Het probleem:
Sinds kort maak ik gebruik van Windows 7: Professional (32-bits).
De installatie van het besturingssysteem verliep vlekkeloos en het meeste (software, hardware e.d.) werkt naar behoren – op wat kleine zaakjes na, want ik zit echter met één probleem: telkens als ik mijn laptop en Windows 7 opnieuw start zit ik zonder internetverbinding.
In dit geval is er sprake van een ‘’vaste’’ verbinding – via een Ethernet-kabel. Om verbinding te maken met het internet dien ik handmatig de netwerkadapter uit en in te schakelen.
Wat heb ik al gedaan?
Natuurlijk ben ik, voordat ik mijzelf tot GoT zou toewenden, op zoek gegaan naar een eventuele oplossing voor dit probleem. Via Google stuitte ik al snel op de onderstaande oplossingen:
Extra informatie
• Systeem specificaties: Klik;
• Ik beschik – merkwaardig genoeg – wel over een internetverbinding als ik de laptop en windows opnieuw start en de draadloze netwerkadapter ingeschakeld staat;
• De Davolink DV-201AMR dient hier thuis als modem/router en daarvoor heb ik geen nieuwe firmware kunnen vinden;
• Mijn internetprovider is Tele 2/Versatel - mocht dit relevant zijn.
Ik hoop dat ik jullie allen bij dezen van voldoende informatie heb voorzien en mocht men nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank!
Sinds kort maak ik gebruik van Windows 7: Professional (32-bits).
De installatie van het besturingssysteem verliep vlekkeloos en het meeste (software, hardware e.d.) werkt naar behoren – op wat kleine zaakjes na, want ik zit echter met één probleem: telkens als ik mijn laptop en Windows 7 opnieuw start zit ik zonder internetverbinding.
In dit geval is er sprake van een ‘’vaste’’ verbinding – via een Ethernet-kabel. Om verbinding te maken met het internet dien ik handmatig de netwerkadapter uit en in te schakelen.
Wat heb ik al gedaan?
Natuurlijk ben ik, voordat ik mijzelf tot GoT zou toewenden, op zoek gegaan naar een eventuele oplossing voor dit probleem. Via Google stuitte ik al snel op de onderstaande oplossingen:
Oplossingen? |
IPv6 & Energiebesparing Netwerkadapter Op het ene forum werd verteld dat het uitschakelen van het IPv6-onderdeel, in het eigenschappenmenu van de netwerkadapter, een eventuele oplossing kon zijn. Op een ander forum werd verwezen naar de energiebesparingoptie van de netwerkadapter. Beide ''oplossingen'' hadden geen effect op mijn probleem. Drivers Via dit forum kwam ik er achter dat Windows 7 standaard niet de meest up-to-date drivers download en installeert. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor mijn probleem, omdat ik gebruik maakte van de Windows 7-drivers en niet van de drivers van de fabrikant. Helaas boden de laatste drivers (20/10/2009) van Marvell ook geen uitkomst. |
Extra informatie
• Systeem specificaties: Klik;
• Ik beschik – merkwaardig genoeg – wel over een internetverbinding als ik de laptop en windows opnieuw start en de draadloze netwerkadapter ingeschakeld staat;
• De Davolink DV-201AMR dient hier thuis als modem/router en daarvoor heb ik geen nieuwe firmware kunnen vinden;
• Mijn internetprovider is Tele 2/Versatel - mocht dit relevant zijn.
Command Prompt |
Ik hoop dat ik jullie allen bij dezen van voldoende informatie heb voorzien en mocht men nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank!