[Windows 7] Geen internetverbinding na opnieuw starten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Het probleem:
Sinds kort maak ik gebruik van Windows 7: Professional (32-bits).
De installatie van het besturingssysteem verliep vlekkeloos en het meeste (software, hardware e.d.) werkt naar behoren – op wat kleine zaakjes na, want ik zit echter met één probleem: telkens als ik mijn laptop en Windows 7 opnieuw start zit ik zonder internetverbinding.

In dit geval is er sprake van een ‘’vaste’’ verbinding – via een Ethernet-kabel. Om verbinding te maken met het internet dien ik handmatig de netwerkadapter uit en in te schakelen.

Wat heb ik al gedaan?
Natuurlijk ben ik, voordat ik mijzelf tot GoT zou toewenden, op zoek gegaan naar een eventuele oplossing voor dit probleem. Via Google stuitte ik al snel op de onderstaande oplossingen:

Oplossingen?

IPv6 & Energiebesparing Netwerkadapter
Op het ene forum werd verteld dat het uitschakelen van het IPv6-onderdeel, in het eigenschappenmenu van de netwerkadapter, een eventuele oplossing kon zijn.
Op een ander forum werd verwezen naar de energiebesparingoptie van de netwerkadapter.

Beide ''oplossingen'' hadden geen effect op mijn probleem.

Drivers
Via dit forum kwam ik er achter dat Windows 7 standaard niet de meest up-to-date drivers download en installeert. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor mijn probleem, omdat ik gebruik maakte van de Windows 7-drivers en niet van de drivers van de fabrikant.
Helaas boden de laatste drivers (20/10/2009) van Marvell ook geen uitkomst.

Extra informatie
• Systeem specificaties: Klik;
• Ik beschik – merkwaardig genoeg – wel over een internetverbinding als ik de laptop en windows opnieuw start en de draadloze netwerkadapter ingeschakeld staat;
• De Davolink DV-201AMR dient hier thuis als modem/router en daarvoor heb ik geen nieuwe firmware kunnen vinden;
• Mijn internetprovider is Tele 2/Versatel - mocht dit relevant zijn.

Command Prompt

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/IPConfigKlein.jpg

Ik hoop dat ik jullie allen bij dezen van voldoende informatie heb voorzien en mocht men nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Kick O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 30-11-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

1. Wat een FANTASTISCHE topicstart. Zo heb ik het nog nooit gezien!!
  2. Ik heb dit probleem ook.
  3. Ik heb het opgelost door alleen maar op stand-by te zetten als ik stop. Soms uit. (eens in de maand)
  4. Dan is het een uur werk om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 30-11-2009 16:05 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier het zelfde probleem. Sinds ik op Win7 draai, had ik via een rechtstreekse verbinding nooit problemen. Nu ik er een router tussen heb zitten heb ik dat ik bij elke reboot me internet het dus niet meer doet. Terwijl op de laptop, waar overigens Win Vista op draait, nooit problemen. Zelfse de Wii heeft gewoon internet.
Durf geen eens me pc meer uit te zetten, omdat ik daarna rustig zo'n half uur bezig ben op het weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Windows7 in stand-by modus zetten werkt wel, maar dat is niet echt een (geschikte) oplossing voor het probleem. Men moet hierbij ook rekening houden met het feit dat een laptop wel eens uit kan vallen, omdat de accu leeg is. Dan heb je in dat geval ook niets meer aan de stand-by modus en moet je alsnog handmatig een internetverbinding tot stand brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelijksoortig probleem gehad met Win 7,
wat ik gedaan had is update van windows + drivers van netwerk kaart, want zoals je weet is windows 7 en ook niet solid proof.
en wat vreemde bij mij was, als ik stand-by zette en weer opstarte dat hij dan ook aangaf dat ik geen internet verbinding had, maar na ongeveer 1~2 minuten gaf Windows opeens dat ik wel verbinding had met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Wat me opvalt aan de screenshots is dat wanneer je geen internetverbinding hebt, als standaard gateway 0.0.0.0 staat, dat is waarschijnlijk ook de reden dat je op dat moment niet op internet kunt.
Hoe staan je TCP/IP instellingen? op handmatig of automatisch? Kun je hiervan eens screenshots maken en posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:56
Idd, weet bijna zeker dat dat de oorzaak is van je probleem. Die 0.0.0.0 gateway!!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
vinniel83 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:54:
Wat me opvalt aan de screenshots is dat wanneer je geen internetverbinding hebt, als standaard gateway 0.0.0.0 staat, dat is waarschijnlijk ook de reden dat je op dat moment niet op internet kunt.
Hoe staan je TCP/IP instellingen? op handmatig of automatisch? Kun je hiervan eens screenshots maken en posten?
Ik hoop dat het onderstaande jullie verder kan helpen. :)

