Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Na een lange tijd gegamed te hebben met de Logitech MX500, vind ik het wel weer tijd worden voor iets nieuws.
Ik ben op zoek naar een echte gamersmuis, met extra functies, zoals macro's, DPI on-the-fly en misschien ook nog gewichtjes.

Op dit moment heb ik 4 muizen op het oog die veel potentie hebben:
- Logitech G9/Logitech G5
- Razer DeathAdder Respawn
- Microsoft Sidewinder X8
- Roccat Kone

Elke muis heeft zijn voordelen en nadelen, waardoor ik echt niet kan kiezen. Dus hoop ik dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Games die ik voornamelijk speel zijn shooters, zoals CSS en MW2.

Welke muis zou ik kiezen en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zelf ben erg blij geworden van mijn Logitech G5 :) de rest van de muizen heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Logitech G5
Als het even mag om een 5e toe te voegen de Logitech MX Revolution.
Maar uit die 4 zeker weten de G5, heeft imo maar 1 nadeel en dat is voor linkshandigen.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:34

Nakebod

Nope.

Blijft toch een heel persoonlijk iets.
Ik heb jarenlang een Logitech G5 gehad, toen die stuk was een weekje een Roccat Kone gehad, en die vond ik echt helemaal niets. Heb nu een Logitech G500, wat mijn inziens gewoon de perfecte opvolger voor mijn G5 is.
Ik zou zeggen, lees de reviews @ de T.net PW, heb ze beide gereviewed.

productreview: Roccat Kone review door Nakebod
productreview: Logitech G500 review door Nakebod

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Nakebod schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:52:
Ik heb jarenlang een Logitech G5 gehad, toen die stuk was een weekje een Roccat Kone gehad, en die vond ik echt helemaal niets. Heb nu een Logitech G500, wat mijn inziens gewoon de perfecte opvolger voor mijn G5 is.

Ik sluit me bij Nakebod aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Uit deze lijst de G5 (die gebruik ik nog steeds). Ik heb ook goede ervaringen met de Razer Lachesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
BGB4rn schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:48:
Ik zelf ben erg blij geworden van mijn Logitech G5 :) de rest van de muizen heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Ik weet het niet, de G5 lijkt heel erg veel op mijn oude muis, maar dan met wat upgrades. Waarom niet de G9?
Deze is nieuwer een heeft ook nog een verwisselbare covers.
Spaiker schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:50:
Logitech G5
Als het even mag om een 5e toe te voegen de Logitech MX Revolution.
Maar uit die 4 zeker weten de G5, heeft imo maar 1 nadeel en dat is voor linkshandigen.
MX Rev is draadloos en heeft daardoor kleine vertaging, verder mis ik ont-the-fly-DPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Razer's 3g muizen zijn uitermate precies; deathadder of salmosa bijvoorbeeld. De nieuwe abyssus ziet er ook leuk uit. MX518 gebruikt tegenwoordig dezelfde sensor als de deathadder en is dus ook een goede muis. De goedkopere microsoft muizen (intelli 1.1se/3.0 en wheelmouse optical) worden ook veel gebruikt door gamers vanwege de hoge FPS sensor (helaas maar 400dpi) en vanwege dat er GEEN correctie (zie de FAQ page van deze link voor uitleg daarover: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-abyssus/) wordt toegepast, wat bijna alle (gamer) muizen het geval is.

Laser muizen over het algemeen geen goede ervaring mee (negative accel/skipping), dit schijnt tegenwoordig wel een stuk minder te zijn.

Ik zou in ieder geval niet gaan voor commercie gehypede producten maar producten die gebruikt worden door bekende gamers.

[ Voor 5% gewijzigd door abort_ op 29-11-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
abort_ schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:01:
Razer's 3g muizen zijn uitermate precies; deathadder of salmosa bijvoorbeeld. De nieuwe abyssus ziet er ook leuk uit. MX518 gebruikt tegenwoordig dezelfde sensor als de deathadder en is dus ook een goede muis. De goedkopere microsoft muizen (intelli 1.1se/3.0 en wheelmouse optical) worden ook veel gebruikt door gamers vanwege de hoge FPS sensor (helaas maar 400dpi) en vanwege dat er GEEN correctie (zie de FAQ page van deze link voor uitleg daarover: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-abyssus/) wordt toegepast, wat bijna alle (gamer) muizen het geval is.

Laser muizen over het algemeen geen goede ervaring mee (negative accel/skipping), dit schijnt tegenwoordig wel een stuk minder te zijn.

