Backup Programma

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik ben voor een bedrijf bezig met een redelijk uitgebreid web systeem. Nu willen hun, en ik kan me er helemaal in vinden een automatisch backup systeem.

Ik heb even zitten nadenken, en mij lijkt het het best op een programma voor de computer te schrijven, die contact maakt met de website, en zo alle gegevens ophaal.

Nu heb ik een paar vraagjes. Hoe kan ik zorgen dat de verbinding tussen het programma en de website veilig. De website is beveiligd via een login met sessies. Is het mogelijk om te zorgen dat het programma inlogt op die website, en dat het programma ook een sessie kan krijgen?

Ik ben een n00b kwa programmeren in VB, dus vandaar dat ik me afvraag of dit goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom maak je niet gewoon op de webserver een backup van je database en website? Die backup kun je vervolgens wel offline opslaan.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
P_de_B schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:04:
Waarom maak je niet gewoon op de webserver een backup van je database en website? Die backup kun je vervolgens wel offline opslaan.
Maar hoe kan ik dat doen zonder dat de gebruiker enige handeling moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:56
Cronjob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ja, ok dat is een mogelijkheid, maar hoe kan ik zorgen dat de backup op de computer van de gebruiker komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cronjob idd. Veel webhosters hebben ook een beheersinterface zoals Plesk of DirectAdmin. Daar kun je het ook heel eenvoudig schedulen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
devhouse schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:08:
[...]

ja, ok dat is een mogelijkheid, maar hoe kan ik zorgen dat de backup op de computer van de gebruiker komt te staan?
Server side inzippen. En dat zip-bestand op een ftp gooien? Dan kan je lokaal wel weer een scheduled task maken die de zip-file ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Gomez12 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:17:
[...]

Server side inzippen. En dat zip-bestand op een ftp gooien? Dan kan je lokaal wel weer een scheduled task maken die de zip-file ophaalt?
dat is inderdaad een goede, en dan die zip nog beveiligen met een wachtwoord:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

devhouse schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:20:
[...]

dat is inderdaad een goede, en dan die zip nog beveiligen met een wachtwoord:)
Wachtwoord? Je gaat die zipfile natuurlijk niet op een publiek beschikbare locatie (zoals je webroot) zetten, dat is gewoon dom. Buiten je webroot heb je vast ook wel een mapje dat via FTP toegankelijk te maken is.

Echter, dit heeft allemaal bar weinig met programmeren te maken en aangezien je probleem verder toch al beantwoord is doe ik dit topic maar dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.