijderd

Hier heb ik mijn geheugen besteld:

http://www.bc-computerweb...9&linkid=9&/Geheugen.html

512 MB - DDR - PC3200 Geheugen voor servers, werkt bij mij perfect!

• dsmink
Goeie tip... als mijn pa niets vindt, dan denk ik dat ik daar ook maar eens wat ga bestellen!

Verwijderd

http://www.3ware.com/support/download.asp

Hierboven heb ik drivers voor de raidcontroller gevonden, zo te zien werkt het..........

Verwijderd

Hier de HDAMA-G memory testlist.

De goedkoopste reepjes van 1gb die ik heb gevonden zijn van Kingston type KVR400D8R3A/1G €40,- incl. btw.
Ik had zelf nog 2 reepjes liggen en heb 4 van die servers gekocht, heb er nu een getest en werkt perfect.

• dsmink
Ik heb iig net 8 reepjes 512MB ECC REG geheugen gehaald bij die BC Computerweb. Vanavond even in die machine smijten!

Verwijderd

Heb je pc2700 of pc3200 gehaald? op de ene site staat namenlijk wel dat er pc3200 in kan
en op de andere weer niet :?

ben benieuwd of het werkt, zo ja dan ga ik daar ook maar wat reepjes bestellen,

• dsmink
Nee.. verdomme. Ik had om ECC REG geheugen gevraagd, maar goed.. blijkbaar hoort dat niet meer op de labels te staan. Want echt veel info haal je er niet uit. Snelle zoektocht gedaan in die winkel. "Ja het is ECC REG" ... nou mooi niet dus het is DDR2 SDRAM. Kan ik weer terug. PC3200 moet geen probleem zijn echter..

http://cgi.ebay.co.uk/Dua...m414aa32de3#ht_3461wt_863

Verwijderd

Oke dan,

Nou ik weet het wel ik bestel mijn geheugen wel bij interngeheugen.com

• CornéM
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-12-2024
Phew, had net gisteren zelf ook ECC geheugen gekocht bij Informatique ... toen ik vanmorgen dit topic zag snel even gebeld. Bleek dat ze het al zouden gaan verzenden ... Gelukkig nog net op tijd om even te wisselen voor Kingston ValueRam 1GB DDR 400MHz C3 Reg (KVR400D8R3A/1G). Dat zou volgens de Memory list moeten werken :)

• michel2506
Gisteren mijn geheugen binnengekregen en de server gaat nog aan ook :D.

Nu maar eens gaan kijken of ik de processorkoeling wat stiller kan krijgen, hij maakt mij nu iets te veel herrie

[ Voor 20% gewijzigd door michel2506 op 06-12-2009 14:10 ]

• dsmink
Hoop dat ik vandaag net zoveel mazzel heb... Vanmiddag even in de lunchpauze snel dat geheugen omgewisseld in Gouda. We shall see.... *fingers crossed*

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:14
Ik heb de mijne inmiddels ook werkend. Had geen problemen met vga-jumpers of CMOS issues of wat dan ook. Heb ergens 2x 512mb ecc reg. vandaan getoverd, geplaatst volgens de handleiding, en het werkt. Machine boot met een hoop herrie, maar klinkt wel soepel (geen stoffige fans enzo). Ben het wel met michel2506 eens dat de fans wat stiller mogen. Dat wordt dus even kritisch kijken naar de ventilatorconfiguratie binnenkort.

Nu moet ik alleen nog een praktisch nut voor het ding zien te vinden (toch lastig, die impulsaankopen)

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamstar op 07-12-2009 21:41 ]

• dsmink
Yo guys.. het werkt! Ik heb beeld.. helaas deze eerste 2 dagen van de week niet zoveel tijd (lees: GEEN) dus ik zal moeten wachten met een installatie tot woensdag avond. Als ik het goed begrijp dan blijven die fans dus op volle touren draaien? Over het praktisch nut ben ik ook nog niet uit :D

Verwijderd

Ik wacht nu al een week op me geheugen besteld bij informatique heb 2 reepjes KVR333S8R25/512 besteld
maar eerst stond er 1 tot 3 werkdagen, dat is alleen ook weer veranderd in levertijd onbekend.

Ik hoop dat ik dat apparaat ook snel aan kan slingeren

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik heb hier mijn server ook aan de praat gekregen, via ebay 2 gb geheugen gekocht (link). Server lijkt goed te werken maar maakt zoals eerder gezegd wel veel lawaai.

Verwijderd

klopt het dat je in de bios van het moederbord geen hard disk krijgt te zien?

ik krijg het namenlijk niet voor elkaar, waardoor ik dus als ik een os wil booten
de melding krijg dat er geen harde schijven gevonden zijn, maar in de raid controller
heb ik de 2 harde schijven wel goed ingesteld of toch niet ?

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 13:49 ]

• dsmink
Iemand het kreng al werkend gekregen onder VMware ESXi Server?

Zelf heb ik 3.5 (4.0 net gedownload) geprobeerd, maar blijkbaar heeft ESXi moeite met mijn hardeschijven. Ze worden niet herkend.

Wellicht is 4.0 de moeite waard? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

• dsmink
@ Marcow_89

Waarschijnlijk probeer je Windows te installeren? Dan denk ik dat je middels de F6 optie een driver moet aanbieden om je schijven werkend te krijgen. In het BIOS zie je inderdaad je SATA schijven niet.

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

ik wil me ook zo'n systeem kopen. Ze zijn in Duitsland redelijk compleet te krijgen voor rond de 200 euro. Wat ik me afvraag is, kan je hier 2Tb sata schijven aan hangen? misschien dat diegenen die een systeem een jaar geleden in gebruik hebben genomen me hier meer over kan vertellen.

roelbb

• michel2506
Lijkt me geen probleem, volgens mij kent SATA geen beperking voor harde schijf grootte. De 3ware controller die erin zit is wel "slechts" sata1 maar dat lijkt me geen groot probleem voor standaard hdd's.

Zelf heb ik nu alweer iets meer dan een jaar de server draaiden met 4x 250gb in 2x raid1 op windows 2003. Half jaar terug is de raid controller stuk gegaan, maar gelukkig had ik er 2 aangeschaft dus was dat zo opgelost :).

Let wel even op welke versie je koopt, er zijn verschillende modellen in omloop met hetzelfde moederbord met bv onboard sata ipv een raid controller etc.
Pagina: 1