Ik zou in ieder geval niet gaan voor commercie gehypede producten maar producten die gebruikt worden door bekende gamers.
De Razer DeathAdder lijkt me idd ook wel wat, maar welke muizen gebruiken de bekende gamers dan? Kan alleen maar de Microsoft IntelliMouse vinden.
Nakebod schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:52:

Dat klopt. Persoonlijk spreekt de Roccat kone mij wel aan, heb 'm alleen nog nooit in m'n handen gehad. Volgend weekend toch maar even langs het centrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Ryvion schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:11:
[...]

De Razer DeathAdder lijkt me idd ook wel wat, maar welke muizen gebruiken de bekende gamers dan? Kan alleen maar de Microsoft IntelliMouse vinden.

[...]

Dat klopt. Persoonlijk spreekt de Roccat kone mij wel aan, heb 'm alleen nog nooit in m'n handen gehad. Volgend weekend toch maar even langs het centrum :)
www.gotfrag.com en www.esreality.com staat over het algemeen het meeste op de forums.
Lijstje die ik voor ogen heb:

- Microsoft intelli 1.1(se)/3.0
- Microsoft WheelMouse Optical
- Razer 3g salmosa, deathadder, krait
- Logitech MX300/MX310/MX500/MX510/MX518
- Steelseries xai ziet er ook belovend uit (moet je even op die forums kijken die ik hierboven heb vermeld)

Over de kone heb ik nogal wat negatieve verhalen gehoord, waaronder dattie vaak stuk ging =P.

[ Voor 5% gewijzigd door abort_ op 29-11-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Er is inmiddels een tweede versie van de Kone uit, waar de problemen zijn opgelost, heb ik begrepen.
Verder lijkt mij de rzazer DeathAdder het best uit dat lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Taurnil schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:54:
[...]

Ik sluit me bij Nakebod aan ;)
Same here, echt een top muis de g500 wel wat aan de kleine kant voor mij persoonlijk maar dat zijn alle muizen(muv een trackball maar das niks heb gewoon grote handen).
een g9 zou ik nooit nemen omdat het zon maf geval is lijkt me een erg onprettige vorm voor een muis, en die covers zijn leuk maar na een week laat je er 1 opzitten en haal je m er niet meer af.

De precisie is prima en de gevoeligheids instelling op de muis zelf (5 modusen zelf in te stellen) is ook geweldig, hij staat nu op 2800 ingesteld dat is voor mij snel genoeg het maxium is 5700 maar dat is echt gekkenwerk >:)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Logitech G9/Logitech G5

Ik heb beide muizen in bezit omdat ik niet kon kiezen na mijn Logitech MX518

G5 is kwa vorm gelijk aan de MX518 extra zijn laser ipv optical de gewichtjes en de texture achtige structuur niet glad zoals de MX518
een G9 zou ik nooit nemen omdat het zon maf geval is lijkt me een erg onprettige vorm voor een muis
De G9 heeft de voorkeur bij mij voor het gamen ondanks dat de vorm vreemd lijkt voor een muis ook voor mij toen ik deze nog niet in de hand had gehad !!

Deze muis ligt anders in de hand dan de G5 maar eenmaal aan de G9 gewend wil je niet meer anders echt waar _/-\o_ (als je na de G9 een weekje gebruikt te hebben terug gaat naar de G5 voelt de G5 als een logge olifant aan door de hoogte)

De gevoeligheid is in te stellen je krijgt 2 covers die verschillend in de hand liggen, dus eigenlijk krijg je 2 modellen voor de prijs van 1 hoewel de lage cover het beste in de hand ligt voor gamen ;)

Meegeleverd zijn een doosje met gewichtjes die je kan toevoegen aan de muis door ze in een bracket te stopen deze schuif je onderin de muis naar wens.

De extra knoppen bij de duim zijn ideaal voor FPS games (zitten ook op de G5) bijv. 1 knop voor je nades en de andere voor de grenade launcher van je wapen zo kan je heel snel switchen zonder gedoe (te scrollen) !!

Er is ook een verbeterde versie van de G9 de G9X genaamd deze heeft een nog gevoeligere (verbeterde) sensor

Wellicht is dat een verstandige keus als je het G9 type besluit aan te schaffen om meteen de G9X te halen je zal er zeker geen spijt van hebben !!

Hier is de logitech link naar de G9X

[ Voor 67% gewijzigd door JT888 op 02-12-2009 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
abort_ schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:01:

Ha hier, de Razer Abyssus is een echt goeie muis, niet teveel toeters en bellen, gewoon een standaard muis met DPI- on- the- fly switching, pollint rate changing,...
het gebruikt de 3,5G infrarood sensor.
Als je de drivers hebt geïnstalleerd dan kan je je dpi wel aanpassen tot op 10 dpi nauwkeurig
Je hebt standaard dpi instellingen, 450, 1800 en 3500 dpi, dus die kan je wel aanpassen ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Juist ja. Denk niet dat die nu na 9 maanden nog op zoek is.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1