[PHP] site laadt wel, verwerkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48
hallo,

ik ben bezig om een wenslijstje te maken voor kerst, ik schrijf de site die ik hiervoor gebouwd heb in PHP, deels aan de hand van een instructieboek. Door een constant aan te maken, is het de bedoeling dat er in een reactieveld kan worden aangegeven wie wat gekocht heeft. (fopen en dan de constante, enz).
Ik gebruik onderstaande code, en ik kan ook de site laden zonder fouten, alleen op het moment wanneer ik in het reactieveld een reactie plaats, laadt de site en wist de reactie, zonder die onder aan de pagina bij te plaatsen, wat dus de bedoeling is

code:
1
..knip..

het grootste deel van de php code is bewerkt vanuit een voorbeeldbestand in he instructioeboek, verder kan wel lezen hoe het script gevormd is, alleen kan ik geen fouten ontdekken, ook Eclipse geeft geen foutmeldingen als ik de code controleer.

Wie kan mij verder helpen?

bij voorbaat dank,

Adriaan

[ Voor 72% gewijzigd door NMe op 29-11-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou zeggen, lees je eigen(?) commentaar eens door. Dan zul je neem ik aan snel zien waarom de reactie niet weggeschreven wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Janoz schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:27:
Ik zou zeggen, lees je eigen(?) commentaar eens door. Dan zul je neem ik aan snel zien waarom de reactie niet weggeschreven wordt.
ik heb het doorgelezen, alleen als ik de fout zelf zou zien, had ik de vraag natuurlijk niet gepost :)
Kan ik hier ook uit opmaken dat jij wel ziet wat ik dus fout doe?

ik zie het volgende:

eerst komt een stukje gewone HTML, met daarin de kado-ideeen,

vervolgens wordt de constante gedefinieerd, en worden de voorwaarden voor het toevoegen van een reactie geschreven, wat er gebeurt als er op de submit knop wordt gedrukt, er wordt omschreven dat de constante wordt geopend en gewijzigd, waarbij de constante de invoer in het tekstvak van de reactie is. Daarna wordt de php code vermeld waarin het reactieformulier wordt opgebouwd. Tenslotte wordt de constante included.

edit: en: de dubbele slash commentaren in de code zijn uit het instructieboek

[ Voor 4% gewijzigd door amx op 29-11-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 18:50

Ramoonus

Banaan

je hebt het bestand wel als .php opgeslagen?

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
Ramoonus schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:20:
je hebt het bestand wel als .php opgeslagen?
ja, er staan 2 verwijzingen in de code, die beide naar Adriaan.php5 verwijzen, dat is ook de benaming van het php bestand,
hoezo, is dat een probleem, dat je in de code naar het eigen php bestand verwijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom open je het bestand eerst in leesmodus ('r'), haal je er alle data uit en sluit je het weer, om vervolgens in schrijfmodus ('w') alles vanaf het begin weer te overschrijven als er ook een toevoegmodus ('a') is? Waarom schrijf je (string) NULL waar je ook gewoon "" kan schrijven voor een lege string? Waarom check je driedubbel of er überhaupt gereageerd wordt?

Ik zou zeggen, begin eerst eens met zelf debuggen (zie Programming FAQ - Debuggen: hoe doe ik dat?), want dat heb je overduidelijk nog niet gedaan. Als je dat wél gedaan had, namelijk, dan had je niet je héle script hoeven posten, maar alleen dát stukje dat relevant is. Ik heb je code weggehaald omdat het niet de bedoeling is dat wij je hele code voor je gaan debuggen.

Doorloop wat debugstappen, kijk van wat cruciale variabelen welke waarden ze op welk punt bevatten, echo een paar keer iets willekeurigs om te kijken in welke stukjes logica (in het bijzonder: if/else blokken) je wel en niet komt, etc. Mocht je er daarmee niet uit komen, dan kun je in elk geval een relevant stukje code posten in plaats van alles. ;)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic? staat niet voor niks bovenaan de topiclijst. WEB>>PRG

edit:
amx schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:26:
[...]

ja, er staan 2 verwijzingen in de code, die beide naar Adriaan.php5 verwijzen, dat is ook de benaming van het php bestand,
hoezo, is dat een probleem, dat je in de code naar het eigen php bestand verwijst?
Je wil schrijven naar een bestand dat op dat exacte moment uitgevoerd wordt en vindt het gek dat dat niet werkt? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 29-11-2009 14:30 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1