Laptop valt gewoon uit tijdens gamen !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hellow,

ik heb een probleemke met mijn laptop!
hij valt namelijk uit na een tijdje te gamen (COD4 & legaal, dus daar kan het niet aan liggen)
ik kan hem daarna direct weer aanzetten.
ik heb recent windows 7 geinstalleerd, en voordien had ik dit probleem niet.
alle drivers heb ik nagekeken en zijn correct geinstalleerd en up to date.
mijn laptop geeft wel enorm veel warmte af, heb ik ook gemerkt. Wat niet zo was bij Windows Vista.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Mijn laptop is een Acer Aspire 6920G
specificaties:

Processor
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processornummer T8300
Kloksnelheid 2400 MHz

Geheugen
Intern RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR2

Harde schijf
Capaciteit harde schijf 320 GB
Snelheid 5400 rpm

Beeldscherm
Schermdiagonaal 16 inch
Resolutie 1920 x 1080 Pixels
Schermtype TFT-LCD

Videokaart
Type videokaart Nvidia GeForce 9500M GS
Videogeheugen 512 MB
Totaal videogeheugen tot 1280 shared MB

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Meer warmte bij Windows 7 dan Vista? Lariekoek :/
Tenzij je goede drivers hebt geïnstallerd op W7 die er voor zorgden dat de fans meer blazen bij een bepaalde temperatuur dan bij Vista..

Anyway. Volgens mij zijn er meer mensen met deze 'probleem'. Gebruik een keer de search functie zou ik zeggen.

Installeer Speedfan en Prime95. Stressen die hap en kijken naar de temperaturen. Als hij uitgaat -> Te hoge temperatuur. Als hij niet uitgaat -> stress je grafische kaart/chip met OCCT en kijken of hij dan uitvalt.

Nu heb je hopelijk je probleem geïsoleerd en kun je aan een oplossing beginnen te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kan altijd zo zijn dat net als jij een nieuw OS installed dat er net iets kapot gaat of toch begint te failen.
Monitoring software draaien terwijl je aan het gamen bent en logs eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Stof? :D Kan al vrij snel voor verstoppingen zorgen! Na een half jaar is het goed mogelijk afhankelijk van je omgeving dat er gewoon stof inzit.

De warmte uitgang mag warm worden, dan weet je tenminste dat het werkt!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd al COD4 gespeeld op windows vista, en niet 1 keer is die uitgevallen. En wanneer ik dan windows 7 installeer, heb ik dit wel voor.. dit kan dan toch niet anders dan een driverprobleem zijn?
met speedfan in Windows 7 kan ik enkel temperatuur zien, zelf kan ik niets regelen.
kan het dat windows 7 de snelheid van mijn fans niet goed regelt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en btw, ik beeld me dit niet in, ik heb er namelijk eens naar gegoogled, en vele mensen die upgraden naar windows 7 hebben opeens een overheating probleem.
Sommige zeggen dat je de bios dan moet updaten, maar de mijne is up-to-date..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

check het logboek van windows 7 eens, daar wordt je misschien iets wijzer uit, het kan goed zijn dat je systeem een fatal error krijgt als je COD 4 speelt.

Je kan bvb al eens proberen om het in een lagere directx mode te spelen, het kan goed zijn dat het daar foutloopt communicatie driver / windows 7

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb je trouwens een upgrade of een clean install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook tijdens spelen, maar de fan van mijn laptop zit onderop dus als je die op een ondergrond zet valt die na een tijd uit wegens hij niet kan luchten.. :(

Zit jou fan ook onderop of niet? En zo ja, laat je hem wel genoeg luchten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Is je windows versie legaal?
Zo nee dan zit daar het probleem waarschijnlijk, veel versies die in omloop zijn gaan niet zo goed om met de activatie en deactiveren de reboot vanaf ... datum functie niet.
Niet legale windows = overigens ook geen recht op support hier for that matter, dan kan je blijven zoeken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pm: hoe check ik dat logboek?
@ graviton: ik heb een clean install gedaan
@ mental: ja ik heb een legale versie
@ dannyEster: fans onderaan en vanboven, maar ik had hier geen probleem van in windows vista, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen..

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:23:
met speedfan in Windows 7 kan ik enkel temperatuur zien, zelf kan ik niets regelen.
Weet je heel zeker dat je speedfan goed ingesteld hebt dan? als ik hem alleen installeer kan ik ook niets regelen, pas als ik alles ingesteld heb werkt dat.

Heb je al geprobeerd om de laptop te stressen en de temperaturen te monitoren? Als je hem kan stressen zonder problemen en hij valt niet uit door de temps weet je in ieder geval zeker dat het niet daar aan ligt! hoe komt je trouwens aan de windows 7 drivers? van Acer zelf?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de windows 7 heb ik gekocht via school (academicdownload), zoals vrijwel elke student :)
ik zal hem eens proberen te stressen en laat jullie iets weten.
euhm, bij speedfan krijg ik niks bij "fans", "voltages", "speeds".. dusja, configureren kan ik gewoon niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn laptop gestresst, de temperatuur stijgt tot 100°C, waarna hij uitvalt.
net hetzelfde als bij het gamen dus :)
hier is een topic waar vele mensen hetzelfde probleem hebben als mij (kwestie van bewijs datk het mij niet inbeeld ;p )
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=431512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temperatuur van mn GPU bedoelde ik éh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

Gebruik svp de edit knop, dit houdt het topic overzichtelijk.

Ik ben het met hier boven mij eens dat een ander OS niet je GRAKA zou moeten over-verhitten.
Ik heb je link door genomen en het lijkt erop dat bij "je lotgenoten" het energie profiel effect heeft op de koeler van je GRAKA (fan speed). Ik heb geen ervaringen met windows 7, maar kijk eens in je energie profielen.
Test eens of het schakelen tussen diverse profielen impact heeft op de temp van de GPU of snelheid van je GPU fan.
Ik gebruik Furmark om mijn GPU te stressen....

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1