IPv4 & IPv6 TCP/IP instellingen

IPv4 en IPv6

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/IP-Klein.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/IP2-Klein.jpg

Klik één van beide afbeeldingen aan en je wordt doorverwezen naar de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Staat op automatisch dus, dat wil zeggen dat je op je modem/router DHCP ingeschakeld is.
Kun je de DHCP instellingen van je modem/router eens posten?

Kijk ook eens hier: http://social.technet.mic...9a-4447-9de0-aecc41498b04, misschien kun je daar iets mee.

[ Voor 35% gewijzigd door vinniel83 op 01-12-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
vinniel83 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:43:
Staat op automatisch dus, dat wil zeggen dat je op je modem/router DHCP ingeschakeld is.
Kun je de DHCP instellingen van je modem/router eens posten?

Kijk ook eens hier: http://social.technet.mic...9a-4447-9de0-aecc41498b04, misschien kun je daar iets mee.
Daar heb ik de oplossing van mijn probleem gevonden. Hartstikke bedankt! :*)
Het was dus blijkbaar een service genaamd Bonjour. Met dank aan Adobe Photoshop CS 3 daarvoor. ;)
I’ve been happily using various Windows 7 builds for a while now, including the recent release of Windows 7 RC (build 7100). There are many UI improvement that help me be productive – especially on a laptop when not connected to external monitors. The Shell has made significant performance improvements, and while I never found UAC prompts to be an issue I do like that there’s far fewer of them when I’m changing configuration settings while exploring the possibilities.

At home I decided to update our Vista SP1 Media Center to Win7 RC. Almost everything went smoothly except that on boot my machine couldn’t connect to the Internet. When I looked at the Network and Sharing Center, “Unidentified network” showed up. To check my network configuration I dropped into a command prompt and ran “ipconfig /all” only to find that I had a new default gateway address: 0.0.0.0”. Disabling and re-enabling the NIC fixed the issue until the next reboot.

Then I was pointed at KB970313. It seems there’s a race condition at startup – which also seems to have gained a boost with Win7 – where if the Apply Bonjour service starts before my NIC retrieves settings from my router, the default gateway 0.0.0.0 is added. And while their web page claims, “Thanks to Bonjour technology, getting computers and smart devices to work together is as easy as connecting them”, it had quite the opposite effect for me: no connectivity to the outside world.

If you’re having issues connecting and see “Unidentified network”, fixing the issue is fairly easy: disable the service, then disable and re-enable your NIC. Alternatively you can reboot your machine.

1. Click on Start.
2. Type services.msc and press Enter. On Vista you may need to confirm the UAC prompt.
3. Find the Bonjour service. This may be tricky since it’s open source and may not display the same.
But you can check suspected services for the typical path “C:\Program Files\Bonjour\mdnsresponder.exe”.
4. Right click on the service and select Properties.
5. Change the Startup type to Disabled.
6. Click the Stop button. You can then close the Services window.
7. Reboot the machine.

Bron: Klik
En wat mij betreft kan dit topic nu gesloten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem inmiddels ook ogelost. Kwestie van even een andere poort gebruiken op de router.
Hoe makkelijk kan het soms wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Voor mij werkte deze ook. Hieronder nog ff 2 aanvullingen op bovenstaande posts.

De string waar dat bonjour verhaal in staat is : ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##

Als je voor delayed start kiest ipv disable blijft Photoshop inderdaad gewoon werken.

[ Voor 43% gewijzigd door Zilver op 05-01-2010 01:15 ]

Pagina: 1