Toon posts:

Internet via Homeplug LN-512

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een ADSL verbinding van Tele2 met (de meegeleverde) router Davolink DV-2020. Nu staat deze bij ons achter de bank en kan ik met gemak draadloos internetten aan tafel met mijn laptop (Windos Vista). Echter, boven heb ik een computer staan (met Windows XP) waar ik ook graag internet op wil hebben voor. Ik heb al geprobeerd hierop het aanwezige draadloos internet te ontvangen mbv een daarvoor bestemde USB wifi ontvanger echter, ontvangst is slecht en ook niet beter te krijgen. Daarom gisteren een Sitecom Homeplug Kit LN-512 gekocht, internet via het stroomnet, plug and play.
Dus, meegeleverde UTP kabel in de DV-2020 (LAN1) gestopt en in een homeplug en in het stopcontact gestopt. Boven de UTP kabel in de computer gestopt en de homeplug in het stopcontact gestopt. De lampjes Power, Homeplug en Ethernet branden allemaal maar ik kan met geen mogelijkheid Internet online krijgen. Nu ben ik geen expert op het gebied van computers maar heb enkele dingen geprobeerd die niet werken. Ik heb wat lopen spelen met de TCP/IP instellingen en diverse IPs uitgeprobeerd, maar zowel mijn eigen als de 192.168.1.1 werken niet. Ook automatische toekenning van IP werkt niet.

Het gekke is wel dat het "netwerkconnectie-icoontje" rechtsonderin (de twee beeldschermen die achter elkaar staan) zegt dat ik verbonden met met 100 MB/sec... Bij de IP instelling 192.168.1.1 worden wel pakketten ontvangen en verzonden zoals ik bij de netwerkeigenschappen kan zien maar internet doet het niet...

Het enige dat ik wil is boven kunnen internetten :). Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!!

Groetjes Alex

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien moet je even de router resetten (stekker er even uit)..dat kan helpen.

Daarna anders even op de computer cmd intikken bij uitvoeren en dan 'ipconfig /all' doen en die output hier even posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je snelle antwoord! Stroom eraf en er weer opgezet...
Dit gaf boven geen in Internet, wel een systeem melding dat er een IP adres conflict aanwezig is...

ipconfig geeft het volgende:

C:\Users\Alexander>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Laptop_Alex
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Con
nection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-D2-83-7B-EC
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::d866:abb2:4810:224e%9(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.6(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 29 november 2009 15:26:16
Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 30 november 2009 15:26:17
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 218110418
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-B9-91-32-00-16-D3-54-B6-6B

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit
Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-D3-54-B6-6B
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{9FD89D76-B20A-4D87-AB96-20B4652E7
CE1}
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:73bc:3cdb:299a:a82c:15db(voor
keur)
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::3cdb:299a:a82c:15db%12(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 19:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3

etcetc

Alvast weer bedankt voor de suggesties!

Thnx!!

Gr. Alex

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
dus ..

* zitten beide stekkers in dezelfde groep ? kijk daarvoor in de meterkast.

stap 1:
* neem de laptop naar beneden en sluit m meteen aan op de modem. kijk of je ene IPadres krijgt van je vast verbinding (voor de zekerheid misschien zelfs wireless uitzetten)
* zo ja, door naar stap 2, anders eerst dit probleem oplossen

stap 2:
* UTP van de modem in stekker beneden
* laptop weer naar boven, en UTP van de laptop boven in de stekker boven
* kijk of je nu een IPadres krijgt.

je vaste verbinding moet wel op DHCP staan in beide gevallen. een IP-conflict duidt erop, dat er meerder apparaten op je netwerk eenzelfde IP gebruiken. waarschijnlijk heb je ergens iets vast ingevoerd ?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Zat er geen cd of zo bij de homeplug, waar software op staat om de homeplug te configureren? Dat heb ik ooit moeten doen met een Devolo homeplug systeem. En voor wat betreft verschillende groepen, daar heb ik nooit last van gehad. Door het hele huis heen gehad op allerlei verschillende groepen naar elkaar toe en dat werkte prima.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen CD of software. Enkel 2 homeplugs met 2 UTP kabels.
De laptop gebruik ik beneden, boven staat een vaste PC, die kan ik wel naar beneden halen maar liever niet :). Laptop van beneden aan de UTP kabel hangen en dan via ipconfig kijken wat daar voor ip aan hangt?

Het gekke is ook dat als ik op internet mijn ip opzoek ik 87.211.234.36 krijg en die niet zie op ipconfig...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:17:
Nope, geen CD of software. Enkel 2 homeplugs met 2 UTP kabels.
De laptop gebruik ik beneden, boven staat een vaste PC, die kan ik wel naar beneden halen maar liever niet :). Laptop van beneden aan de UTP kabel hangen en dan via ipconfig kijken wat daar voor ip aan hangt?

Het gekke is ook dat als ik op internet mijn ip opzoek ik 87.211.234.36 krijg en die niet zie op ipconfig...
Ok, even proberen uit te leggen dan maar....

Je 87.211.234.36 is je externe (Internet) IP adres die je router (Davolink DV-2020) aan de Internet kant van je netwerk heeft. Dat IP adres zul je dus niet aan de LAN netwerkkant vinden. Dat is dus logisch. De router maakt een scheiding tussen het Internet en je eigen LAN netwerk.

Stappen die je kan doen:
  • Sluit je laptop rechtsreeks (dus met kabel) aan op de router. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.
  • Sluit je laptop boven aan via de homeplug (en dus de homeplug beneden ook op je router). Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.
  • Sluit je laptop beneden in de woonkamer aan via de homeplug. Dus dan heb je de ene homeplug adapter aangesloten op je router en de andere homeplug adapter op een ander stopcontact beneden op je laptop. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.
  • Sluit de pc van boven beneden rechtstreeks aan op je router. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.
Als je daar de resultaten op wilt geven dan kijken we dan weer verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 29-11-2009 17:35 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Stappen die je kan doen:

* Sluit je laptop rechtsreeks (dus met kabel) aan op de router. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.
NEE: geen internet

* Sluit je laptop boven aan via de homeplug (en dus de homeplug beneden ook op je router). Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.

ook geen internetverbinding

* Sluit je laptop beneden in de woonkamer aan via de homeplug. Dus dan heb je de ene homeplug adapter aangesloten op je router en de andere homeplug adapter op een ander stopcontact beneden op je laptop. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.

geen internet verbinding

* Sluit de pc van boven beneden rechtstreeks aan op je router. Kijk of je dan wel een internet verbinding hebt.

Ook geen internetverbinding

dat de eerste stap t al niet doet geeft natuurlijk al wel wat aan.... hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hier wel internetverbinding door krijg?

thnx voor alles!!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
* disable je teredo tunneling device, en geef bij al je andere devicces aan, dat je ipv4 wilt gebruiken in plaats van ipv6.

* kijk dan of je, met de laptop via de kabel aangesloten, een IP krijgt op je vaste netwerkkaart. zo nee, ga dan (via wireless ofzo) naar de config pagina van je router en geef aan, dat je ook via de vaste connectie IP's wilt uitdelen. En dat er op de vaste connectie geen mac-adres locking oid zit.

is de dhcp range in de router config wel groot genoeg? die foutmelding van eerst, met een IP conflict, zit me toch dwars. dat betekent gewoon, dat er meerdere apparaten op het netwerk zijn die hetzelfde IP krijgen. heb je dat op een van de apparaten toch aangegeven?

persoonlijk vind ik het eigenlijk wel handig, dat een apparaat een vast IP krijgt toegewezen. vereist wel wat administratie, maar dan weet je tenminste zeker dat de fout bij jezelf zit ipv een wilconfig van een service die je niet snapt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen danken voor zijn of haar input. Ik heb inmiddels internet via het stroomnet.
Waar lag het nou aan? Eigenlijk heel simpel en logisch...

Op mijn Router Davolink DV-2020 zitten uitgangen voor de telefoon, televisie en internet. In deze poorten kan je dezelfde connector aanbrengen echter 2 extra poorten zijn voor het doorgeven van signalen voor mediaboxen etc (digitale TV) en de andere twee voor internet. Die voor de telefoon is kleiner. Ik zat dus gewoon in de verkeerde uitgang... De goede poort en resetten van router gaf me boven gewoon internet zonder enige verandering van instellingen.

De homeplugs zitten trouwens wel op verschillende zekeringen. Hoeft dus niet perce op dezelfde groep te zitten.

Allen nogmaals dank
Pagina: 1